Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Το σκάνδαλο VolksWagen χτυπάει και την Bosch!


Ο επόμενος στόχος διερεύνησης ευθυνών για το σκάνδαλο Dieselgate από τις αμερικανικές αρχές, είναι ο προμηθευτής λογισμικού, δηλαδή η Bosch...





Ο μεγαλύτερος προμηθευτής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Bosch βρίσκεται στο στόχαστρο του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης προκειμένου να διερευνηθεί ο ρόλος που έπαιξε στο σκάνδαλο Dieselgate της VW σε σχέση με την απόκρυψη εκπομπών CO2.

Οι αμερικανικές αρχές θέλουν να διαπιστώσουν αν η Robert Bosch GmbH ήξερε ή και συμμετείχε στο «χακάρισμα» του λογισμικού που απενεργοποιούσε τον αυστηρό έλεγχο της εκπομπής CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Εκπρόσωπος του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης δήλωσε πως μέχρι τώρα δεν έχουν βρει στοιχεία που να υποδεικνύουν ότι η Bosch παρέβη τους κανονισμούς, αλλά επίσης είπε πως η έρευνα βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Προκειμένου να στοιχειοθετηθούν κατηγορίες εναντίον της Bosch, οι ερευνητές θα πρέπει να αποδείξουν πως γνώριζε ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε τεχνολογία που παρέκαμπτε τους τυποποιημένους ελέγχους εκπομπής καυσαερίων των ΗΠΑ αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Bosch αρνείται να κάνει κάποιο σχόλιο και εμμένει στην αρχική της ανακοίνωση, ότι δηλαδή κατασκεύασε εξαρτήματα σύμφωνα με τις προδιαγραφές που της παρήγγειλε ο κατασκευαστής. «Το πως αυτά τα εξαρτήματα τροποποιούνται και ενσωματώνονται σε ένα ολοκληρωμένο όχημα είναι αποκλειστική ευθύνη του κατασκευαστή» ανέφερε εκείνη η ανακοίνωση της Bosch. Ωστόσο νέες πληροφορίες που έφερε στο φως της δημοσιότητας η γερμανική εφημερίδα “Bild am Sontag” λένε πως η Bosch είχε προειδοποιήσει την VW οχτώ χρόνια πριν ότι η συγκεκριμένη παράκαμψη είναι παράνομη.

Η εφημερίδα γράφει επίσης πως πηγές της αποκάλυψαν ότι υπήρχε εσωτερική επικοινωνία μεταξύ της Bosch και της VW, όπου η Bosch επέμενε ότι το συγκεκριμένο λογισμικό θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε δοκιμαστικά αυτοκίνητα και ότι η χρήση του σε αυτοκίνητα παραγωγής είναι παράνομη. Παρόλα αυτά η Bosch προμήθευσε την VW περισσότερα από 11 εκατομμύρια μονάδες οι οποίες «πειράχτηκαν» από την VW.

Μια άλλη γερμανική κυριακάτικη εφημερίδα, η Frankfurter Allgemeine Zeitung, αναφέρει πως ένας μηχανικός της VW σε εσωτερική ενημέρωση το 2011, επίσης υπογράμμιζε πως το λογισμικό ήταν παράνομο, αλλά τον αγνόησαν. Η Bosch αρνήθηκε να σχολιάσει και αυτές τις πληροφορίες, επιμένοντας πως η επικοινωνία με την VW είναι εμπιστευτική, όπως άλλωστε και με όλες τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες με τις οποίες συνεργάζεται.

Η υπολογιστική μονάδα της Bosch που έχει πειραγμένο λογισμικό είναι η EDC 16 και 17, η οποία χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση του καυσίμου και είναι η ίδια που χρησιμοποιούν και άλλες εταιρείες σε κινητήρες ντίζελ, όπως η Fiat, η Mercedes-Benz και η BMW. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει τις δικές της προδιαγραφές και γράφει τον δικό της Κώδικα που ελέγχει τη λειτουργία του κινητήρα. Η μονάδα απλώς παρέχει τη βάση αυτής της εγγραφής. Παρόλα αυτά ένας μηχανικός μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας, που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος, επιμένει πως η Bosch ήταν αδύνατον να μην γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος Κώδικας ήταν ενεργός σε αυτοκίνητα παραγωγής της VW.

Πιο συγκεκριμένα ο ίδιος μηχανικός αναφέρει: «έχω πολλές αμφιβολίες σε σχέση με όσα ισχυρίζεται η Bosch. Είναι βέβαιο πως ο βασικός Κώδικας ανήκει στην Bosch. Απλώς αφήνουν τους πελάτες τους να κάνουν κάποιες προσαρμογές. Πριν ο τελικός Κώδικας βγει στην παραγωγή, επιστρέφει στην Bosch για να κάνει την δική της αξιολόγηση. Με άλλα λόγια η Bosch είναι μέρος όλης της διαδικασίας εξέλιξης που κάνουμε. Οι ίδιοι επιμένουν να είναι παρόντες μηχανικοί τους σε όλες τις αξιολογήσεις, τις οποίες και καταγράφουν σε δική τους βάση δεδομένων. Επομένως δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος στην εταιρεία να μην ήξερε τι γίνεται. Όλες οι ρουτίνες του λογισμικού είναι υποχρεωτικό να περάσουν από την πιστοποίηση της Bosch, η οποία έχει εκατοντάδες στάδια επαλήθευσης. Αυτή είναι η δομή. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ποτέ την εν λευκώ έγκριση της Bosch να τοποθετήσει εντελώς δικό της λογισμικό».

Η Bosch βρίσκεται στην καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας για περισσότερα από 100 χρόνια, όντας η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε πολλαπλασιαστή για την ανάφλεξη του μείγματος αέρα-καυσίμου, το 1897, η πρώτη που ανέπτυξε ένα πρακτικό μπουζί το 1902 και η πρώτη που πούλησε σε αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα έγχυσης καυσίμου, το 1927. Εργοδοτεί πάνω από 290.000υπαλλήλους, με ετήσια καθαρά κέρδη που υπερβαίνουν τα 2 δις. δολάρια και έχει μια ασυνήθιστη εταιρική δομή, η οποία είναι ιδιωτική μεν αλλά δίνει μεγάλο μέρος των κερδών της σε δωρεές.

Το Ίδρυμα Robert Bosch κατέχει το 92% αλλά δεν έχει δικαίωμα ψήφου στο Συμβούλιο. Η οικογένεια Bosch κατέχει το 7% των μετοχών και το 8% των ψήφων, ενώ άλλες μεγάλες βιομηχανίες κατέχουν μόλις το 0,01% των μετοχών αλλά έχουν το 93% των ψήφων στο Διοικητικό Συμβούλιο! Αυτή η ασυνήθιστη εταιρική δομή φροντίζει ώστε το 95% των κερδών να διοχετεύονται πίσω στην εταιρεία για Έρευνα και Εξέλιξη, το 4% να πηγαίνει σε δωρεές και το 1% στην οικογένεια Bosch.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.