Σε επενδυτικό El Dorado και «μηχανή τυπώματος χρήματος» για τις κυρίαρχες εταιρείες του κλάδου διεθνώς αποδεικνύεται η βιομηχανία υπεράκτιων εξορύξεων υδρογονανθράκων σε μεγάλα και πολύ μεγάλα βάθη. Σειρά επιχειρηματιών μεταξύ των οποίων και Έλληνες, όπως ο....
Γιώργος Οικονόμου με την Ocean Rig και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος με την Deep Sea Metro, παρακολουθούν τα πλωτά πλοία-τρυπάνια ή τις αυτοπροωθούμενες πλατφόρμες αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων που έχουν αποκτήσει ή αναμένουν να τους παραδοθούν, να εξασφαλίζουν ολοένα και υψηλότερους ημερήσιους ναύλους.
Οδηγός της ανάπτυξης αυτής, η αυξημένη ζήτηση για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων, είτε πετρελαίου είτε φυσικού αερίου, από τις μεγάλες πετρελαϊκές αλλά και μικρότερους εθνικούς ενεργειακούς παίκτες στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν ενεργειακή επάρκεια. Με τα αποδεδειγμένα και εύκολα προσβάσιμα κοιτάσματα να είναι πεπερασμένα, η αναζήτηση στρέφεται ολοένα και πιο ανοικτά, ολοένα και πιο βαθιά. Η τεχνολογία πλέον επιτρέπει -σε όποιον μπορεί να την αγοράσει- από τρισδιάστατες σεισμικές έρευνες μέχρι ανακάλυψη, ανάπτυξη και παράδοση μονάδων "με το κλειδί στο χέρι".
Αναλυτές και οικονομολόγοι από μεγάλους επενδυτικούς οίκους όπως η DVB Bank, η Deutsche Bank και πλήθος σκανδιναβικών τραπεζών που παρακολουθούν από κοντά την βιομηχανία αυτή -ιδιαίτερα ανεπτυγμένη στις βόρειες βρετανικές ακτές, την Βόρεια Θάλασσα και την Νορβηγία- εκτιμούν ότι η μεγέθυνσή της είναι μεσοπρόθεσμα μονόδρομος. Και η ζήτηση είναι τέτοια που δύσκολα μπορούν τα νέα πλοία που χτίζονται να την καλύψουν, πιέζοντας έτσι τους ναύλους.
Χαρακτηριστική της έντασης κεφαλαίου του συγκεκριμένου ναυτιλιακού κλάδου είναι το κόστος των πλοίων αυτών που είναι της τάξης των 600 εκατομμυρίων δολαρίων για το κάθε ένα. Η Ελλάδα σύντομα θα χρειαστεί τις υπηρεσίες τέτοιων πλοίων και συγκεκριμένα οι παραχωρησιούχοι των υπεράκτιων οικοπέδων που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον μετά την ολοκλήρωση των ερευνών που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή δρομολογούνται σε περιοχές όπως το Ιόνιο και οι θάλασσες νοτίως της Κρήτης.
Παρά τη διάχυτη εφορία στον κλάδο η έκθεση της ειδικευμένης ερευνητικής και συμβουλευτικής εταιρείας της offshore βιομηχανίας Douglas-Westwood, "World Subsea Vessel Operations Market Forecast 2012-2016" προκαλεί αίσθηση καθώς υπολογίζει πως στην επόμενη πενταετία θα γίνουν δαπάνες ύψους 77 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον κλάδο καθώς ο κόσμος αναζητά πετρέλαιο και αέριο στους ωκεανούς. Τα ποσά αυτά έιναι κατά 63% αυξημένα σε σχέση με την τελευταία πενταετία και αφορούν σκάφη που συμμετέχουν στην όλη διαδικασία, από την εγκατάσταση των υποδομών έως την συντήρησή τους.
Η τάση προς τα βαθιά είναι εμφανής στις υπό ανάπτυξη χώρες και στα πολύ βαθιά στις ανεπτυγμένες, αναφέρει ο οίκος και ο ολοένα και μεγαλύτερος ανταγωνισμός για την εξασφάλιση του εξοπλισμού που εκμισθώνεται θα συντηρήσει τους ναύλους υψηλά.
Χαρακτηριστικά των ναύλων που επικρατούν στην αγορά για ένα τμήμα της βιομηχανίας, αυτό των drill ships, είναι το πρόσφατο deal αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην βιομηχανία υπεράκτιας εξόρυξης υδρογονανθράκων που ανακοίνωσε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου για τρία από τα πλοία της συμφερόντων του Ocean Rig που θα τους εξασφαλίσουν απασχόληση για την επόμενη τριετία. Το ποσό των 2,2 δισ. αφορά τους ναύλους των πλοίων αυτών για την εργασία τους σε εκμεταλλεύσεις πετρελαϊκών.
Η Ocean Rig UDW αποτελεί θυγατρική της εισηγμένης στο Nasdaq, DryShips συμφερόντων Γ. Οικονόμου και ελέγχει -μαζί με τα υπό ναυπήγηση- 9 τέτοια drillships. Δύο τέτοια πλοία ελέγχει και η Deep Sea Metro του Θόδωρου Αγγελόπουλου που έχει συστήσει κοινοπραξία με την Νορβηγική Odfjell.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.