Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Τρελάθηκε ο Καμίνης; Θέλει απαγόρευση των Diesel στην Αθήνα!

Όλη η αλήθεια για το πετρέλαιο - Η απάντηση του Planet-Greece

Συνεχίζεται… ο πόλεμος κατά των ντίζελ αυτοκινήτων, με τον Δήμαρχο της Αθήνας να ανακοινώνει την «έξωσή» τους από την πρωτεύουσα έως το 2025...



Στο Μεξικό διεξήχθη η Σύνοδος Κορυφής Δημάρχων C40, από όπου προέκυψε ότι 4 μεγάλες πόλεις θα δείξουν κόκκινη κάρτα στα ντίζελ αυτοκίνητα. Έτσι, μαζί με το Παρίσι, τη Μαδρίτη και τη πόλη του Μεξικό, ο Γιώργος Καμίνης δήλωσε ότι στις προθέσεις του είναι να σταματήσουν να κυκλοφορούν ντίζελ οχήματα στην πρωτεύουσα μέχρι το 2025.

Οι τοπικοί άρχοντες αναφέρθηκαν στις βλαβερές συνέπειες που πηγάζουν από τη χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Μάλιστα, ο Δήμαρχος Αθηναίων δήλωσε ότι στα σχέδιά του είναι να αλλάξει εντελώς το πρόσωπο της πόλης, διώχνοντας κάθε τροχοφόρο όχημα από το κέντρο.

Αν και ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό πως η παραπάνω απόφαση θα πάρει σάρκα και οστά, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλά κράτη ανά την Ευρώπη θα λάβουν σύντομα αποφάσεις, με στόχο να περιορίσουν τη χρήση ντίζελ αυτοκινήτων. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εστιάζουν, πλέον, στην εξέλιξη των κινητήρων βενζίνης και όχι στην περαιτέρω βελτίωση του ντίζελ που είναι αρκετά δαπανηρή.

Όλη η αλήθεια για την Πετρελαιοκίνηση

Η εν μέρει απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ίσχυε μέχρι το 2012, αποτελούσε μια πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία. Είχε τις ρίζες της πολλά χρόνια πίσω κι αν τότε είχε μια βάση ως λογική, σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει με την τεχνολογία να έχει καταστήσει τους πετρελαιοκινητήρες λιγότερο ρυπογόνους από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.

Βασικές πηγές ρύπανσης της ατμόσφαιρας στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα αποτελούν τα κακοσυντηρημένα πετρελαιοκίνητα φορτηγά άνω των 4 τόνων που κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο αλλά και η μέχρι πρότινος χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης, κάτι που η Κυβέρνηση εξετάζει να επαναφέρει.

Όπως θα περίμενε κανείς στην ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ είναι παραπλήσιος των βενζινοκίνητων τη στιγμή που στην Ελλάδα -παρότι το 65% των νέων αυτοκίνητων που πωλούνται είναι diesel- η αναλογία είναι ακόμα στο 90-10 υπέρ των βενζινοκίνητων, που καταναλώνουν σαφώς περισσότερο.

Οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 5 ή 6 καίνε τουλάχιστον 30% λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζίνης και αντίστοιχα μειωμένες είναι οι εκπομπές CO2. Έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης (αν και λίγο πιο ακριβή), μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ η εξαιρετική ροπή που αναπτύσσουν τους κάνει ιδανικούς για οικονομική οδήγηση, χωρίς συχνές αλλαγές σχέσεων και με περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας ειδικά στα προσπεράσματα.

Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως οι πετρελαιοκινητήρες υστερούν σε ισχύ και πρέπει να είναι μεγάλου κυβισμού. Τίποτα απ’ αυτά δεν είναι πλέον απόλυτο. Αρκεί κανείς να αντιπαραβάλλει τις τεχνικές προδιαγραφές κινητήρων παραπλήσιας απόδοσης – κυβισμού βενζίνης και πετρελαίου για να αντιληφθεί τι ισχύει σήμερα.

Για παράδειγμα ο 3λιτρος biturbo βενζινοκινητήρας της BMW αποδίδει 306PS/5800rpm και 40.8kgm/1200rpm. Αντίστοιχα ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας της ίδιας εταιρείας αποδίδει 306PS/4400rpm και 61.1kgm/1500rpm. Η διαφορά στην τυποποιημένη κατανάλωση είναι όμως 30% με τον πετρελαιοκινητήρα να απαιτεί μόλις 7.5lt/100km!

Εδώ πολύ σκεπτικιστές θα αναφέρουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ) που είναι το μοναδικό μειονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων καθώς τα σύγχρονα φίλτρα έχουν ελαχιστοποιήσει τα σωματίδια και τον καπνό. Ο συγκεκριμένος ρύπος είναι και το πρόβλημα που έχει προκύψει στις ΗΠΑ με τον 2λιτρο TDi του VW γκρουπ, καθώς βρέθηκε να εκπέμπει ΝΟχ σχεδόν 40 φορές πάνω απο τα όρια που έχουν θέσει εκεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.