O κινητήρας 1,4 TDI της VW είναι προβληματικός και πρέπει να αλλάξει. Ο τρόπος της λειτουργίας του δεν είναι απλά ενοχλητικός, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα. Ο πολυδιαφημισμένος κινητήρας σβήνει μόνος του (!) όταν το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, στις χαμηλές στροφές! Τι λέει η εταιρεία...
Όλα ξεκίνησαν από το δημοσίευμα του autotriti.gr. Το βασικό μειονέκτημα του VW Polo diesel ήταν ο 1,2 TDI κινητήρας, αφού «χαμηλά δεν πήγαινε, ψηλά δεν τράβαγε».
Έτσι όπως ήταν αναμενόμενο, από πέρσι το καλοκαίρι, που το Poloανανεώθηκε, εφοδιάζεται με νέο 1,4 diesel κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2014 στην έκθεση της Γενεύης και αντικαθιστά τους 1,2 TDI και 1,6 TDI.
Φοριέται ήδη στο VW Polo, ενώ θα εφοδιάζει και τη νέα Skoda Fabia (που αναμένεται) και το SEAT Ibiza (μετά το καλοκαίρι).
Είναι 3κύλινδρος, 1.422 κυβικών και αποδίδει 75 ή 90 άλογα. (210 Nm ροπή @ 1500 σ.α.λ.). Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η διάμετρος x διαδρομή είναι 79,5 x 80,5 χλστ. στον 1,2 TDI και 79,5 x 95,5 στον 1,4 TDI, που σημαίνει ότι έχουν το ίδιο μπλοκ. (Μεγάλωσαν την διαδρομή, και άρα το κυβικά).
Αυτό, όμως, που προβληματίζει –πέρα από τη χαμηλή του ιπποδύναμη- είναι ότι… ΣΒΗΝΕΙ στις χαμηλές στροφές, αν και έχει ίδια συμπίεση (16,5:1) με τον1,2 TDI.
Τι σημαίνει τώρα αυτό και πόσο πιθανό είναι να εμπλακείς σε ατύχημα, εξαιτίας του;
Σε πρώτη φάση, μέχρι να καταλάβεις τι συμβαίνει, αισθάνεσαι …ηλίθιος, ότι ξέχασες να οδηγάς, αφού κάθε τόσο το αυτοκίνητο σβήνει. Και αν αυτό μοιάζει επικίνδυνο κυρίως για τον εγωισμό σου, υπάρχουν περιπτώσεις που μπορείς να εμπλακείς σε ατύχημα.
Φτάνεις σε μια διασταύρωση, κόβεις ταχύτητα, ελέγχεις τον δρόμο, εκτιμάς ότι έχεις χρόνο για να περάσεις, ο κινητήρας όμως …σβήνει και βρίσκεσαι σταματημένος μέσα στην μέση της διασταύρωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Συνέβη σε όλους τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, όταν το δοκίμαζαν.
Η απάντηση της VolksWagen
Αξιότιμε κύριε Τριανταφύλλη, σχετικά με το άρθρο σας που αφορά στην λειτουργία του Polo 1.4 TDI, από την πλευρά της KOSMOCAR Α.Ε. θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι:
Το φαινόμενο που αναφέρετε δεν αφορά σε κάποιο σφάλμα ή δυσλειτουργία.
Ο κινητήρας του Polo TDI, σβήνει σε χαμηλές στροφές μόνο υπό συγκεκριμένο χειρισμό: όταν ο οδηγός θέλει να επιταχύνει από ταχύτητα 10-12 χλμ/ώρα, με στροφές κινητήρα κάτω από τις 900σαλ και έχοντας επιλεγμένη 2η ταχύτητα.
