Ένας ακόμη «πονοκέφαλος», μέσα σε όλα τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν έρχεται να προστεθεί από τη νέα χρονιά στην προσπάθεια του επιχειρηματικού κόσμου να σταθεί στα πόδια του...
Η επικείμενη αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα αναμένεται να επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων, υπονομεύοντας την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων.
Ύστερα από σχεδόν επτά χρόνια ύφεσης και αλλεπάλληλων αυξήσεων στη φορολογία, οι επιχειρήσεις δεν έχουν τα περιθώρια να απορροφήσουν το επιπλέον κόστος που αναπόφευκτα θα προκύψει, τη στιγμή μάλιστα που οι διεθνείς τιμές του «μαύρου χρυσού» έχουν πάρει την ανιούσα μετά και τη συμφωνία των χωρών του OPEC να μειώσουν την παραγωγή τους.
Ο φόρος «σκοτώνει» το φόρο
«Είναι πολύ πιθανόν να δούμε να εξελίσσεται ένα νέο κύμα ακρίβειας τους επόμενους μήνες. Ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα σκεφτούν να απορροφήσουν τη διαφορά, παρά τις προσπάθειες που γίνονται διαρκώς να συρρικνωθούν τα έξοδα», σημειώνουν χαρακτηριστικά αρκετοί επαγγελματίες. Υπογραμμίζουν δε πως ύστερα από έξι χρόνια συνεχόμενων περικοπών και έμφασης στην ενίσχυση της παραγωγικότητας «δεν υπάρχει άλλο λίπος για να κοπεί» και καλούν την κυβέρνηση να αλλάξει ρότα όσο ακόμη είναι καιρός, αφού οι συνέπειες του μέτρου θα επεκταθούν στο σύνολο της οικονομίας.
Η άποψή τους είναι ότι πρέπει να σταματήσει η υπερφορολόγηση, και να πάψει να είναι η κεντρική επιλογή όποτε χρειάζεται να βρεθούν πόροι ενώ τονίζουν πως δεν πρόκειται να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι που έχει θέσει η κυβέρνηση.
«Ο φόρος σκοτώνει τον φόρο» λένε με νόημα, και επικαλούνται τα αποκαλυπτικά ευρήματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ για τα καύσιμα. Μάλιστα, σύμφωνα με το ίδρυμα έαν συνυπολογισθεί η απώλεια φόρων και εισφορών λόγω της μείωσης των οικονομικής δραστηριότητας και αύξησης της ανεργίας, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα ενδέχεται να υστερήσει αρκετά από το προσδοκώμενο.
Η ανατίμηση στα καύσιμα και οι επιπτώσεις
Από την απόφαση του περασμένου καλοκαιριού να αυξηθούν οι φόροι στα καύσιμα επηρεάζονται όλοι οι κλάδοι, μηδενός εξαιρουμένου, αφού η οικονομική δραστηριότητα είναι απόλυτα εξαρτημένοι από τις διακυμάνσεις των τιμών τους. Μεταξύ άλλων, έντονος είναι ο προβληματισμός στους εξαγωγείς, οι οποίοι βλέπουν την ανταγωνιστικότητά τους να δέχεται ένα ακόμη πλήγμα ενώ επιχειρούν να ενισχύσουν την θέση τους στο εξωτερικό, μέσα σε ένα περιβάλλον σκληρού ανταγωνισμού.
Εκτός από την αδυναμία του εγχώριου τραπεζικού συστήματος να χρηματοδοτήσει τις εργασίες τους, τα υψηλά επιτόκια και τις καθυστερήσεις στη διαδικασία επιστροφής των φόρων καλούνται να ξεπεράσουν ένα ακόμη εμπόδιο. Μεγαλύτερη ωστόσο είναι η απογοήτευση για την στάση του Κράτους, απέναντι σε έναν κλάδο που έχει χαρακτηριστεί πυλώνας για την ελληνική οικονομία και μπορεί να συμβάλει στην επιστροφή της χώρας σε τροχιά ανάπτυξης. Αντί να λαμβάνονται μέτρα για την τόνωση της εξωστρέφειας, παίρνονται αποφάσεις που την υπονομεύουν.
Με βάση την απόφαση της κυβέρνησης και τη σύμφωνη γνώμη των Θεσμών από την 1η Ιανουαρίου ο ΕΦΚ στη βενζίνη θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο, από το 0,67 στο 0,7 ευρώ το λίτρο και στο πετρέλαιο κίνησης θα αυξηθεί κατά 8 λεπτά το λίτρο, από το 0,33 στο 0,41 ευρώ το λίτρο ενώ στο υγραέριο κίνησης θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο, από το 0,33 στο 0,43 ευρώ το λίτρο.
Αυτό εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε αύξηση της λιανικής τιμής στη βενζίνη κατά περίπου 4 λεπτά το λίτρο, στο πετρέλαιο κίνησης κατά 0,10 ευρώ το λίτρο και στο υγραέριο κίνησης κατά περίπου 0,12-0,13 ευρώ το λίτρο.
Αναπόφευκτος θα πρέπει να θεωρείται έτσι ένας νέος γύρος ανατιμήσεων τους επόμενους μήνες ακόμη και σε βασικά είδη τροφίμων, καθώς καμία εταιρεία δεν φαίνεται διατεθειμένη να απορροφήσει το επιπλέον κόστος που θα προκύψει
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.