Μπορεί αρχικά η όξυνση της κρίσης στην Ευρωζώνη να είχε αποφέρει σημαντικά οφέλη για τη Γερμανία -η οποία κράτησε αυστηρή στάση απέναντι στις προβληματικές χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου-, ωστόσο τους τελευταίους μήνες φαίνεται πως η ύφεση αρχίζει πλέον να πλήττει και τη δική της οικονομία...
κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στην πορεία βασικών μακροοικονομικών μεγεθών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο "Έθνος της Κυριακής", στο τέταρτο τρίμηνο του 2012 το γερμανικό ΑΕΠ συρρικνώθηκε σε ποσοστό 0,6%, το μεγαλύτερο από τις αρχές του 2009, λόγω των αδύναμων στοιχείων που εμφάνισε το εξωτερικό εμπόριο της χώρας.
Πρόσφατα, εξάλλου, τα μεγαλύτερα ινστιτούτα οικονομικών μελετών της Γερμανίας αναθεώρησαν επί τα χείρω τις προβλέψεις τους για τη φετινή ανάπτυξη της κορυφαίας ευρωπαϊκής οικονομίας, στα επίπεδα του 0,8% από 1% προηγουμένως.
Απογοητευτική ήταν η εικόνα και για τον δείκτη μεταποίησης (PMI) στη Γερμανία, ο οποίος υποχώρησε τον Απρίλιο στις 47,9 μονάδες.
Σύμφωνα με τη Markit, οι δύο μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης δείχνουν «αποκλίνουσες τάσεις»: από τη μια η Γαλλία βλέπει υποχώρηση της μείωσης και στους δύο δείκτες επιχειρηματικής δραστηριότητας, από την άλλη μεριά η Γερμανία βλέπει τις μεγαλύτερες απώλειες του τελευταίου εξαμήνου, τόσο στην οικονομική δραστηριότητα όσο και στις νέες επιχειρήσεις.
Αναφορικά με τις εξαγωγές, οι οποίες αποτελούν την κινητήριο δύναμη της Γερμανίας, τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια έχουν αρχίζει ήδη να διαφαίνονται, τουλάχιστον από τις ευρωπαϊκές αγορές. Τον Μάρτιο οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων υποχώρησαν σε ποσοστό 17%, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους εξαιτίας της αναζωπύρωσης των ανησυχιών σχετικά με την κρίση χρέους στην Ευρωζώνη.
Ντόμινο
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σημείωσαν τον μεγαλύτερο ρυθμό πτώσης των τελευταίων δυόμισι ετών, υποχωρώντας στα 281.000 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας (VDA).
Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 13% στα 674.000 αυτοκίνητα. «Οι δυσκολίες στην Ευρώπη έχουν επιπτώσεις στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση ο πρόεδρος της VDA Ματίας Βίσμαν.
Οπως είχε διαφανεί και από την περσινή χρονιά, οι πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές αγορές ήταν αισθητά μειωμένες σε σχέση με το 2011, κατά 10,1%, λόγω κυρίως της κρίσης ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι οικονομίες του Νότου. Από τις μεγάλες αγορές η Ιταλία εισήγαγε 226.216 γερμανικά οχήματα το 2012 (από 349.240 το 2011), η Γαλλία 274.740 (από 350.108), η Ισπανία 147.595 (από 183.202 οχήματα), ενώ σημαντική ποσοστιαία υποχώρηση (σε διψήφιο ποσοστό) εμφάνισαν η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία.
Τη συνολική εικόνα των γερμανικών εξαγωγών (οι οποίες το 2012 υποχώρησαν κατά 2,6%, στα 4.131.277 οχήματα) «διασώζουν» μέχρι στιγμής οι εξαγωγές σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ρωσία και Κίνα. Ειδικότερα οι Αμερικάνοι αύξησαν πέρυσι κατά 18,8% τις παραγγελίες γερμανικών αυτοκινήτων (στα 624.557), οι Γιαπωνέζοι κατά 11,2% και οι Ρώσοι κατά 4,4%. Στην Κίνα οι εξαγωγές παρέμειναν περίπου στα επίπεδα του 2011 (288.000 οχήματα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.