Πολύ κοντά στην διασφάλιση χρηματοδότησης για το μεγάλο έργο της ανάληψης της παραχώρησης των 14 περιφερειακών...
αεροδρομίων βρίσκεται η κοινοπραξία Fraport-Slentel. Το υψηλό τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ σε συνδυασμό με τη δέσμευση του προτιμητέου επενδυτή, μεταξύ άλλων, για καταβολή στο Δημόσιο ετήσιου μισθώματος (22,9 εκατ.), είχαν, αρχικά, καταστήσει την εξασφάλιση χρηματοδότησης το βασικό πρόσκομμα για το προτιμητέο επενδυτικό σχήμα.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές που δεν έχουν εξουσιοδοτηθεί να τοποθετηθούν δημόσια, η Fraport AG, μετά και από πρόσφατες επαφές που πραγματοποίησε για το ζήτημα, βρίσκεται κοντά στην οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού σχήματος. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Fraport AG βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για την δημιουργία κοινοπραξίας που θα αποτελείται από περισσότερους από 20 διεθνή τραπεζικά ιδρύματα.
Διασφαλίσεις
Ωστόσο, εάν το κεφάλαιο της χρηματοδότησης εμφανίζει προοπτικές να κλείσει σύντομα, αυτό των διασφαλίσεων που ζητεί η γερμανική πλευρά και ιδίως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο βασικός μέτοχος (με 31,35%) της Fraport, το ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης θα αργήσει να ολοκληρωθεί. Και αυτό επειδή οι επενδυτές ζητούν εγγυήσεις καλής εκτέλεσης που σχετίζονται τόσο με την πολιτική αστάθεια όσο και με το ενδεχόμενο, που παραμένει ισχυρό, του υψηλού νομισματικού ρίσκου.
Ο Volker Bouffier πρωθυπουργός της Έσσης, σε συνάντησή του με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker είχε σημειώσει ότι απαιτούνται περαιτέρω εγγυήσεις για την προώθηση του έργου.
Στη συνάντηση εκείνη στις Βρυξέλλες, όπου είχε συμμετάσχει και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Stefan Schulte με αντικείμενο και την αποκρατικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων, οι Γερμανοί επενδυτές είχαν σημειώσει ότι μία τέτοιου είδους επένδυση μπορεί να προχωρήσει μόνον εάν υπάρχει ασφάλεια ότι τα δεδομένα δεν θα ανατραπούν π.χ. από κάποια αιφνίδια πολιτική απόφαση.
Στο τερέν αυτό, λοιπόν, της λήψης εγγυήσεων βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις των επενδυτών με το ΤΑΙΠΕΔ, του οποίου ο πρόεδρος Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε, πρόσφατα, ότι η συμφωνία παραχώρησης θα υπογραφεί τον Δεκέμβριο. Στόχος είναι το management των 14 περιφερειακών αεροδρομίων να μεταφερθεί στην κοινοπραξία Fraport-Slentel πριν από την θερινή σεζόν του 2016, όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Μεγέθη
Υπενθυμίζεται ότι το εφάπαξ τίμημα που θα καταβάλει η κοινοπραξία είναι 1,234 δισ. ευρώ, μέγεθος πολλαπλάσιο της αποτίμησης ύψους 340 εκατομμυρίων ευρώ των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, η κοινοπραξία Fraport-Slentel θα καταβάλλει εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση, μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ποσό που αντιστοιχεί στο 28,6% του Ebitda.
Ακόμη το συνολικό ποσό που θα καταβάλει στο Δημόσιο για τα 40 έτη παραχώρησης είναι 10,048 δισ. ευρώ.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.