Τα roadster
είναι αυτοκίνητα αφιερωμένα στην ελευθερία, στην ξεγνοιασιά και σε
αυτούς που, εκτός από μετακίνηση, θεωρούν την οδήγηση διασκέδαση....
Χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια οι συντάκτες του http://gr.askmen.com διαλέγουν τα roadster που θεωρούν ότι ξεχώρισαν. Που μας σημάδεψαν οδηγικά, που έγραψαν ιστορία και που, εν τέλει, πήγαν την αυτοκίνηση αυτοκίνηση λίγο παρακάτω...
Βέβαια, εκτός από το έντονο παρουσιαστικό της, εξίσου ξεχωριστή είναι και η δουλειά που έχει γίνει στα μηχανικά μέρη -ενδεικτικά μόνο να αναφέρουμε ότι ο V8 κινητήρας που προέρχεται από τη Ferrari με απόδοση 450 Ps, καθώς επίσης και η μετάδοση στον πίσω άξονα αποτελούν μερικά μόνο από τα στοιχεία εκείνα που εγγυώνται την οδηγική απόλαυση. Για την ιστορία, κατασκευάστηκαν μόλις 500 κομμάτια.
Πλέον, το δημοφιλές roadster της Audi μετρά τρεις γενιές, οι οποίες μολονότι κινούνται σχεδιαστικά πάνω στην ίδια φιλοσοφία, διαφέρουν σημαντικά στα μηχανικά μέρη. Η τελευταία γενιά αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς κάτω από όλες τις συνθήκες.
Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster
Ίσως ένα από τα πιο mucho αυτοκίνητα για δυο με ανοιγόμενη οροφή. Εμφάνιση πραγματικού supercar με πολύ φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα, που δεν έχει καμία διάθεση να περάσει απαρατήρητο. Στο ίδιο concept και ο κινητήρας που έχει 12 κυλίνδρους σε διάταξη V, κυβισμό 6,5 lt. και απόδοση 700 Ps! Ένα πραγματικό τέρας, ένας πραγματικός ταύρος, που μπορεί να σε τραυματίσει αν τον υποτιμήσεις.
Lotus Elise
Είναι το άλλο άκρο από την πληθωρική Aventador. Για να προσφέρει οδηγική απόλαυση έχει πάνω της τα απολύτως απαραίτητα! Ένα πλαίσιο, ένας κινητήρας και τα απολύτως απαραίτητα ώστε να μη βρέχονται οι δυο επιβάτες! Από εκεί και πέρα ακόμα και η παραμικρή βίδα είναι άρτια μελετημένη. Στην πράξη είναι μια φανταστική μηχανή οδήγησης. Απλά χρειάζεται κάποιους συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση…
Mazda MX-5
Το πιο καλοπουλημένο roadster όλων των εποχών δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη λίστα. Σήμερα βρίσκεται στην 4η γενιά, συνεχίζοντας τη μεγάλη επιτυχία που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας των 90s η πρώτη γενιά. Παραμένει ελαφρύ, διθέσιο, πισωκίνητο με ατμοσφαιρικούς κινητήρες χωρίς εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης. Αρκεί όμως μια βόλτα με οποιοδήποτε καλοσυντηρημένο MX-5 για να το ερωτευτείς. Το MX-5 έχει βγει σε πολλές εκδόσεις. Η τελευταία γενιά για τους περισσότερους καταφέρνει και είναι ακόμα καλύτερη από τους προγόνους της.
Mercedes-Benz SLK
Δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας το αυτοκίνητο που έκανε μόδα τις σκληρές αναδιπλούμενες οροφές. Όταν παρουσιάστηκε έδειχνε πολύ μπροστά από την εποχή της. Ακόμα και σήμερα η 1η γενιά της SLK στέκεται αξιοπρεπώς στον δρόμο δείχνοντας ακόμα επίκαιρη. Στην Ελλάδα αγαπήθηκε πολύ, ενώ η 2η γενιά με τον κινητήρα των 1,8lt. έδεσε γάντι με τα παράξενα φορολογικά μας συστήματα. Στις μέρες μας αντικαταστάθηκε από την SLC, που σύντομα θα σας παρουσιάσουμε σε δοκιμή!
