Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Αλλάζουν φίρμες στην Κίνα για να μην... παρεξηγηθούν!


Πώς θα σας φαινόταν αν το αυτοκίνητο που οδηγούσατε ήταν μάρκας "πόρνη" ή αγοράζατε με την επωνυμία "κύριος κοτόπουλος";...




Η ιδιαίτερη σημασία που έχουν στις διάφορες κινεζικές διαλέκτους τα ονόματα από διάσημες φίρμες, προκαλεί πονοκέφαλο στις εταιρίες, που αναγκάζονται να αλλάζουν ονόματα προϊόντων, προκειμένου να καταφέρουν να τα διαφημίσουν.


Για κάποιες εταιρίες, όπως αυτές που αναφέρονται παραπάνω, το όνομα των προϊόντων τους δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς π.χ. στην περίπτωση της Coca-Cola, το κινέζικό της όνομα (Kekoukele) ακούγεται αρκετά σαν το επίσημο, αλλά έχει και νόημα που αποδίδει αυτό που θα ήθελαν οι διαφημιστές.

Επίσης, το καθαριστικό Tide, Taizi στα κινέζικα, σημαίνει «ξεφορτώνεται τη βρωμιά», Reebok, ή Rui bu, σημαίνει «γρήγορα βήματα», ενώ το όνομα της Colgate (Gao lu jie) σημαίνει «αποκαλύπτοντας την υπέρτατη καθαριότητα».

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπως αυτή της Microsoft, η οποία έπρεπε να αλλάξει το όνομα της μηχανής αναζήτησης Bing γιατί σημαίνει «ασθένεια», «ιός» ή «ελάττωμα». Η χειρότερη, είναι μάλλον η περίπτωση της Peugeot (Biao zhi) η οποία ακούγεται σαν τη λέξη που χρησιμοποιούν στην κινέζικη αργκό για να περιγράψουν την πόρνη, ενώ και τα καθαριστικά Mr. Muscle άλλαξαν το όνομά τους σε Mr. Powerful, καθώς η αρχική τους ονομασία σημαίνει «Κύριος κοτόπουλος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.