Σημαντική «βοήθεια» στη διατήρηση της ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες αυξάνουν σημαντικά της πτήσεις τους προς εγχώριους προορισμούς ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, όπου πλέον εκτιμάται ότι θα υπάρξει νέα αύξηση του...τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα. Επίσης, είναι πλέον ανοικτό το ενδεχόμενο να δούμε να ενισχύεται ο αριθμός των επισκεπτών και από νέες αγορές, δεδομένου ότι αρκετές χώρες που τώρα αρχίζουν να ανοίγονται τουριστικά αποκτούν απευθείας πρόσβαση στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρει η imerisia.gr, καθώς πλησιάζει η 1η Απριλίου που ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της θερινής σεζόν για τις αεροπορικές εταιρείες, οι ανακοινώσεις για ενίσχυση των απευθείας πτήσεων από και προς την Ελλάδα πληθαίνουν διαρκώς. Πιο πρόσφατο παράδειγμα ο όμιλος της Lufthansa, η οποία αυξάνει κατά 8% το φετινό καλοκαίρι τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεών της προς την Ελλάδα. Είχαν προηγηθεί μία σειρά από αεροπορικές εταιρείες, μικρές ή μεγαλύτερες, όπως είναι η British Airways, η Air France - KLM, αλλά και οι Ryanair και Easyjet που διευρύνουν τον αριθμό των δρομολογίων τους προς την Ελλάδα.
Περισσότερο ενδιαφέρον, όμως, είναι το γεγονός ότι κάνουν την εμφάνισή τους και νέοι «παίκτες» όπως η αυστριακή NIKI (του παλιού οδηγού της Φόρμουλα 1, Νίκι Λάουντα) που εγκαινιάζει δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Βιέννης, αλλά και τη Finnair, η οποία κατά κάποιον τρόπο ανοίγει τη φινλανδική αγορά στον ελληνικό τουρισμό με αρκετά δρομολόγια όχι μόνο προς την Αθήνα αλλά και προς άλλους, τουριστικούς φυσικά, προορισμούς της Ελλάδας.
Σημαντικός είναι, φυσικά, και ο λόγος της Aegean, στο πρόγραμμα δρομολογίων της οποίας για το 2015 έχουν προστεθεί 10 νέες χώρες (Ολλανδία, Μάλτα, Κουβέιτ, Φινλανδία, Σαουδική Αραβία, Εσθονία, Νορβηγία, Ιράν, Αρμενία, Κροατία) και 16 διεθνείς προορισμοί (Ελσίνκι, Τουλούζη, Ντωβίλ, Μετς, Νάπολη, Πίζα, Μάλτα, Άμστερνταμ, Κουβέιτ, Πάφος, Ριάντ, Ταλίν, Όσλο, Τεχεράνη, Ντουμπρόβνικ, Γερεβάν".
Νέες αγορές
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι σταδιακά αρχίζουν να υπάρχουν και δρομολόγια προς χώρες από τις οποίες δεν συναντάς εύκολα τουρίστα στη χώρα μας. Τέτοια παραδείγματα είναι η Σαουδική Αραβία, το Ιράν, η Εσθονία αλλά και η Φινλανδία. Γενικότερα, η Μέση Ανατολή δείχνει να παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον για τις αεροπορικές εταιρείες, αν και εκτιμάται ότι ο λόγος δεν είναι μόνο η προσέλκυση τουριστών, αλλά και η αξιοποίηση των αυξανόμενων επαφών μεταξύ επιχειρήσεων από αυτές τις χώρες και ελληνικές εταιρείες.
Εκτός Αθηνών
Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των νέων δρομολογίων απ' όλες τις αεροπορικές εταιρείες έχει ως κατάληξη στην Ελλάδα το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Οι νέοι προορισμοί από/προς το ΔΑΑ ξεπερνούν τους 20 για το 2015, γεγονός που αποτελεί σημαντική παράμετρο, ιδίως από τη στιγμή που έρχονται τόσο αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όσο και εταιρείες που θέλουν να συνδέσουν την Αθήνα με σχετικά μικρές ευρωπαϊκές χώρες ή πόλεις, κάτι που δείχνει ότι υπάρχει αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον. Όμως, είναι πολύ σημαντικό ότι στην εξίσωση έχουν αρχίσει να εισέρχονται και άλλα αεροδρόμια, όπως είναι του Ηρακλείου, των Χανίων, της Ρόδου, της Κω, της Ζακύνθου, της Μυκόνου ή της Σαντορίνης.
Ακόμη και προς αεροδρόμια όπως είναι αυτά του Ακτίου, κοντά στην Πρέβεζα, και του Άραξου, κοντά στην Πάτρα, υπάρχουν νέα δρομολόγια. Κοινό χαρακτηριστικό αυτών των δύο αεροδρομίων είναι ότι βρίσκονται σε περιοχές που παρουσιάζουν σημαντική τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία 2-3 χρόνια όπως είναι οι ακτογραμμές της δυτικής Ελλάδας (Πάργα, Σύβοτα, Κυλλήνη κ.ά.).
Πάνω από τις εκτιμήσεις
Η αύξηση που φαίνεται να υπάρχει στη διαθεσιμότητα θέσεων στις αεροπορικές πτήσεις είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει τελικώς σε αναθεώρηση της υπάρχουσας εκτίμησης για 25 εκατ. αφίξεις το 2015, μετά την επίδοση ρεκόρ των 24 εκατ. αφίξεων το 2014. Η ύπαρξη θέσεων και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών μπορεί να ρίξει τις τιμές περαιτέρω και να κάνει πιο ελκυστική την Ελλάδα σε τουρίστες, οι οποίοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να έρθουν για διακοπές στη χώρα μας χωρίς να χρειάζεται να κάνουν transit ή να δαπανήσουν πολλές ώρες σε ένα αεροδρόμιο.
