Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Το πυροτέχνημα της El Solitario [ΦΩΤΟ]


Μοιάζει με εξαγριωμένο ανθρακωρύχο που έχασε τους συντρόφους του σε κάποια σκοτεινή υπόγεια στοά. Ή με εργαλείο πυροτεχνουργού μετά από εργατικό ατύχημα...

Όπως κι αν το δει κανείς, η μοτοσυκλέτα που σάς δείχνουμε αποτελεί προϊόν άγριας «μεταποίησης». Το πρωτότυπο, μια Ducati 900SS του 1993 ήταν πράγματι «ποίηση». Η 900SS είναι λατρεμένο αντικείμενο μετατροπών από βελτιωτές ανά τον κόσμο.
Συνήθως δε όταν μπαίνει για «ανάπλαση» σε κάποιο από αυτά τα εργαστήρια, βγαίνει σαν old timer, classic ή απλά μοντέλο εποχής. Όμως ετούτη εδώ η 900SS απαιτεί προσεκτικό βλέμμα για να τη διακρίνεις. Είναι τόσο καθολικό το alt-ctr-delete στο σώμα της, που μόνον όποιος εστιάσει στα κάρτερ, θα αντιληφθεί την καταγωγή της.
Οι καλλιτεχνουργοί της El Solitario, με έδρα το Rías Baixas της ισπανικής Γαλικίας, φτιάχνουν μόνον «ό,τι δεν κάνουν οι άλλοι». Απεχθάνονται τον μινιμαλισμό, λατρεύουν τη μηχανική πολυπλοκότητα και δημιουργούν εκρηκτικές συνθέσεις. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ονομάζεται Petardo, δηλαδή πυροτέχνημα ή κροτίδα.


Πυροτεχνουργός στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο David Borras, συνιδρυτής της El Solitario. Όταν τού ζητήθηκε να περιγράψει την Petardo, ο Borras την αποκάλεσε «αντίδραση ενάντια στη μόδα του μινιμαλισμού».
Δεν τού αρέσει, ξεκαθάρισε, να κρύβει τα περιφερειακά και τα άλλα συστήματα της μοτοσυκλέτας. Στις δικές του κατασκευές όλα «τα όργανα» -διακόπτες, αντλίες, αυλοί, αγωγοί, σωληνώσεις, ανορθωτές, καλωδιώσεις- είναι ορατά. «Θέλουμε να αναδείξουμε τη λειτουργία του σώματος, τις αρτηρίες, τις φλέβες που κινούν το σώμα», διακηρύσσει.
Και το καταφέρνει, στοιχίζοντας μια ντουζίνα οργάνων της Stack και μεταλλικούς διακόπτες εκεί που κανονικά περιμένεις να δεις το ρεζερβουάρ. Εκτός του ταχύμετρου και του στροφόμετρου, υπάρχουν ρολόγια για τη λειτουργία του αισθητήρα «λ», τη θερμοκρασία των καυσαερίων, τα volt της μπαταρίας και την πίεση λαδιού. Η καλωδίωση και οι σωληνώσεις που τυλίγονται γύρω από τον κινητήρα προσφέρονται για τη γνωριμία των λειτουργιών του.


Η βενζίνη μεταφέρεται σε ένα 10λιτρο μεταλικό κάνιστρο, προσαρμοσμένο στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Από εκεί μία εμφανής αντλία τη στέλνει στα καρμπυρατέρ. Για την ανακατονομή αυτή των μαζών, το χωροδικτύωμα του πλαισίου (από SS600) δέχτηκε εκτεταμμένες επεμβάσεις.
Μεταξύ άλλων και για να δεχτεί τον βελτιωμένο κινητήρα του 900SS, που λύθηκε και ξαναδέθηκε με βάση τις ακριβείς προδιαγραφές της Ducati. Μια χειροποίητη scrambler εξάτμιση χωρίς ίχνος ίσιου σωλήνα καταλήγει σε δύο τελικά, ψηλά δίπλα στη σέλα.
Όλες οι εμφανείς επιφάνεις είναι μεταλικές, άλλοτε από γυμνό ελαφρύ κράμα σφυρηλατημένο στο χέρι και άλλοτε φινιρισμένες σε μαύρο χρώμιο ή ανάλογα σκούρα ηλεκτροστατική ανοδίωση.
Οι συντελεστές της El Solitario, που μετά από χρόνια περιπλανήσεων επέστρεψαν στη βάση τους στη βόρεια Ισπανία, έφτασαν με την Petardo στο απόγειο της δημιουργικότητάς τους. Τμήματα τελειωμένα σε μέταλλο είτε βουρτισμένο είτε σε διάφορες αποχρώσεις του σκούρου, συνθέτουν ένα νουάρ δίτροχο που μοιάζει να έχει διαφύγει από κάποια σκοτεινή ταινία του Κρίστοφες Νόλαν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.