Opel GT
Παρουσιάστηκε το 2007 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2010, αποτελώντας την αναγέννηση ενός θρυλικού μοντέλου. Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, δεν έμοιαζε με τίποτε άλλο στο δρόμο. Αντίστοιχα εντυπωσιακό ήταν και στο δρόμο χάρη στο δίλιτρο turbo κινητήρα με τα 265 Ps. Πολύ καλές επιδόσεις και πίσω κίνηση με μπλοκέ διαφορικό που αποτελούν εγγύηση για ευχάριστες στιγμές.
Porsche Boxster
Αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για πολλούς κατασκευαστές. Ξεκίνησε τη λαμπρή της πορεία στα τέλη της δεκαετίας των 90s και μέχρι σήμερα συνεχίζει να διδάσκει τι θα πει έντονη αίσθηση πίσω από το τιμόνι, χωρίς συμβιβασμούς στη χρήση. Πρόσφατα οδηγήσαμε τη νέα 718 Boxster και μείναμε εντυπωσιασμένοι με την απόδοσή της.
Renault Spyder
Ήταν μια εντυπωσιακή κίνηση από την Renault, το 1996. Η ιδέα πίσω από την κατασκευή του ήταν όταν ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας των 90s. H Renault ήθελε να κατασκευάσει ένα διθέσιο που θα αναδείκνυε τον σπορ χαρακτήρα της μάρκας. Κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο Alpine στην Dieppe. Το μοντέλο στην αρχή δεν είχε ολόκληρο παρμπρίζ, όπως έγινε στη συνέχεια. Συνολικά παρήχθησαν 1800 αυτοκίνητα, μέχρι το 1999 που σταμάτησε η παραγωγή. Πολύ θα θέλαμε να έχουμε ένα από αυτά στο γκαράζ.
Suzuki Cappuccino
Μια πολύ ειδική περίπτωση που ελάχιστα γνωρίσαμε στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα λιλιπούτειο διθέσιο με μήκος 3,3m που παράχθηκε από το 1991 έως το 1997. Ζύγιζε 725 κιλά και είχε έναν κινητήρα 657cc με turbo και απόδοση 64 άλογα. Είχε την κίνηση πίσω και παρά το μικρό του μπόι ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση.
Toyota MR-2
Ένα παρεξηγημένο μοντέλο της Toyota που σταμάτησε να παράγεται κάπως άδοξα. Υπήρξαν τρείς γενιές, με την τελευταία περισσότερο εστιασμένη και "ξεκάθαρη". Εμπορικά πλήρωσε το γεγονός πως ήταν περισσότερο εστιασμένο στην οδήγηση, θυσιάζοντας μέρος της πρακτικότητας. Κυριότερο μειονέκτημα η ανυπαρξία χώρου αποσκευών. Ωστόσο οδηγικά σε αντάμειβε με την ισορροπημένη συμπεριφορά του. Εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, πλαίσιο και ανάρτηση έδιναν μια οδηγική αίσθηση που αντιστοιχούσε σε αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας.
Χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια οι συντάκτες του http://gr.askmen.com διαλέγουν τα roadster που θεωρούν ότι ξεχώρισαν. Που μας σημάδεψαν οδηγικά, που έγραψαν ιστορία και που, εν τέλει, πήγαν την αυτοκίνηση αυτοκίνηση λίγο παρακάτω...
Alfa Romeo 8C Spider
Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, όλοι τη λάτρεψαν για το σχήμα της -δεν είναι υπερβολή να πούμε πως οι Ιταλοί που, έτσι κι αλλιώς, φημίζονται για τις «επιδόσεις» τους στο design, στην 8C έδωσαν «τα ρέστα τους»..Βέβαια, εκτός από το έντονο παρουσιαστικό της, εξίσου ξεχωριστή είναι και η δουλειά που έχει γίνει στα μηχανικά μέρη -ενδεικτικά μόνο να αναφέρουμε ότι ο V8 κινητήρας που προέρχεται από τη Ferrari με απόδοση 450 Ps, καθώς επίσης και η μετάδοση στον πίσω άξονα αποτελούν μερικά μόνο από τα στοιχεία εκείνα που εγγυώνται την οδηγική απόλαυση. Για την ιστορία, κατασκευάστηκαν μόλις 500 κομμάτια.
