Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Τα 10 χειρότερα αυτοκίνητα των 20 τελευταίων ετών [εικόνες]


Σήμερα γενικά δεν υπάρχουν κακά αυτοκίνητα. Οι κατασκευαστές έχουν πάρει το μάθημα τους από την αγορά και κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να κατασκευάσουν όμορφα, ποιοτικά, αξιόπιστα και οικονομικά αυτοκίνητα. Όχι όμως και παλιότερα που δεν υπήρχαν οι σημερινές συμμαχίες και οι συγχωνεύσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και τα παγκόσμια αυτοκίνητα...




Κάποιοι κατασκευαστές επίσης δεν είχαν την πείρα ούτε και την τεχνολογία για να φτιάξουν καλά αυτοκίνητα.

Στην έρευνά μας αυτή, δεν αρκούμαστε στις λίστες που συναντάμε στο διαδίκτυο, αλλά πηγαίνουμε ένα βήμα πιο πέρα και εξετάζουμε τα χειρότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το πόσο έχουν ικανοποιήσει τους κατόχους τους. Έτσι, στη δικιά μας λίστα με τα δέκα χειρότερα αυτοκίνητα των 20 τελευταίων ετών, θα συναντήσουμε αυτοκίνητα όμορφα, με καλή οδική συμπεριφορά, κύρος, αλλά δυσαρεστημένους κατόχους.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, πιάσαμε "λαυράκι" καθώς είχαμε την τύχη να βρούμε το www.carsurvey.org, έναν δικτυακό τόπο όπου μπορεί κάθε κάτοχος από όλον τον κόσμο να γράψει τις εντυπώσεις του για το αυτοκίνητο που είχε ή έχει, να το αξιολογήσει και να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα της προτίμησης η όχι μελλοντικά σε αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι ένα πολύ σημαντικός δείκτης ικανοποίησης του κατόχου που τη χρησιμοποιούν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές στις έρευνες τους αλλά και μια σύνοψη του πόσο καλό ή όχι είναι ένα αυτοκίνητο.
Ένα ακόμη κριτήριο που χρησιμοποιήσαμε στην έρευνά μας ήταν η αναφορά της αγγλικής εκπομπής Top gear σε συνεργασία με το κανάλι BBC που το έτος 2006 αξιολόγησε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αγγλία με βάση τις αναφορές ικανοποίησης χιλιάδων οδηγών.
Αρκετά λόγια γράψαμε, ας ενημερώσουμε τη αρχική λίστα με τα  χειρότερα αυτοκίνητα των τελευταίων 20 ετών με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων τους. Όπως σε κάθε λίστα, έτσι και στη δική μας στο carblogger.gr θα αρχίσουμε από τα λιγότερο κακά αυτοκίνητα και καταλήγουμε στο νούμερο ένα.

10. Chevrolet Aveo




Το Aveo ήταν η πρώτη απόπειρα της Κορεάτικης πρώην Daewoo (που μετονομάστηκε Chevrolet για την Ευρώπη από τη μητρική GM) στην κατηγορία των σουπερμίνι. Μπορεί το σχήμα να ήταν όμορφο (σχεδιασμένο από την Italdesign), ωστόσο η μέτρια οδική συμπεριφορά και οι αδύναμοι κινητήρες, δεν ικανοποίησαν τους κατόχους του. Τουλάχιστον, η αξιοπιστία του αυτοκινήτου ήταν καλή. Μόνο το 51% των κατόχων του Aveo δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Chevrolet

9. Renault Megane

Το 2002 η Renault άρχισε την παραγωγή της δεύτερης γενιάς του Renault Megane, ενός αυτοκινήτου που χαρακτηριστικό του ήταν το περίεργα σχεδιασμένο πίσω μέρος του. Παρόλο που πέτυχε μια πολύ καλή επίδοση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNcap κατακτώντας την ανώτερη διάκριση των 5 αστεριών, ήταν άνετο στο δρόμο με ικανούς κινητήρες, είχε πάρα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας. Τόσα πολλά που έκανε μόνο το 48% των κατόχων του να δηλώσουν ότι θα ξαναγόραζαν Renault.

8. Hyundai Sonata (1993-98) 



Το Sonata που παράχθηκε από το 1993 ως το 1998 από τη Hyundai, κυκλοφόρησε και στη χώρα μας. Παρότι βελτιωμένο σε πολλά σημεία με το μοντέλο που αντικατέστησε, συνέχισε να μην πείθει ούτε σε επίπεδο ισχύος κινητήρων, ούτε σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Η κατανάλωση καυσίμου ήταν αρκετά υψηλότερη των ανταγωνιστικών αυτοκινήτων του και η αξιοπιστία του μέτρια. Όλα τα παραπάνω έκαναν μόνο το 48% των κατόχων του να δηλώσουν ότι θα ξαναπροτιμούσαν ένα Hyundai.

7. Mercedes A-Class (1998-04)


H A-Class ήταν η πρώτη προσπάθεια της Mercedes στην κατηγορία των σούπερμίνι πολυμορφικών αυτοκινήτων. Ήταν επίσης το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της. Έτσι, οι μηχανικοί της δεν είχαν την εμπειρία για να σχεδιάσουν ένα μοντέλο με καλή οδική συμπεριφορά. Η πρώτη απογοήτευση ήρθε για το αυτοκίνητο όταν κατά τη διάρκεια ενός τεστ Σουηδών δημοσιογράφων το αυτοκίνητο ανατράπηκε. H Mercedes σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή του αυτοκινήτου και ανακάλεσε όλα τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν εξοπλίζοντας τα με μεγαλύτερα ελαστικά, σκληρότερες αναρτήσεις και στάνταρ ESP, ώστε να περνούν τα σχετικά τεστ. Ωστόσο το αυτοκίνητο ποτέ δεν ενέπνεε εμπιστοσύνη στον οδηγό του και ήταν αναξιόπιστο. Ίσως γι' αυτό μόνο το 44% των κατόχων της A-Class δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Mercedes.

