Κανένας δεν ελέγχει πλέον κανένα στην αγορά καυσιμων, όπου το λαθρεμπόριο ζει και βασιλεύει...
Αν και το 94% από τα 5.062 πρατήρια πανελλλαδικά έχει εγκαταστήσει συστήματα εισροών - εκροών και μεταδίδει τα στοιχεία με τις αγορές και πωλήσεις καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών, ουδείς τα διασταυρώνει, ουδείς τα αξιοποιεί !
Αιτία, η έλλειψη προσωπικού στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών Εμποριας πετρελαιοειδών, Γιάννης Αλιγιζάκης.
Αμφιβολίες εγείρονται ακόμη και για την ίδια την ακρίβεια των στοιχείων καθώς το σύστημα που έχει εγκατασταθεί δεν είναι αυτοματοποιημένο. Δηλαδή, οι πρατηριούχοι καταχωρίζουν μόνοι τους τα στοιχεία στο σύστημα χωρίς να υπάρχει τρόπος διαπίστωσης της ορθότητάς τους.
Τρίαμισι χρόνια φαγούρας από τότε που ψηφίστηκε ο περιβόητος νόμος (Απρίλιος 2012) και παρά τις κατά καιρούς ρητορικές για πάταξη του λαθρεμπορίου, οι διατάξεις του παραμένουν εντελώς ανενεργές και μέτρα, όπως το σύστημα εισροών - εκροών και η τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα, αποδεικνύονται κενά περιεχόμενου.
Αναδεικνύοντας το χάος που συνεχίζει να επικρατεί, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών υπολογίζει ότι η έκταση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα στερεί κάθε χρόνο από το Δημόσιο έσοδα μεταξύ 125 εκατ. ευρώ, στο συντηρητικό σενάριο, και 300 εκατ. ευρώ στο ακραίο.
ΟΙ ΔΕΚΑ ΤΡΥΠΕΣ. Παρότι η παρούσα κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, έχει εξαγγείλει ουκ ολίγες φορές ότι θα βάλει τάξη στον χώρο, το κράτος δεν έχει εφαρμόσει το παραμικρό από όσα έχουν ψηφισθεί, όπως αποδεικνύεται από τις δέκα τρύπες του λαθρεμπορίου που συνεχώς το μεγαλώνουν.
Δεκαπέντε μηνες μετά την υπουργική απόφαση για επέκταση του συστήματος εισροών - εκροών στις εταιρείες εμπορίας και στα διυλιστήρια, ακόμη δεν έχουν καθοριστεί ο τρόπος, ο χρόνος και το είδος των δεδομένων που θα αποστέλλουν στη ΓΓΠΣ.
ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΤΑ GPS. Σαν να μην έφταναν αυτά, εκκρεμούν ακόμη οι αποφάσεις (με ευθύνη των υπουργών Οικονομικών, Μεταφορών) για τις προδιαγραφές των GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα, καθώς και για την επέκταση του συστήματος εισροών - εκροών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από σταθμούς ανεφοδιασμού σκαφών σε μαρίνες, μέχρι πρατήρια σε ΔΕΚΟ, χώρους στάθμευσης, δεξαμενές παραγωγών και διακινητών χημικών προϊόντων κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.