
Λίγες ημέρες πριν ολοκληρωθεί η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, τα εκκαθαριστικά και το ύψος του φόρου για τους...
τολμηρούς που προχώρησαν ήδη στο πάτημα του κουμπιού στο Taxis ζαλίζουν με το ύψος τους. Εάν πρόκειται, όμως, για ελεύθερους επαγγελματίες και μπλοκάκια, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα απ' όσο όλοι νομίζουν...
Ο λόγος είναι το ασφαλιστικό Κατρούγκαλου, το οποίο έχει ήδη ψηφιστεί και άρα έχει τεθεί σε ισχύ - παρά το γεγονός ότι οι εισφορές με το νέο σύστημα θα καταβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2017, με αποτέλεσμα οι συνέπειές του ως τώρα να έχουν περάσει στα ψιλά. Γιατί; Απλά διότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να καταβάλλουν το 20% του εισοδήματός τους ως ασφαλιστικές εισφορές από αυτή την ημερομηνία και μετά και ως βάση υπολογισμού θα χρησιμοποιηθεί (σ.σ.: εκτός αν αλλάξει γνώμη τελευταία στιγμή το υπουργείο Εργασίας...) το εισόδημα που απεικονίζεται στο φετινό εκκαθαριστικό.
Αν δηλαδή κάποιος δηλώσει εφέτος εισόδημα 30.000 ευρώ, θα πρέπει από την 1η Ιανουαρίου 2017 να πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές 6.000 ετησίως (το 20%) ή 500 ευρώ το μήνα - ανεξαρτήτως του πόσα χρήματα θα βγάζει του χρόνου ή ακόμη και αν δεν έχει δουλειά!
Μοναδική εξαίρεση είναι οι μισθωτοί με δελτίο παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι, όμως, απασχολούνται το πολύ σε δύο εργοδότες. Αυτοί θα πληρώνουν το 6,67% της αμοιβής τους και το υπόλοιπο 13,33% θα πληρώνει μέσω παρακράτησης ο εργοδότης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι αυτοί δεν θα υποστούν «ψαλίδι» στις αποδοχές τους, αφού ενδέχεται το κόστος της εργοδοτικής εισφορά να μετακυληθεί σ' αυτούς. Επιπλέον, θα πληρώνουν 6,95% για περίθαλψη.
Σε ακόμη δυσμενέστερη θέση είναι όσοι έχουν εισοδήματα και από μισθωτή εργασία και από μπλοκάκια. Γι' αυτούς, όχι μόνο αυξάνεται κατά περίπτωση η εισφορά επί του μισθολογίου τους, αλλά επιπλέον καλούνται για πρώτη φορά να πληρώσουν ασφαλιστικές εισφορές και για το μπλοκάκι, χωρίς να έχουν πρακτικά ανταποδοτικό αποτέλεσμα.
Έτσι, θα κληθούν να πληρώσουν το 20% επί της αμοιβής τους, καθώς δεν υπάρχει ρητή υποχρέωση στο ασφαλιστικό Κατρούγκαλου ώστε να αναλάβει το 13,33% των εισφορών ο εργοδότης ή να μην συνυπολογιστεί αυτό το ποσοστό επί του μεικτού ποσού της αμοιβής τους. Επιπλέον, θα πληρώνουν και εκείνοι 6,95% για υγειονομική περίθαλψη.
Αν συνυπολογιστεί μάλιστα το γεγονός ότι γι' αυτήν την κατηγορία εργαζομένων αλλάζει και ο τρόπος φορολόγησης, με τα εισοδήματα να αθροίζονται και όχι να φορολογούνται ξεχωριστά, όπως γινόταν σήμερα, εύκολα καταλαβαίνει κάποιος τις μειώσεις που θα υποστούν στο εισόδημά τους, καθιστώντας πρακτικά την εργασία τους με μπλοκάκι... ασύμφορη και το λογαριασμό να έρχεται αναδρομικά το 2017!



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.