Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Στο τιμόνι του νέου Nissan Note 1,5 dCi

Πρακτικό, ευρύχωρο, οικονομικό. 

Του Βαγγέλη Γκούμα

Η δεύτερη γενιά του Nissan Note έχει κάνει μια μεγάλη αναβάθμιση σε σχέση με τον προγονό του . Πρακτικότητα, ευρυχωρία, οικονομία και άνεση είναι τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ιδανική επιλογή γι αυτούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ...


αγοράσουν μεγαλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο. Στα θετικά σημεία συμπεριλαμβάνεται και η τοποθέτηση στην «καρδιά» του οικονομικού πετρελαιοκινητήρα 1,5 που «μοιράζεται» με τα μοντέλα της Renault.

To Invitation concept του σαλονιού αυτοκινήτου…
...της Γενεύης το 2012 απετέλεσε ο προπομπός του Note . Με κοντό καπό μεγάλα κοφτά φωτιστικά σώματα που «δένουν» αρμονικά με την μάσκα το ιαπωνικό μοντέλο δείχνει δυναμικό. Στο αμάξωμα ενός όγκου με συντελεστή οπισθέλκουσας στο cd:0,30, ξεχωρίζουν οι κάθετες κολώνες οι σχετικά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που δίνουν στους επιβάτες το αίσθημα της ευρυχωρίας . Οι σχεδιαστές τοποθέτησαν πίσω κάθετα «κυματιστά» φωτιστικά σώματα που «ακολουθούν» οπτικά τις ανάγλυφες γραμμές του αμαξώματος. Το Νοte που βασίζεται στην πλατφόρμα Nissan V την οποία μοιράζεται με τo τελευταίο Micra, διατήρησε το μήκος, χαμήλωσε.(μήκος x πλάτος x ύψος:4100x1695x1530 χλστ). ενώ με τους ακροβολισμένους τροχούς και το μεταξόνιο των 2.600 χλστ. προσφέρει μεγαλύτερους χώρους από ότι συναντάς σε παρόμοιες μικρομεσαίες προτάσεις.



Ιδιαίτερα άνετο στα πίσω…
...καθίσματα με μεγάλο χώρο για τα γόνατα μας, (σε αυτό συνηγορεί και το σχεδόν επίπεδο πάτωμα) αλλά και για τα κεφάλια μας χωρίς βέβαια να ..υπογράφουμε ότι θα υπάρχει η ίδια άνεση για άτομα μεγαλύτερα από το μέσο ύψος. Πέντε άτομα μετακινούνται χωρίς προβλήματα ακόμη και σε σχετικά μεγάλα ταξίδια , έχοντας στην διάθεση τους για τις αποσκευές απλά ικανοποιητικό χώρο της τάξεως των 295 λίτρων. Βέβαια με το πακέτο Family που περιλαμβάνει το συρόμενο πίσω κάθισμα σε συνδυασμό με το μετακινούμενο δάπεδο , το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 411 λίτρα


Με πλήρη αναδίπλωση καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει στα 2212 λίτρα τα οποία εξυπηρετούν σε «επαγγελματικές» μεταφορές. Όσον αφορά την πρακτικότητα, υπάρχει και αποθηκευτικός χώρος ακριβώς πάνω από το ντουλαπάκι από την μεριά του συνοδηγού που « φιλοξενεί» και θύρα USB. Στα υπέρ και οι τρεις μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και οι δύο ποτηροθήκες. Εσωτερικά πάντως κυριαρχεί η απλότητα στην σχεδίαση του ταμπλό που είναι κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά καλά όμως συναρμολογημένα . Τα όργανα δείχνουν πιο μοντέρνα από το ταμπλό ενώ υπάρχει διαφορετικός χρωματισμός μπλε και πράσινο ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης στην επιλογή «Eco». Στα hi tech η ευμεγέθης οθόνη που προβάλει πληροφορίες για τον υπολογιστή ταξιδιού και ο περιστροφικός πίνακας ελέγχου του κλιματισμού.. Στο τιμόνι υπάρχουν χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control .Το ESP,το ABS οι 6 αερόσακοι και το Nissan Safety Shield που περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου(Blind Spot Warning), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning), ανίχνευση κινούμενων αντικειμένων Moving Object Detection System) αλλά και σύστημα πανοραμικής θέασης (Around View Monitor) που προσφέρει απεικόνιση του αυτοκινήτου από όλες τις γωνίες διευκολύνοντας τη στάθμευση μέσω οθόνης αφής 5.8 ιντσών είναι ανάμεσα στα πλεονεκτήματα ασφαλείας που διαθέτει το Note.

Σημαντικό ρόλο παίζει η οικονομία χρήσης.
Για αυτό φροντίζει ο γνωστός και δοκιμασμένος 1,5 dCi υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας του ομίλου πλέον Renault-Nissan που αποδίδει 90 άλογα στις 4000 σ.α.λ. και 200 Nm διαθέσιμης ροπής από μόλις 1750 σ.α.λ..Με την βοήθεια του στάνταρ συστήματος start/stop με ήρεμη οδήγηση της επιλογής «Eco» η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα /100 χλμ. ενώ και οι εκπομπές ρύπων CO2 που είναι στα 92 γρ./χλμ., γλυτώνουν τον ιδιοκτήτη από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Στην πράξη, αυτή η ιπποδύναμη με την βοήθεια του 5αριου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με την μακριά κλιμάκωση προσφέρει καλές επιδόσεις στο 1129 κιλών αμάξωμα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 175 χλμ./ώρα. Όμως στη διάρκεια της δοκιμής περισσότερο εντυπωσιαστήκαμε από τις ρεπρίζ και τα «γεμίσματα» του κινητήρα με τρίτη και τέταρτη ταχύτητα ακόμη και με φορτωμένο το αμάξωμα. Τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο είχαμε πάντα δύναμη διαθέσιμη γεγονός που έκανε την οδήγηση μας ξεκούραστη. Για το μηχανικό αυτό σύνολο να πούμε ακόμη ότι «ακουστικά» δίνει την παρουσία του με λιγότερους μεν κραδασμούς .



Με καλύτερα «φιλτραρίσματα» στις εγκάρσιες…
...ανωμαλίες του οδοστρώματος, η ρύθμιση της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος προσφέρει σταθερότητα στην ευθεία. Στις στροφές οι κλίσεις είναι κάπως τονισμένες όμως οι αντιδράσεις στα δύσκολα είναι προοδευτικές και ελεγχόμενες με την συμπαράσταση του μερικώς απενεργοποιημένου ESP συστήματος ηλεκτρονικής ευστάθειας. Το τιμόνι έχει μικρές διαστάσεις που διευκολύνει στις μανούβρες και παράλληλα παρά την τεχνητή αίσθηση που δίνει ,έχει σωστό βάρος και προσφέρει καλή πληροφόρηση. Το σύστημα πέδησης διαθέτει καλή αίσθηση και όποτε το χρειαστήκαμε αποδείχθηκε άμεσο και προοδευτικό.H τιμή είναι στα 14990 ευρώ με απόσυρση με πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.