Έπειτα από εννέα χρόνια εργασιών, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εγκαινίασε σήμερα την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που ενώνει την ασιατική και την ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου, που εντάσσεται σε μία σειρά φαραωνικών....
και συχνά αμφιλεγόμενων σχεδίων του πρώην δημάρχου της Κωνσταντινούπολης για την τουρκική μεγαλούπολη (όπως αυτά στην πλατεία Ταξίμ, που προκάλεσαν τα μεγάλα επεισόδια του καλοκαιριού).
Το κόστος κατασκευής ανέρχεται στα 3 δισ. ευρώ, ενώ τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών. Οι εργασίες άρχισαν το 2004, ωστόσο, καθυστέρησαν σημαντικά λόγω ανασκαφών. Η γραμμή έχει μήκος 1,4χλμ και θα επιτρέψει στο μετρό να συνδέει σε λίγα λεπτά τις δύο ακτές του Βοσπόρου.
Ανήμερα της επετείου για τα 90 χρόνια της Τουρκικής Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός της χώρας Ταγίπ Ερντογάν εγκαινίασε με κάθε επισημότητα το τεράστιο αυτό έργο. Το παρών έδωσε και ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σίνζο Αμπε.
«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε» δήλωσε ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο όραμα του Οθωμανού σουλτάνου Αμπντούλ Μετζίντ Α'. Το σχέδιο επανήλθε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 και τη δημογραφική έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη, ο πληθυσμός της οποίας διπλασιάσθηκε από το 1998, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια κατοίκους.
Στα όνειρα του πρωθυπουργού, ο οποίος υπήρξε επί σειρά ετών δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, είναι και η κατασκευή ενός ακόμα αεροδρομίου, ενός καναλιού στο Βόσπορο και μίας ακόμα γέφυρας.
Να σημειωθεί πως στα εγκαίνια παρευρέθηκε ο Ιάπωνας πρωθυπουργός, Σίνζο Αμπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.