6. Kia Rio (2000-2004)



Όταν η Kia έριξε στην αγορά το Rio, βασιζόταν κυρίως στην χαμηλή τιμή του. Το αυτοκίνητο θύμιζε έντονα ιαπωνικά μοντέλα περασμένων δεκαετιών. Το αυτοκίνητο δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστο και δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τους κατόχους του στους τομείς της άνεσης, της ποιότητας κατασκευής και της οδικής συμπεριφοράς. Η σχέση του με το σημερινό Rio της εταιρίας το οποίο είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όποιον τομέα και αν αξιολογηθεί, είναι η συνωνυμία. Μόνο το 40% των κατόχων του Rio δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας..

5. Daewoo Lanos (1997-02)



Το 1997 η Daewoo έριξε στην παραγωγή το Lanos, ένα αυτοκίνητο που παρότι συμπαθητικό εμφανισιακά, είχε μηχανικά μέρη από πολύ παλιότερα αυτοκίνητα της General Motors στην οποία ανήκε από το 1992. Οι κινητήρες του Lanos προέρχονται από το μακρινό παρελθόν της GM και συγκεκριμένα από το Kadett E. Ως συνέπεια αυτού, ήταν υποτονικοί σε δύναμη και διψασμένοι σε καύσιμο συγκρινόμενοι με τους σύγχρονους τους, κάτι που μάλλον εκνεύριζε τους οδηγούς τους. Το καλό ήταν ότι δεν είχαν προβλήματα αξιοπιστίας. Από άποψη οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο ήταν απογοητευτικό καθώς και από άποψη ποιότητας πλαστικών στο εσωτερικό του. Μόνο το 39% των κατόχων του Lanos δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας

4. Peugeot 307 (2001-07)



Το 307 ξεκίνησε την καριέρα του κατακτώντας τον επίζηλο τίτλο του "Αυτοκινήτου της χρονιάς" για το έτος 2002. Παρότι μοντέρνο ακόμη και σήμερα, με άπλετους χώρους και όμορφο design, το 307 αποδείχθηκε ένα λεμόνι για τους κατόχους του Αναξιόπιστο στο σημείο που παρουσίαζε βλάβες ακόμη και στα σύντομα τέστ των δημοσιογράφων,  το 307 μόνο στην μετά face lift εκδοχή του (2005) άρχισε να διορθώνεται από την εταιρία στον τομέα της αξιοπιστίας. Μόνο το 34% των κατόχων του 307 δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν Peugeot.

3. Kia Sephia (1992-97)



Ό,τι γράψαμε για το Rio, ισχύει περίπου και για το Sephia της πρώτης γενιάς. Ένα αυτοκίνητο που πούλησε και στη χώρα μας λόγω της χαμηλής τιμής του. Από κει και πέρα, φρένα και οδική συμπεριφορά ήταν άσχημα και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου ανεπαρκείς παρόλο τον κινητήρα των 1,6 λίτρων. Δυστυχώς αυτά τα αυτοκίνητα δημιούργησαν ένα κακό προφίλ για την εταιρία που σήμερα καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να το αλλάξει με τα ποιοτικά σημερινά της μοντέλα. Το Sephia ικανοποίησε μόνο το 33% των κατόχων του που δήλωσαν ότι θα ξαναπροτιμούσαν αυτοκίνητο της Kia.

2. Renault Laguna I (2000-07)



Και φτάσαμε αισίως στην δεύτερη θέση των χειρότερων αυτοκινήτων της 20ετίας από άποψη ικανοποίησης των χρηστών τους. Δυστυχώς το Laguna, ένα κατά τα άλλα πανέμορφο αυτοκίνητο με ζηλευτό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, μοντέρνο με καλά οδικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις, έχει δημιουργήσει ορκισμένους εχθρούς κατά της Renault. Η αναξιοπιστία του αυτοκινήτου και τα πολύ ακριβά σέρβις, είναι οι βασικοί λόγοι που έκαναν μόνο το 32% των κατόχων του αυτοκινήτου να δηλώσουν ότι θα ξανααγόραζαν αυτοκίνητο της φίρμας με το έμβλημα του ρόμβου.

1. Peugeot 807 (2002-14)



H δεύτερη γενιά του 807 κυκλοφόρησε και στη χώρα μας αλλά με ελάχιστη απήχηση λόγω κυρίως του κυβισμού των κινητήρων που ήταν διαθέσιμο και άρχιζαν από τα 2000 κυβικά εκατοστά. Όπως και την περίπτωση του Peugeot 307, ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου ήταν καλός, οι χώροι και οι δυνατότητες διαμόρφωσης μεγάλες, ωστόσο η αξιοπιστία ήταν απογοητευτική και τα έξοδα συντήρησης μεγάλα. Έτσι το 807 "κατέκτησε" την πρώτη θέση στα χειρότερα αυτοκίνητα της τελευταίας 20ετίας. Μόνο το 29% των κατόχων του αυτοκινήτου δηλώσαν ότι θα ξανααγόραζαν αυτοκίνητο της Peugeot..

πηγή:  carblogger

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.