Την υπαγωγή της επένδυσής της στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στις προβλέψεις της ελληνικής νομοθεσίας...
«περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού» φέρεται να θέλει να κατοχυρώσει συμβατικά η Fraport. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η πρωτοβουλία της εταιρείας, που ηγείται του κοινοπρακτικού σχήματος το οποίο έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό, εντάσσεται στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαπραγμάτευσης για την υπογραφή της σύμβασης. Συνδέεται δε με την εκτίμηση σε κύκλους των μετόχων της αλλά και των δυνητικών πιστωτών της πως το ενδεχόμενο ενός Grexit δεν έχει εκλείψει αμετάκλητα. Η Fraport φέρεται ότι μπορεί να λάβει διασφαλίσεις για μια τέτοια περίπτωση με τη χρήση του νομοθετικού διατάγματος 2687 του 1953 «Περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού», χρήση του οποίου κάνουν σχεδόν όλοι οι ξένοι επενδυτές για τη διασφάλιση των κεφαλαίων τους.
Το νομοθετικό διάταγμα 2687/53 (ΦΕΚ Α 317 του 1953) προβλέπει, μεταξύ άλλων, σειρά μέτρων και εξασφαλίσεων, όπως η εξ ολοκλήρου διασφάλιση των κεφαλαίων που θα εισαχθούν από το εξωτερικό για την επένδυση, η εξαίρεση από κάθε πράξη επίταξης ή αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, η υποχρέωση της Τράπεζας της Ελλάδος να χορηγεί συνάλλαγμα στον επενδυτή και πολλές ακόμα φορολογικές και άλλες ρήτρες φιλικές στις επενδύσεις. Οι σχετικές προβλέψεις περί «μακροπροθέσμων επενδύσεων» είχαν ληφθεί τότε, εξηγούν νομικοί κύκλοι, προκειμένου η πολιτεία να προσελκύσει στην Ελλάδα ναυτιλιακά, αλλά και άλλα επενδυτικά κεφάλαια. «Η χρήση του σήμερα ισοδυναμεί ενδεχομένως και με μια οιονεί ρήτρα δραχμής», σχολιάζουν οι ίδιες πηγές.
Σε κάθε περίπτωση, τόσο η κοινοπραξία της Fraport όσο και το ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζουν συγκρατημένη αισιοδοξία πως η όλη συμφωνία για τα 14 ελληνικά αεροδρόμια θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριών έως έξι μηνών.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fraport, Στέφαν Σούλτε, προ ημερών δήλωσε στην «Κ» πως το ενδιαφέρον για την επένδυση παραμένει και ότι «βρισκόμαστε σε πολύ παραγωγικές και στοχοθετημένες συζητήσεις με το Ελληνικό Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε το έργο, συμπεριλαμβανομένων όλων των συμβατικών εγγράφων, εντός των προσεχών μηνών. Οι συμβάσεις θα πρέπει να βασίζονται στην προσφορά μας και στις απαιτήσεις του διαγωνισμού». Την ίδια ώρα, η γερμανική εταιρεία βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε προχωρημένες συζητήσεις για την άντληση χρηματοδότησης με κοινοπρακτικό τραπεζικό δανεισμό προκειμένου να καλύψει το εφάπαξ τίμημα. Πηγές από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θέλουν το αίτημα της χρηματοδότησης των επενδύσεων που θα κάνει στο πλαίσιο των συμβατικών της υποχρεώσεων να εξετάζεται με θετικό τρόπο.
Η κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής με προσφορά 1,2 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό. Οι επενδύσεις που προβλέπεται να υλοποιηθούν την πρώτη 4ετία προσεγγίσουν τα 330 εκατ., ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης το 1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
Η προσφορά της Fraport ανανεώθηκε στις αρχές Οκτωβρίου και το ίδιο έπραξαν όλοι οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Fraport είναι μόνον πλειοδότρια, δηλαδή προσωρινή ανάδοχος, και ότι μεταξύ μας δεν υφίσταται ακόμη κάποια συμβατική σχέση», επεσήμανε σε πρόσφατη συνέντευξή του στην ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.