Όπως αναφέρει η imerisia.gr, καθώς πλησιάζει η 1η Απριλίου που ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της θερινής σεζόν για τις αεροπορικές εταιρείες, οι ανακοινώσεις για ενίσχυση των απευθείας πτήσεων από και προς την Ελλάδα πληθαίνουν διαρκώς. Πιο πρόσφατο παράδειγμα ο όμιλος της Lufthansa, η οποία αυξάνει κατά 8% το φετινό καλοκαίρι τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεών της προς την Ελλάδα. Είχαν προηγηθεί μία σειρά από αεροπορικές εταιρείες, μικρές ή μεγαλύτερες, όπως είναι η British Airways, η Air France - KLM, αλλά και οι Ryanair και Easyjet που διευρύνουν τον αριθμό των δρομολογίων τους προς την Ελλάδα.
Περισσότερο ενδιαφέρον, όμως, είναι το γεγονός ότι κάνουν την εμφάνισή τους και νέοι «παίκτες» όπως η αυστριακή NIKI (του παλιού οδηγού της Φόρμουλα 1, Νίκι Λάουντα) που εγκαινιάζει δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Βιέννης, αλλά και τη Finnair, η οποία κατά κάποιον τρόπο ανοίγει τη φινλανδική αγορά στον ελληνικό τουρισμό με αρκετά δρομολόγια όχι μόνο προς την Αθήνα αλλά και προς άλλους, τουριστικούς φυσικά, προορισμούς της Ελλάδας.
Σημαντικός είναι, φυσικά, και ο λόγος της Aegean, στο πρόγραμμα δρομολογίων της οποίας για το 2015 έχουν προστεθεί 10 νέες χώρες (Ολλανδία, Μάλτα, Κουβέιτ, Φινλανδία, Σαουδική Αραβία, Εσθονία, Νορβηγία, Ιράν, Αρμενία, Κροατία) και 16 διεθνείς προορισμοί (Ελσίνκι, Τουλούζη, Ντωβίλ, Μετς, Νάπολη, Πίζα, Μάλτα, Άμστερνταμ, Κουβέιτ, Πάφος, Ριάντ, Ταλίν, Όσλο, Τεχεράνη, Ντουμπρόβνικ, Γερεβάν".
Νέες αγορές
Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι σταδιακά αρχίζουν να υπάρχουν και δρομολόγια προς χώρες από τις οποίες δεν συναντάς εύκολα τουρίστα στη χώρα μας. Τέτοια παραδείγματα είναι η Σαουδική Αραβία, το Ιράν, η Εσθονία αλλά και η Φινλανδία. Γενικότερα, η Μέση Ανατολή δείχνει να παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον για τις αεροπορικές εταιρείες, αν και εκτιμάται ότι ο λόγος δεν είναι μόνο η προσέλκυση τουριστών, αλλά και η αξιοποίηση των αυξανόμενων επαφών μεταξύ επιχειρήσεων από αυτές τις χώρες και ελληνικές εταιρείες.
Εκτός Αθηνών
Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των νέων δρομολογίων απ' όλες τις αεροπορικές εταιρείες έχει ως κατάληξη στην Ελλάδα το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Οι νέοι προορισμοί από/προς το ΔΑΑ ξεπερνούν τους 20 για το 2015, γεγονός που αποτελεί σημαντική παράμετρο, ιδίως από τη στιγμή που έρχονται τόσο αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όσο και εταιρείες που θέλουν να συνδέσουν την Αθήνα με σχετικά μικρές ευρωπαϊκές χώρες ή πόλεις, κάτι που δείχνει ότι υπάρχει αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον. Όμως, είναι πολύ σημαντικό ότι στην εξίσωση έχουν αρχίσει να εισέρχονται και άλλα αεροδρόμια, όπως είναι του Ηρακλείου, των Χανίων, της Ρόδου, της Κω, της Ζακύνθου, της Μυκόνου ή της Σαντορίνης.
Ακόμη και προς αεροδρόμια όπως είναι αυτά του Ακτίου, κοντά στην Πρέβεζα, και του Άραξου, κοντά στην Πάτρα, υπάρχουν νέα δρομολόγια. Κοινό χαρακτηριστικό αυτών των δύο αεροδρομίων είναι ότι βρίσκονται σε περιοχές που παρουσιάζουν σημαντική τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία 2-3 χρόνια όπως είναι οι ακτογραμμές της δυτικής Ελλάδας (Πάργα, Σύβοτα, Κυλλήνη κ.ά.).
Πάνω από τις εκτιμήσεις
Η αύξηση που φαίνεται να υπάρχει στη διαθεσιμότητα θέσεων στις αεροπορικές πτήσεις είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει τελικώς σε αναθεώρηση της υπάρχουσας εκτίμησης για 25 εκατ. αφίξεις το 2015, μετά την επίδοση ρεκόρ των 24 εκατ. αφίξεων το 2014. Η ύπαρξη θέσεων και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών μπορεί να ρίξει τις τιμές περαιτέρω και να κάνει πιο ελκυστική την Ελλάδα σε τουρίστες, οι οποίοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να έρθουν για διακοπές στη χώρα μας χωρίς να χρειάζεται να κάνουν transit ή να δαπανήσουν πολλές ώρες σε ένα αεροδρόμιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.