Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2016

Ποιος έφαγε την «πίτα» του Νίκου Παππά; [άποψη]


Θυμάστε εκείνους τους ωραίους υπολογισμούς του Νίκου Παππά, όταν προσπαθούσε να μας πείσει πόσο καλό θα κάνουν στη βιωσιμότητα των καναλιών οι τέσσερις άδειες πανελλαδικής εμβέλειας;...




Μας μιλούσε για μια διαφημιστική πίτα 180-200 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αντί να μοιράζεται σε μικρά και μεγάλα κομμάτια σε όλα τα κανάλια που υπήρχαν, θα μοιράζεται πλέον στα τέσσερα που θα απομείνουν «εν ζωή». Και στα κανάλια της ΕΡΤ φαντάζομαι εννοούσε, αλλά δεν το είπε ο Υπουργός, διότι ποιος θέλει τέτοιες μέρες να ανοίξει κουβέντα για το ανταποδοτικό τέλος της Δημόσιας Τηλεόρασης και το κατά πόσον είναι αθέμιτος ανταγωνισμός να εισπράττει και το ανταποδοτικό τέλος και έσοδα από διαφήμιση;

Αλλά μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας. Ο Νίκος Παππάς υποστήριξε το «παιδί του», τον Νόμο Παππά, με το παραπάνω επιχείρημα. Ότι η διαφημιστική πίτα είναι εκεί και περιμένει τους τέσσερις πλειοδότες, για να τους χαρίσει τα κέρδη των ονείρων τους! Αλλά η πραγματικότητα συχνά έρχεται και καταστρέφει τη φαντασία. Διότι κάποιος έφαγε την πίτα του κυρίου Παππά...

Οι άγρυπνες κεραίες του koolnews.gr, έπιασαν μια πληροφορία στον αέρα που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης: μεγάλη εταιρεία, που έχει ένα πολύ σεβαστό μερίδιο από τα 180-200 εκατομμύρια της διαφημιστικής πίτας, έκανε μια μεγάλη σύσκεψη τις προηγούμενες μέρες, για να δει πώς θα κινηθεί διαφημιστικά το προσεχές διάστημα, με δεδομένο (;) πλέον ότι θα υπάρχουν τέσσερα ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας. Είπαν λοιπόν οι άνθρωποι «τι μπάτζετ είχαμε; Πόσα χρήματα δίναμε το χρόνο σε όλα τα κανάλια; Τόσα». Το koolnews ξέρει ακριβώς πόσα είναι τα «τόσα», αλλά δεν χρειάζεται να μπούμε σε λεπτομέρειες, για να μην καρφωνόμαστε, οπότε ας πούμε ένα τυχαίο νούμερο 1 εκατομμύριο. Αυτό λοιπόν το – ας πούμε – 1 εκατομμύριο, μοιραζόταν ως τώρα σε 8,9, 10 κανάλια. Και σύμφωνα με τη λογική Παππά, αυτό το – ας πούμε – 1 εκατομμύριο, θα συνεχίσει σε 80 μέρες από τώρα να μοιράζεται στα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια. Σωστά; Λάθος!

Στη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της μεγάλης αυτής εταιρείας, βγήκαν τα κομπιουτεράκια και έγιναν οι υπολογισμοί: «τι διαφημιστικό μπάτζετ είχαμε; 1 εκατομμύριο. Για πόσα κανάλια; Για δέκα. Μάλιστα. Πόσα κανάλια θα απομείνουν; Τέσσερα ιδιωτικά. Μάλιστα. Οπότε θα δώσουμε ένα εκατομμύριο μείον τριακόσιες χιλιάδες σε πρώτη φάση. Και βλέπουμε πώς θα διαμορφωθεί το τηλεοπτικό τοπίο». Καταλάβατε τι γίνεται; Τα χρήματα υπάρχουν και η εταιρεία είχε κάθε καλή διάθεση να τα «ρίξει» στην αγορά για να διαφημίσει την πραμάτειά της. Αλλά στα τέσσερα κανάλια, θα διαθέσει το ανάλογα μειωμένο ποσό. Και απ' ό,τι καταλαβαίνουμε, η συγκεκριμένη εταιρεία, δεν θα είναι η μοναδική που θα κινηθεί με αυτό το σκεπτικό. Με άλλα λόγια, η περιβόητη διαφημιστική πίτα των 180-200 εκατομμυρίων, η οποία υποστήριζε ο Νίκος Παππάς ότι θα μοιράζεται πλέον σε τέσσερα ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, θα μοιράζεται μεν σε τέσσερα κανάλια, αλλά δεν θα είναι 180-200 εκατομμύρια... Και αν γίνει αυτό, τότε μάλλον ο Νίκος Παππάς «κορόιδεψε» τους τέσσερις καναλάρχες που έδωσαν όλοι μαζί γύρω στα 250 εκατομμύρια ευρώ για να εξασφαλίσουν τις τέσσερις άδειες, «τάζοντάς τους» κάτι, το οποίο δεν είναι στο χέρι του. Διότι η αγορά δεν διαμορφώνεται με βάση τα «θέλω» του εκάστοτε Υπουργού, αλλά με βάση την πραγματικότητα, τα νούμερα και τις συνθήκες της εποχής...

Υπερκοριός/koolnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.