Audi TT roadster
Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την αίσθηση που προκάλεσε το ΤΤ όταν και παρουσιάστηκε το 1998, κυρίως λόγω του πολύ τολμηρού και πρωτότυπου σχεδίου του.Πλέον, το δημοφιλές roadster της Audi μετρά τρεις γενιές, οι οποίες μολονότι κινούνται σχεδιαστικά πάνω στην ίδια φιλοσοφία, διαφέρουν σημαντικά στα μηχανικά μέρη. Η τελευταία γενιά αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς κάτω από όλες τις συνθήκες.
BMW Z4
Σημείο αναφοράς εδώ είναι οι γοητευτικές αναλογίες, με το χαρακτηριστικά μακρύ καπό και την καμπίνα των επιβατών τραβηγμένη πίσω, πάνω από τον πίσω άξονα να κλέβουν τις εντυπώσεις. Η 1η γενιά διαθέτει πάνινη οροφή και πιο έντονη εμφάνιση, ενώ η 2η, μεταλλική αλλά και πιο ήπια σχεδίαση. Για να μην μακρυγορούμε, ένα από τα πιο διασκεδαστικά διθέσια που έχουμε οδηγήσει.Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse
Αποτελεί με διαφορά πιο ακριβό μοντέλο στο θέμα που διαβάζεις αυτή τη στιγμή. Ναι, δεν είναι ακριβώς roadster αλλά διαθέτει ανοιγόμενη οροφή -για την ακρίβεια, το 2013 έγινε το τότε πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής με ανοιγόμενη οροφή, καταφέροντας να «πιάσει» ταχύτητα 408,85 km/h.Ferrari 488 Spider
Ίσως ένα από τα πιο ποθητά κάμπριο διθέσια των ημερών μας. Τρομερά γοητευτική, κινείται από τον γνωστό (βραβευμένο) V8 με δυο turbo και άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 670 Ps από 3902cc! Με κεντρομήχανη διάταξη παραμένει κοφτερή και εντυπωσιακά οδηγοκεντρική. Μαζί της είναι βέβαιο πως κάθε στιγμή αποτελεί ξεχωριστή εμπειρία.Fiat Barchetta
Ένα από τα πιο ευχάριστα roadster με σχεδιαστική άποψη, που όμως δεν τιμήθηκε όσο θα έπρεπε από το αγοραστικό κοινό -βλέπεις, η Barchetta βγήκε σε μια εποχή όπου το MX-5 σάρωνε και τα μικρά roadster ήταν πισωκίνητα. Κρίμα, μιας και αποτελεί ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση μοντέλο με πολύ καλά μηχανικά μέρη και πολύ γοητευτική εξωτερική σχεδίαση.Honda S2000
Αυτοκίνητο-θρύλος, το οποίο όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά έκανε όλο τον πλανήτη να παραμιλά, τόσο λόγω της σχεδίασής του, όσο κι ελέω του κινητήρα του, ο οποίος απέδιδε 240 (!) ατμοσφαιρικά άλογα από δυο μόλις λίτρα κυβισμού. Ακόμα και σήμερα φαντάζει εξαιρετικά «επίκαιρο», γεγονός εξηγεί την ιδιαίτερα υψηλή τιμή μεταπώλησης.Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster
Ίσως ένα από τα πιο mucho αυτοκίνητα για δυο με ανοιγόμενη οροφή. Εμφάνιση πραγματικού supercar με πολύ φαρδύ και χαμηλό αμάξωμα, που δεν έχει καμία διάθεση να περάσει απαρατήρητο. Στο ίδιο concept και ο κινητήρας που έχει 12 κυλίνδρους σε διάταξη V, κυβισμό 6,5 lt. και απόδοση 700 Ps! Ένα πραγματικό τέρας, ένας πραγματικός ταύρος, που μπορεί να σε τραυματίσει αν τον υποτιμήσεις.
Lotus Elise
Είναι το άλλο άκρο από την πληθωρική Aventador. Για να προσφέρει οδηγική απόλαυση έχει πάνω της τα απολύτως απαραίτητα! Ένα πλαίσιο, ένας κινητήρας και τα απολύτως απαραίτητα ώστε να μη βρέχονται οι δυο επιβάτες! Από εκεί και πέρα ακόμα και η παραμικρή βίδα είναι άρτια μελετημένη. Στην πράξη είναι μια φανταστική μηχανή οδήγησης. Απλά χρειάζεται κάποιους συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση…
Mazda MX-5
Το πιο καλοπουλημένο roadster όλων των εποχών δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη λίστα. Σήμερα βρίσκεται στην 4η γενιά, συνεχίζοντας τη μεγάλη επιτυχία που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας των 90s η πρώτη γενιά. Παραμένει ελαφρύ, διθέσιο, πισωκίνητο με ατμοσφαιρικούς κινητήρες χωρίς εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης. Αρκεί όμως μια βόλτα με οποιοδήποτε καλοσυντηρημένο MX-5 για να το ερωτευτείς. Το MX-5 έχει βγει σε πολλές εκδόσεις. Η τελευταία γενιά για τους περισσότερους καταφέρνει και είναι ακόμα καλύτερη από τους προγόνους της.
