Το δημόσιο βέβαια "χρωστάει της Μιχαλούς",αλλά το πλεόνασμα,πλεόνασμα!
Επιβεβαιώθηκαν με νέα ανακοίνωση του υπουργείο Οικονομιών τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στις 13 Αυγούστου για υπέρβαση κατά 1,48 δισ. ευρώ του πρωτογενούς πλεονάσματος του κρατικού προϋπολογισμού στο επτάμηνο.
Στα τελικά στοιχεία...
επιβεβαιώνεται και υπέρβαση των φορολογικών εσόδων η οποία καταγράφεται οριακά χαμηλότερη (451 εκατ. ευρώ αντί για 459 εκατ. ευρώ). Υπέρβαση καταγράφεται στις δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ειδικά στα έργα που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ (κατά 320 εκατ. ευρώ), ενώ στα 973 εκατ. ευρώ φτάνει η υπερσυγκράτηση των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού.
Στο πεδίο των φορολογικών εσόδων παρά την υπέρβαση στόχου κατά 1,4% καταγράφονται υστερήσεις σε ειδικές κατηγορίες φόρων (στα καύσιμα και σε άλλους ειδικούς φόρους κατανάλωσης ,περιουσίας, νομικών προσώπων).
Ειδικότερα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 7-μηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2,279 δισ. ευρώ έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 2,555 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο του 2013 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 800 εκατ. ευρώ.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού διαμορφώνεται σε 1,736 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 1,929 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και επικαιροποιημένου στόχου για έλλειμμα 3.360 εκατ. ευρώ.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 29,530 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 651 εκατ. ευρώ ή 2,3% έναντι του επικαιροποιημένου στόχου ΜΠΔΣ 2015-2018.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 26,240 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 451 εκατ. ευρώ ή 1,7% υψηλότερα έναντι του επικαιροποιημένου στόχου.
Το σύνολο των φορολογικών εσόδων διαμορφώθηκε σε 24,485 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 342 εκατ. ευρώ ή κατά 1,4% έναντι του επικαιροποιημένου στόχου.
Πιο συγκεκριμένα, κατηγορίες εσόδων που υπερέβησαν τον επικαιροποιημένο στόχο του επταμήνου Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 είναι οι εξής:
1. Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 555 εκατ. ευρώ ή 14,5%.
2. Οι λοιποί άμεσοι φόροι κατά 212 εκατ. ευρώ ή 14,7%,
3. Οι λοιποί φόροι συναλλαγών κατά 81 εκατ. ή 28,0%,
4. Τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 320 εκατ. ευρώ ή 15,8%.
Αντίθετα, υστέρησαν έναντι του επικαιροποιημένου στόχου:
1. Ο φόρος εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 178 εκατ. ευρώ ή 15,3%,
2. Oι φόροι στην περιουσία κατά 246 εκατ. ευρώ ή 15,0%,
3. Οι έμμεσοι φόροι Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (Π.Ο.Ε.) κατά 40 εκατ. ευρώ ή 10,5%.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 2,002 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 262 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1,74 δισ. ευρώ).
Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 3,290 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 200 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 31,266 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 973 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (32,240 δισ. ευρώ).
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 28,302 δισ. ευρώ και είναι μειωμένες έναντι του επικαιροποιημένου στόχου κατά 1,220 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 880 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (24,528 δισ. ευρώ).
Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 κατά 2,295 δισ. ευρώ ή σε ποσοστό 7,5%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση του συνόλου των πρωτογενών δαπανών κατά 1,468 δισ. ευρώ ή ποσοστό 5,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν αυξημένες δαπάνες ύψους 483 εκατ. ευρώ για τη διάθεση κοινωνικού μερίσματος, 36 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, 66 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση πολυτεκνικών επιδομάτων, και 64 εκατ. ευρώ για δαπάνες διενέργειας εκλογών.
Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 2,965 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 247 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (2.718 εκατ. ευρώ) και κατά 845 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
capital.gr
Επιβεβαιώθηκαν με νέα ανακοίνωση του υπουργείο Οικονομιών τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στις 13 Αυγούστου για υπέρβαση κατά 1,48 δισ. ευρώ του πρωτογενούς πλεονάσματος του κρατικού προϋπολογισμού στο επτάμηνο.
Στα τελικά στοιχεία...
επιβεβαιώνεται και υπέρβαση των φορολογικών εσόδων η οποία καταγράφεται οριακά χαμηλότερη (451 εκατ. ευρώ αντί για 459 εκατ. ευρώ). Υπέρβαση καταγράφεται στις δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ειδικά στα έργα που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ (κατά 320 εκατ. ευρώ), ενώ στα 973 εκατ. ευρώ φτάνει η υπερσυγκράτηση των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού.
Στο πεδίο των φορολογικών εσόδων παρά την υπέρβαση στόχου κατά 1,4% καταγράφονται υστερήσεις σε ειδικές κατηγορίες φόρων (στα καύσιμα και σε άλλους ειδικούς φόρους κατανάλωσης ,περιουσίας, νομικών προσώπων).
Ειδικότερα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 7-μηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2,279 δισ. ευρώ έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 2,555 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο του 2013 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 800 εκατ. ευρώ.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού διαμορφώνεται σε 1,736 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 1,929 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και επικαιροποιημένου στόχου για έλλειμμα 3.360 εκατ. ευρώ.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 29,530 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 651 εκατ. ευρώ ή 2,3% έναντι του επικαιροποιημένου στόχου ΜΠΔΣ 2015-2018.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 26,240 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 451 εκατ. ευρώ ή 1,7% υψηλότερα έναντι του επικαιροποιημένου στόχου.
Το σύνολο των φορολογικών εσόδων διαμορφώθηκε σε 24,485 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 342 εκατ. ευρώ ή κατά 1,4% έναντι του επικαιροποιημένου στόχου.
Πιο συγκεκριμένα, κατηγορίες εσόδων που υπερέβησαν τον επικαιροποιημένο στόχο του επταμήνου Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 είναι οι εξής:
1. Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 555 εκατ. ευρώ ή 14,5%.
2. Οι λοιποί άμεσοι φόροι κατά 212 εκατ. ευρώ ή 14,7%,
3. Οι λοιποί φόροι συναλλαγών κατά 81 εκατ. ή 28,0%,
4. Τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 320 εκατ. ευρώ ή 15,8%.
Αντίθετα, υστέρησαν έναντι του επικαιροποιημένου στόχου:
1. Ο φόρος εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 178 εκατ. ευρώ ή 15,3%,
2. Oι φόροι στην περιουσία κατά 246 εκατ. ευρώ ή 15,0%,
3. Οι έμμεσοι φόροι Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (Π.Ο.Ε.) κατά 40 εκατ. ευρώ ή 10,5%.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 2,002 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 262 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1,74 δισ. ευρώ).
Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 3,290 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 200 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 31,266 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 973 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (32,240 δισ. ευρώ).
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 28,302 δισ. ευρώ και είναι μειωμένες έναντι του επικαιροποιημένου στόχου κατά 1,220 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 880 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (24,528 δισ. ευρώ).
Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 κατά 2,295 δισ. ευρώ ή σε ποσοστό 7,5%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση του συνόλου των πρωτογενών δαπανών κατά 1,468 δισ. ευρώ ή ποσοστό 5,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν αυξημένες δαπάνες ύψους 483 εκατ. ευρώ για τη διάθεση κοινωνικού μερίσματος, 36 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, 66 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση πολυτεκνικών επιδομάτων, και 64 εκατ. ευρώ για δαπάνες διενέργειας εκλογών.
Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 2,965 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 247 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (2.718 εκατ. ευρώ) και κατά 845 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.