Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Το μετρό πηγαίνει σε Ζωγράφου, Παγκράτι, Ιλίσια και Καισαριανή


Η δημοπράτηση της νέας Γραμμής 4 του μετρό με 14 σταθμούς αντί για 9, όπως είχε αρχικά εξαγγελθεί, είναι γεγονός!...



Εκτός από το τμήμα Ευαγγελισμός – Άλσος Βεΐκου, πρόκειται να κατασκευαστεί ταυτόχρονα και το τμήμα Ευαγγελισμού – Γουδή, το οποίο περιλαμβάνει σταθμούς στο Παγκράτι, την Καισαριανή, τα Ανω Ιλίσια και του Ζωγράφου. Εκτιμάται ότι η νέα Γραμμή του μετρό θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες ημερησίως.

Η σήραγγα θα είναι 11,9 χιλιόμετρα συν 800 μέτρα συνδετήρια σήραγγα με τις Γραμμές 2 και 3.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά θετική εξέλιξη, η οποία προέκυψε μετά από τις πρόσφατες συζητήσεις του υπουργείου Υποδομών και της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανεβαίνει πλέον στο 1,2 δισ. ευρώ, το 50% του οποίου θα καλυφθεί από την ΕΤΕπ και το υπόλοιπο από το νέο ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής. Οσον αφορά στον διαγωνισμό, η πρώτη φάση (προεπιλογή) θα προκηρυχθεί έως τον Δεκέμβριο, με στόχο να ζητηθεί η κατάθεση οικονομικών προσφορών από τις εταιρείες που θα προκριθούν δέκα μήνες αργότερα. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνεται και η αγορά 17 αυτόματων συρμών χωρίς οδηγούς.

Με το νέο του σχεδιασμό το έργο θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας, καθώς θα συνδέσει για πρώτη φορά με μέσο σταθερής τροχιάς πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως το Κολωνάκι, την Κυψέλη, το Γαλάτσι και το Παγκράτι.

Περαιτέρω, θα προσφέρει για πρώτη φορά… ανθρώπινες συνθήκες μετακίνησης στους δεκάδες χιλιάδες φοιτητές της Πανεπιστημιούπολης και Πολυτεχνειούπολης στου Ζωγράφου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε μία μικρή αλλαγή σε σχέση με τον σχεδιασμό των σταθμών. Ο σταθμός «Πανεπιστήμιο» αντικαταστάθηκε από τον σταθμό «Ακαδημία», ο οποίος θα κατασκευαστεί πίσω από τα κτίρια της Αθηναϊκής Τριλογίας, και θα συνδέεται με υπόγεια σήραγγα με τον υφιστάμενο σταθμό Πανεπιστήμιο. Επίσης προστέθηκε ο σταθμός «Νήαρ Ηστ» μεταξύ Καισαριανής και Ιλισίων.

Οι θέσεις των σταθμών θα είναι οι ακόλουθες:

Σταθμός «Άλσος Βεΐκου»: Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων.
Σταθμός «Γαλάτσι»: Διασταύρωση Γαλατσίου και Βείκου.
Σταθμός «Κυψέλη»: Πλατεία Κυψέλης.
Σταθμός «Δικαστήρια»: Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
Σταθμός «Αλεξάνδρας»: Διασταύρωση Μουστοξύδη και Αλεξάνδρας.
Σταθμός «Εξάρχεια»: Πλατεία Εξαρχείων.
Σταθμός «Ακαδημία»: Διασταύρωση οδών Ακαδημίας και Σίνα.
Σταθμός «Κολωνάκι»: Πλατεία Κολωνακίου.
Σταθμός «Ευαγγελισμός»: Διασταύρωση οδών Βασιλίσσης Σοφίας, Ριζάρη και Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Σταθμός «Καισαριανή»: Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως.
Σταθμός «Νήαρ Ηστ»: Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως.
Σταθμός «Ιλίσια»: Πλατεία Κύπρου.
Σταθμός «Ζωγράφου»: Πλατεία Γαρδένια.
Σταθμός «Γουδή»: Πλατεία Ελευθερίας.

Υπενθυμίζεται ότι η δημιουργία της Γραμμής 4 προβλέφθηκε για πρώτη φορά με το «σχέδιο ανάπτυξης μετρό» το 1995-1999, αλλά ως δύο χωριστοί κλάδοι δηλαδή της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο - Εξάρχεια - Αλεξάνδρας - Δικαστήρια - Κυψέλη - Γαλάτσι - 'Αλσος Βεΐκου) και της Γραμμής 3 (Πανόρμου - Φάρος - Σίδερα -ΟΑΚΑ - Παράδεισος - Μαρούσι).

Σύμφωνα με την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», κατά την εκπόνηση της προμελέτης των έργων διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν ήταν τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων Γραμμών, καθώς το ενδεχόμενο αυτό θα παρουσίαζε σημαντικές κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες (διακοπή λειτουργίας της γραμμής, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος, συχνότητα των δρομολογίων, κ.λπ.).

Σε αυτό το πλαίσιο, η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» προχώρησε στην εξέταση της σύνδεσης των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.