Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Πλήρης αναθεώρηση του προϋπολογισμού του 2012 αποδεικνύει πως τα σκληρά μέτρα έχουν αντίθετο αποτέλεσμα.

Σε πλήρη αναθεώρηση των στόχων του προϋπολογισμού του 2012 προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών, κατόπιν των μέτρων που επέβαλε η τρόικα, αλλά και της καταμέτρησης της τελικής επίπτωσης του PSI στο κονδύλι των τόκων...

Τα μέτρα που επέβαλε η τρόικα και οι επιπτώσεις του PSI οδήγησαν το υπουργείο Οικονομικών στην αναθεώρηση του φετινού προϋπολογισμού.


Αναπροσαρμόζεται ο στόχος των εσόδων, λόγω της βαθύτερης ύφεσης, μειώνονται δραστικά οι δαπάνες των υπουργείων και του ΠΔΕ, ενώ παράλληλα το όφελος του PSI στους τόκους είναι μικρότερο από την αρχική εκτίμηση.

Οι αναθεωρημένοι πίνακες του προϋπολογισμού του 2012 περιλαμβάνονται στον εφαρμοστικό νόμο που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή, από τους οποίους προκύπτουν τα ακόλουθα:

- Ο στόχος για το έλλειμμα Γενικής Κυβέρνησης του 2012, από 11,43 δισ. ευρώ ή 5,4% του ΑΕΠ, αναπροσαρμόζεται σε 13,73 δισ. ευρώ ή 6,7% του ΑΕΠ.

- Αντί για πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 2,42 δισ. ευρώ ή 1,1% του ΑΕΠ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός, ο στόχος είναι πλέον πρωτογενές έλλειμμα (έλλειμμα μείον τόκους) ύψους 488 εκατ. ευρώ ή 0,2% του ΑΕΠ.

Οι αναπροσαρμογές αυτές προκύπτουν από την αναθεώρηση στόχων:

- Για τα έσοδα, το ύψος των οποίων εκτιμάται ότι λόγω της ύφεσης θα διαμορφωθούν σε 56.159 εκατ. ευρώ, από 59.184 δισ. ευρώ που ήταν η αρχική πρόβλεψη, δηλαδή μειωμένα κατά 3.025 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά έσοδα θα μειωθούν από 54.434 εκατ. ευρώ, σε 51.409 εκατ. ευρώ.

- Οι δαπάνες του προϋπολογισμού, από 72.558 εκατ. ευρώ, συμπιέζονται ακόμα περισσότερο και ο στόχος είναι πλέον να μην ξεπεράσουν το ποσό των 70.298 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 2.260 εκατ. ευρώ.

- Το κονδύλι των τόκων, μετά το οριστικό σχέδιο για το PSI, υπολογίζεται σε 13.050 εκατ. ευρώ, από 12.750 εκατ. ευρώ, που προέβλεπε η εκτίμηση του ΥΠΟΙΚ τον περασμένο Νοέμβριο, αύξηση 300 εκατ. ευρώ.

- Το ΠΔΕ περικόπτεται για άλλη μια φορά κατά 400 εκατ. ευρώ και το ύψος του διαμορφώνεται, για το 2012, σε 7.300 εκατ. ευρώ, έναντι 7.700 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο του προϋπολογισμού.

Περικοπές δαπανών

Δραστικές περικοπές δαπανών, κυρίως λειτουργικών, όλων σχεδόν των υπουργείων, περιλαμβάνει ο εφαρμοστικός νόμος που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή, στο πλαίσιο των συστάσεων της τρόικας για την περιστολή των δημοσίων δαπανών.

Οι παρεμβάσεις στις δαπάνες είναι οι ακόλουθες:

1. Στις κατηγορίες των δημοσίων υπαλλήλων όπου δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως το νέο μισθολόγιο, όπως διαμορφώθηκε από την 1-11-2011, ορίζεται ότι οι τυχόν διαφορές αποδοχών, λόγω μείωσης αυτών, που αναλογούν στο χρονικό διάστημα από 1.11.2011 μέχρι και τον πρώτο μήνα εφαρμογής του, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τη μισθοδοσία μηνός Απριλίου 2012, παρακρατούνται ισόποσα από τη μισθοδοσία των επόμενων μηνών και μέχρι το μήνα Ιούνιο 2012.

2. Τίθεται πλαφόν το ποσό των 500 ευρώ για το εκλογικό επίδομα των υπαλλήλων των υπουργείων Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών, ενώ η συνολική ειδική εκλογική αποζημίωση δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 25 εκατ. ευρώ, συνολικά.

3. Μειώνεται κατά 5% η αντιμισθία των δημάρχων και στον αντιπεριφερειάρχη καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το 75% της αντιμισθίας του περιφερειάρχη και στον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το 50% της αντιμισθίας του περιφερειάρχη. Οι αντιπεριφερειάρχες, αντιδήμαρχοι και πρόεδροι περιφερειακών και δημοτικών συμβουλίων, οι οποίοι λαμβάνουν αντιμισθία, δεν λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των περιφερειακών ή δημοτικών συμβουλίων και των οικονομικών επιτροπών, καθώς και της επιτροπής ποιότητας ζωής των δήμων.

4. Οι πιστώσεις των προϋπολογισμών όλων των υπουργείων, πλην του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, των Περιφερειακών Υπηρεσιών των υπουργείων και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων για μετακινήσεις, λειτουργικές δαπάνες, προμήθειες αγαθών κ.λπ. μειώνονται κατά 15%.

5. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Εθνικής Αμυνας μειώνονται κατά 100 εκατ. ευρώ και οι πιστώσεις για υποχρεώσεις από προγράμματα εξοπλισμού των ενόπλων δυνάμεων μειώνονται κατά 300 εκατ. ευρώ.

6. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για αποζημίωση εφημεριών γιατρών ΕΣΥ μειώνονται κατά 50 εκατ. ευρώ.

7. Μειώνονται κατά 43 εκατ. ευρώ τα κονδύλια για τα επιδόματα πολυτέκνων κ.λπ.

8. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για μεταβιβαστικές πληρωμές μειώνονται κατά 25 εκατ. ευρώ.

9. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για μεταβιβαστικές πληρωμές μειώνονται κατά 26 εκατ. ευρώ και οι πιστώσεις για δαπάνες προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων από το ΕΓΤΑΑ μειώνονται κατά 60 εκατ. ευρώ.

10. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μειώνονται:

- για μεταβιβαστικές πληρωμές της Γενικής Γραμματείας Ερευνας και Τεχνολογίας κατά 10 εκατ. ευρώ,

- για αμοιβές αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας κατά 24 εκατ. ευρώ,

- για επιμίσθια αποσπασμένου σε σχολεία του εξωτερικού προσωπικού του υπουργείου κατά 10 εκατ. ευρώ,

- για επιχορήγηση στα ΑΕΙ για δαπάνες μισθοδοσίας έκτακτου διδακτικού προσωπικού κατά 11 εκατ. ευρώ,

- για επιχορήγηση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα κατά 14 εκατ. ευρώ,

- για επιχορήγηση σε εκπαιδευτικά ιδρύματα για δαπάνες φοιτητικής μέριμνας κατά 6 εκατ. ευρώ,

11. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Εσωτερικών για δαπάνες εκλογών αυξάνονται κατά 50 εκατ. ευρώ.

12. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών για συντάξεις δημοσίων λειτουργών μειώνονται κατά 66 εκατ. ευρώ.

13. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για επιχορήγηση στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ για τον κλάδο σύνταξης του ΤΑΠ - ΟΤΕ μειώνονται κατά 15,4 εκατ. ευρώ και οι πιστώσεις για αντιπαροχή έναντι της ενσωματωμένης στη ΔΕΗ  Α.Ε. περιουσίας των τομέων ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ μειώνονται κατά 21,3 εκατ. ευρώ.

14. Οι πιστώσεις του ΠΔΕ για την υλοποίηση προγραμμάτων χρηματοδοτουμένων αποκλειστικά από εθνικούς πόρους μειώνονται.

Η απόδοση του τέλους ακινήτων

Σε άλλη διάταξη του νόμου υπάρχει πρόβλεψη για την επιτάχυνση της είσπραξης από το Δημόσιο του τέλους ηλεκτροδοτούμενων χώρων που σήμερα εισπράττεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.

Συγκεκριμένα, η σχετική διάταξη του νομοσχεδίου τονίζει ότι αφ' ής στιγμής εισπράττεται από τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού το εν λόγω τέλος, θα πρέπει να αποδίδεται μέχρι τις πέντε του επομένου μήνα από το μήνα στον οποίο εισπράχθηκαν οι σχετικοί λογαριασμοί.

Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων

Σε ό,τι αφορά το Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ), προβλέπεται ότι, σε περίπτωση που τα διαθέσιμα του Ενεργητικού του Σκέλους Κάλυψης Καταθέσεων του ΤΕΚΕ μειωθούν κάτω από όριο του 1% των καταθέσεων, που αποτελούν τη βάση υπολογισμού της εισφοράς, οι ετήσιες εισφορές των πιστωτικών ιδρυμάτων θα αναπροσαρμόζονται έτσι ώστε η αναλογία να ανέρχεται κατ' ελάχιστο σε ποσοστό 0,35%, μέχρις ότου αποκατασταθεί το όριο του 1%.

Η καταβολή κατά πιστωτικό ίδρυμα των εισφορών του έτους 2013 και εφεξής πραγματοποιείται με πίστωση των ειδικών λογαριασμών του Σκέλους Κάλυψης Καταθέσεων του ΤΕΚΕ, που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Τα διαθέσιμα κεφάλαια του Σκέλους Κάλυψης Καταθέσεων, που τηρούνται σε λογαριασμούς τρίμηνων προθεσμιακών καταθέσεων του ΤΕΚΕ στα συμμετέχοντα σε αυτό πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία έχουν σχηματισθεί από καταβληθείσες κάθε είδους εισφορές και πόρους από την αξιοποίηση της περιουσίας του, θα μεταφέρονται σταδιακά, με απόφαση του δ.σ. του ΤΕΚΕ και αφού λαμβάνονται υπόψη οι εξελίξεις στον ελληνικό τραπεζικό τομέα, στους ειδικούς λογαριασμούς του ΤΕΚΕ στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Το ΤΕΚΕ θα διοικείται από επταμελές διοικητικό συμβούλιο και πρόεδρος του δ.σ. διορίζεται ένας εκ των υποδιοικητών της Τράπεζας της Ελλάδος. Από τα υπόλοιπα έξι μέλη, ένα προέρχεται από το υπουργείο Οικονομικών, τρία από την Τράπεζα της Ελλάδος και δύο από την Ελληνική Ενωση Τραπεζών.

Προσφυγές

Σε άλλη διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι ο υπόχρεος, σε βάρος του οποίου εκδόθηκε το φύλλο ελέγχου, μπορεί, αν αμφισβητεί την ορθότητά του, να προτείνει τη διοικητική επίλυση της διαφοράς μεταξύ αυτού και του αρμόδιου προϊσταμένου της δημόσιας οικονομικής υπηρεσίας.

πηγή:naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.