Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Μετρό: "Πράσινο φως" για την επέκταση στο Εύοσμο

Tο δ.σ. της «Αττικό Μετρό ΑΕ» έδωσε το «πράσινο φως» προκειμένου να γίνει διαγων
ισμός για την εκπόνηση τοπογραφικών μελετών της δεύτερης φάσης των επεκτάσεων του μετρό...

της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τις επεκτάσεις προς το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» αλλά και προς Αμπελόκηπους και Εύοσμο, μέχρι τα όρια του Κορδελιού, με την απόφαση να αφορά ουσιαστικά την έναρξη των προμελετών των δύο επεκτάσεων.
Ο ανάδοχος, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να αποφανθεί για τη χάραξη των γραμμών, τις θέσεις των σταθμών, αλλά και των φρεατίων εξαερισμού του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά. Ο προϋπολογισμός των τοπογραφικών μελετών είναι περίπου 192.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Πρώτη γενιά...
Οι προμελέτες που πρόκειται να εκπονηθούν αφορούν τη δεύτερη γενιά των επεκτάσεων του μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά την επέκταση προς την Καλαμαριά, που έχει δημοπρατηθεί, αλλά και την επέκταση προς τη Σταυρούπολη και την Ευκαρπία, για την οποία επίκειται η εκπόνηση οριστικών μελετών και αμέσως μετά η δημοπράτηση.
Η επέκταση προς τη Σταυρούπολη και την Ευκαρπία, που θα είναι η επόμενη που θα δημοπρατηθεί, μέσα στο 2013, θα εκτείνεται επίσης σε μήκος πέντε χιλιομέτρων, κατά μήκος της οδού Λαγκαδά και αναμένεται να δώσει «ανάσα» στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Θα ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (ήδη κατασκευάζεται η διακλάδωση) και θα διαθέτει πέντε σταθμούς: Νεάπολη (Λαγκαδά και Βενιζέλου), Παύλου Μελά (Λαγκαδά και Δαβάκη), Σταυρούπολη (Λαγκαδά και Βενιζέλου - Λεβαντή), Πολίχνη (Λαγκαδά και Στρατού) και Ευκαρπία (περιφερειακή οδός και 25ης Μαρτίου).
...δεύτερη γενιά
Η δεύτερη γενιά των επεκτάσεων περιλαμβάνει μια γραμμή μήκους περίπου ενάμισι χιλιομέτρου, από την Ευκαρπία μέχρι τα νοσοκομεία «Παπαγεωργίου» και 424, με ένα σταθμό. Ενδεχομένως η επέκταση αυτή να είναι υπέργεια, κάτι για το οποίο θα αποφανθούν οι μελετητές.
Η γενιά αυτή περιλαμβάνει μία πολύ σημαντική γραμμή, προς τον Εύοσμο, η οποία θα δώσει ανάσα στην εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη δυτική Θεσσαλονίκη. Η γραμμή, που θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 4,4 χλμ. και τέσσερις σταθμούς: Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμος, Σχολές (στα όρια του Κορδελιού).
...και τρίτη
Εξάλλου, στο σχεδιασμό υπάρχει και μία τρίτη γενιά επεκτάσεων. Αυτή αφορά επέκταση από τη Μίκρα προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», με μήκος 5,5 χλμ., όπου η χάραξη ενδεχομένως να είναι επίγεια ή ακόμα και εναέρια (monorail), διαθέτοντας τέσσερις σταθμούς. Σχεδιάζεται, τέλος, ένας κλάδος ο οποίος θα φεύγει από τα Πανεπιστήμια και θα κατευθύνεται προς την Τούμπα και τη Χαριλάου, έχοντας μήκος 4,8 χλμ. και τρεις σταθμούς: Τούμπα, Χαριλάου, Νέα Ελβετία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.