Mercedes-Benz SLK
Δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας το αυτοκίνητο που έκανε μόδα τις σκληρές αναδιπλούμενες οροφές. Όταν παρουσιάστηκε έδειχνε πολύ μπροστά από την εποχή της. Ακόμα και σήμερα η 1η γενιά της SLK στέκεται αξιοπρεπώς στον δρόμο δείχνοντας ακόμα επίκαιρη. Στην Ελλάδα αγαπήθηκε πολύ, ενώ η 2η γενιά με τον κινητήρα των 1,8lt. έδεσε γάντι με τα παράξενα φορολογικά μας συστήματα. Στις μέρες μας αντικαταστάθηκε από την SLC, που σύντομα θα σας παρουσιάσουμε σε δοκιμή!
Opel GT
Παρουσιάστηκε το 2007 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2010, αποτελώντας την αναγέννηση ενός θρυλικού μοντέλου. Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, δεν έμοιαζε με τίποτε άλλο στο δρόμο. Αντίστοιχα εντυπωσιακό ήταν και στο δρόμο χάρη στο δίλιτρο turbo κινητήρα με τα 265 Ps. Πολύ καλές επιδόσεις και πίσω κίνηση με μπλοκέ διαφορικό που αποτελούν εγγύηση για ευχάριστες στιγμές.
Porsche Boxster
Αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για πολλούς κατασκευαστές. Ξεκίνησε τη λαμπρή της πορεία στα τέλη της δεκαετίας των 90s και μέχρι σήμερα συνεχίζει να διδάσκει τι θα πει έντονη αίσθηση πίσω από το τιμόνι, χωρίς συμβιβασμούς στη χρήση. Πρόσφατα οδηγήσαμε τη νέα 718 Boxster και μείναμε εντυπωσιασμένοι με την απόδοσή της.
Renault Spyder
Ήταν μια εντυπωσιακή κίνηση από την Renault, το 1996. Η ιδέα πίσω από την κατασκευή του ήταν όταν ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας των 90s. H Renault ήθελε να κατασκευάσει ένα διθέσιο που θα αναδείκνυε τον σπορ χαρακτήρα της μάρκας. Κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο Alpine στην Dieppe. Το μοντέλο στην αρχή δεν είχε ολόκληρο παρμπρίζ, όπως έγινε στη συνέχεια. Συνολικά παρήχθησαν 1800 αυτοκίνητα, μέχρι το 1999 που σταμάτησε η παραγωγή. Πολύ θα θέλαμε να έχουμε ένα από αυτά στο γκαράζ.
Suzuki Cappuccino
Μια πολύ ειδική περίπτωση που ελάχιστα γνωρίσαμε στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα λιλιπούτειο διθέσιο με μήκος 3,3m που παράχθηκε από το 1991 έως το 1997. Ζύγιζε 725 κιλά και είχε έναν κινητήρα 657cc με turbo και απόδοση 64 άλογα. Είχε την κίνηση πίσω και παρά το μικρό του μπόι ήταν ιδιαίτερα διασκεδαστικό στην οδήγηση.
Toyota MR-2
Ένα παρεξηγημένο μοντέλο της Toyota που σταμάτησε να παράγεται κάπως άδοξα. Υπήρξαν τρείς γενιές, με την τελευταία περισσότερο εστιασμένη και "ξεκάθαρη". Εμπορικά πλήρωσε το γεγονός πως ήταν περισσότερο εστιασμένο στην οδήγηση, θυσιάζοντας μέρος της πρακτικότητας. Κυριότερο μειονέκτημα η ανυπαρξία χώρου αποσκευών. Ωστόσο οδηγικά σε αντάμειβε με την ισορροπημένη συμπεριφορά του. Εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, πλαίσιο και ανάρτηση έδιναν μια οδηγική αίσθηση που αντιστοιχούσε σε αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.