Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Απαισιοδοξία στην αγορά, παρά τις εκπτώσεις


Οι καταστηματάρχες από τη Δευτέρα υπόσχονται χαμηλές τιμές με εκπτώσεις έως και 70% σε είδη ένδυσης (παντελόνια, φούτερ, φούστες κ.λπ.), έως και 50% σε παπούτσια, μέχρι 40% σε άλλα είδη νοικοκυριού, καθώς και σε ηλεκτρικές, ηλεκτρονικές κι άλλες οικιακές συσκευές...


Ευκαιρίες μέχρι και 70% θα έχουν οι καταναλωτές από τη Δευτέρα, καθώς ξεκινούν επίσημα οι χειμερινές εκπτώσεις. Την ίδια στιγμή η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου δηλώνει «έτοιμη» να συζητήσει ακόμη και απελευθέρωση των προσφορών.

Ειδικότερα, η σεζόν των χειμερινών εκπτώσεων θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου και οι επιχειρηματίες σε μία τελευταία προσπάθειά τους να τονώσουν τους τζίρους τους προχωρούν σε μεγάλες μειώσεις τιμών.

Βέβαια, οι προωθητικές ενέργειες δεν σταμάτησαν ποτέ, αφού λόγω της οικονομικής ύφεσης η καταναλωτική ζήτηση μειώθηκε δραματικά και οι έμποροι προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές κατέβαζαν όλο το προηγούμενο διάστημα τις τιμές.

Οι καταστηματάρχες από τη Δευτέρα υπόσχονται χαμηλές τιμές με εκπτώσεις έως και 70% σε είδη ένδυσης (παντελόνια, φούτερ, φούστες κ.λπ.), έως και 50% σε παπούτσια, μέχρι 40% σε άλλα είδη νοικοκυριού, καθώς και σε ηλεκτρικές, ηλεκτρονικές κι άλλες οικιακές συσκευές.
 
Απώλειες

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, η αγορά δεν περιμένει αύξηση του τζίρου, αφού οι καταναλωτές έχουν υποστεί μεγάλες απώλειες στα εισοδήματά τους, είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν τους φόρους και τέλη που έχουν επιβληθεί, ενώ οι 900.000 και πλέον άνεργοι στερούν πολύτιμη ρευστότητα από τα καταστήματα. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα ψώνια τους και ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδας, Μιχάλης Τσιφάκης, δίνει τις ακόλουθες 10 συμβουλές:
  • Οι αγορές πρέπει να γίνονται με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
  • Οι καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές και ποιότητα.
  • Τα νοικοκυριά καλό θα είναι να ετοιμάζουν λίστα με τα είδη που θέλει ν' αγοράσουν.
  • Να κάνουν τα ψώνια τους χωρίς χρονική πίεση.
  • Να αποφεύγουν οι καταναλωτές τη χρήση πιστωτικών καρτών.
  • Προσοχή στα καταστήματα και τα πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη τους είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
  • Να ενημερώνονται από τους εμπόρους για το αν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές προϊόντων που αγοράζουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
  • Να ζητούν αποδείξεις, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
  • Να ζητούν πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζουν είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς κ.λπ.).
  • Nα καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή «1520» περιπτώσεις που θεωρούν ότι εξαπατούνται.
Εξάλλου, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, κάνει γνωστό πως οι έμποροι συζητούν αλλαγές στο καθεστώς των προσφορών. «Τα νέα δεδομένα που έχει φέρει η οικονομική ύφεση μας έχουν οδηγήσει στο να προσαρμόσουμε διαφορετικά τις επιχειρηματικές μας πρακτικές», λέει ο κ. Κορκίδης και συνεχίζει: «Είναι αντιληπτό πως γίνονται προσφορές καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Συνεπώς οι όποιοι περιορισμοί είναι άσκοπο να υπάρχουν».
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προσφορές επιτρέπονται στο 50% των ειδών των καταστημάτων. Αυτό κατά τον ίδιο θα μπορούσε να απελευθερωθεί. Η ΕΣΕΕ συλλέγει προτάσεις από τους εμπορικούς συλλόγους προκειμένου να κάνουν διάλογο με τις καταναλωτικές οργανώσεις για τις αλλαγές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.