Για να μην παρουσιάζεται η συγκεκριμένη λειτουργία, ο οδηγός θα πρέπει σε στροφές χαμηλότερες των 900σαλ και κινούμενος με ταχύτητα 10-12 χλμ/ώρα, να μην χρησιμοποιεί τη 2η ταχύτητα, αλλά να επιλέγει την 1η. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η διαθέσιμη ροπή κίνησης, αποφεύγονται οι κραδασμοί και η εκπομπή υπερβολικών ρύπων ενώ διασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του κινητήρα και βέβαια, η ασφαλής κίνηση του αυτοκινήτου. Τα χαρακτηριστικά αυτά βοηθούν στην επί μακρόν οικονομικότερη και εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινήτου.
Όπως κατανοείτε, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας από τον οδηγό. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, σχετική Ευρωπαϊκή οδηγία καθιστά υποχρεωτική από 1η Νοέμβριου 2014, την ύπαρξη ένδειξης προτεινόμενης αλλαγής σχέσης κιβωτίου (Gear Shift Indicator - GSI), εξοπλισμός που διατίθεται στο Polo από το 2009 και ασφαλώς αποτελεί βασικό εξοπλισμό όλων των Polo 1.4 TDI, βοηθώντας τον οδηγό στην επί μακρόν άριστη χρήση του αυτοκινήτου του.
Και η ανταπάντηση...
Με απλά λόγια, η VW λέει ότι οι δημοσιογράφοι δεν ξέρουν να οδηγούν! Ότι δηλαδή δεν φταίει το αυτοκίνητο αλλά οι οδηγοί που πρέπει να μάθουν να κάνουν τον... ταχυδακτυλουργό ώστε να να μην τους σβήνει ο κινητήρας!
Η δική μας άποψη, όπως εκφράστηκε και στο autotriti.gr είναι:
· Κανένας άλλος κινητήρας της VW ή όποιου άλλου κατασκευαστή, δεν σβήνει στις χαμηλές, άρα ο κινητήρας 1,4 TDI της VW είναι προβληματικός και πρέπει να αλλάξει. Ο τρόπος της λειτουργίας του δεν είναι απλά ενοχλητικός, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα.
· Ο καταναλωτής που πάει να αγοράσει ένα Polo diesel πρέπει να ενημερώνεται για το θέμα αυτό, ΠΡΙΝ αγοράσει.
· Είναι απάτη να ανεβάζουμε το ρελαντί στις 1.150 στροφές για να μην πάρει είδηση το πρόβλημα, το «κορόιδο» που έρχεται να κάνει test drive στις εκθέσεις μας.
· Δεν είναι λύση να ανεβάσουμε το ρελαντί στις 1.150 στροφές στα 1.500 Polo diesel που έχουν πουληθεί, από τον Ιούλιο μέχρι τώρα, όταν διαμαρτύρονται οι ιδιοκτήτες τους.
· Η λύση είναι η ανάκληση. Να αποδείξει η VW ότι είναι σοβαρή εταιρεία, λύνοντας πραγματικά το πρόβλημα. Εξάλλου, αργά ή γρήγορα θα το πάρουν είδηση και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
· Φταίμε και εμείς όμως. Αργήσαμε πολύ να αναδείξουμε το θέμα και έχουν δίκιο όσοι γκρινιάζουν γι αυτό. Δεν ήταν εύκολο όμως. Στις τυποποιημένες διαδικασίες αξιολόγησης αυτοκινήτων, που κάνουμε, δεν περιλαμβάνεται η οδήγηση με 2α στο κιβώτιο και 1.150 στροφές. Ήταν αδιανόητο εξάλλου ότι ένας κατασκευαστής θα έβγαζε στην αγορά ένα μοντέλο που σβήνει στις χαμηλές! Τελικά πήγε στο μυαλό μας ότι μπορεί να συμβαίνει σε όλα τα Polo 1,4 TDI και κυρίως ότι είναι επικίνδυνο να σε αφήσει στη μέση μιας διασταύρωσης και να τα «δεις όλα». Και φτάσαμε σ αυτό το δημοσίευμα. Αργήσαμε πολύ, συμφωνώ. Και πάλι όμως δεν το έχει γράψει κανένας άλλος σ όλη την Ευρώπη (μικρή παρηγοριά, αλλά κάτι είναι και αυτό).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.