Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Έφοδοι του ΣΔΟΕ σε επιχειρήσεις εισαγωγών ΙΧ


Αυστηρή εντολή στο ΣΔΟΕ έδωσε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «ΗτΣ», ώστε να περάσουν από «κόσκινο» όλες οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων, με έμφαση εκείνες που κάνουν τα κόλπα με τις Αξίες, στην Ελλάδα....



τονίζοντας με έμφαση πως όποιες παρατυπίες διαπιστωθούν, τα πρόστιμα να είναι ιδιαίτερα τσουχτερά! Παράλληλα αν διαπιστωθούν κακουργηματικές πράξεις, βάσει του νέου φορολογικού κώδικα, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν μέχρι και συλλήψεις...

Ολα βέβαια ξεκίνησαν με το θέμα που δημοσιεύθηκε στις 11 Μαΐου στην «ΗτΣ» με τις εργοστασιακές αξίες των αυτοκινήτων, το οποίο κλόνισε τις ισορροπίες της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου αλλά και τις «σχέσεις» που διατηρούν κάποιες εισαγωγικές με τα εργοστάσια. Πάντως αυτή τη στιγμή έχει γίνει το πρώτο βήμα με σκοπό την εξυγίανση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και σύντομα θα τεθούν οι βάσεις, ώστε τα αυτοκίνητα να φορολογούνται με έναν δίκαιο τρόπο και να μπει τέλος στα διάφορα κόλπα που μπορούν να κάνουν κάποιες εισαγωγικές, παρουσιάζοντας εξευτελιστικές εργοστασιακές αξίες γλιτώνοντας φόρους, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των υπολοίπων. Επίσης φαίνεται πως έχει ξεσπάσει πόλεμος μεταξύ των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών και των θυγατρικών των εργοστασίων με κάποιους από την πρώτη ομάδα να «διαρρέουν» στοιχεία για τις θυγατρικές, ενώ από την άλλη οι θυγατρικές ετοιμάζουν την επίθεσή τους με στοιχεία που έχουν να κάνουν με το Πριγκιπάτο του Λιχνενστάιν!

Οπως και να εξελιχθεί το θέμα, τα αυτοκίνητα αποτελούν για κάποιους μια επιχειρηματική δραστηριότητα που αποφέρει πολύ υψηλά κέρδη, ενώ για κάποιους άλλους ένα βαρέλι χωρίς πάτο που χρειάζεται συνεχώς κεφάλαια για να μη βουλιάξει.

Αλλωστε πέραν των αυτοκινήτων και των εργοστασιακών αξιών, προσεχώς θα δουν το φως της δημοσιότητας και τιμολόγια αγοράς ανταλλακτικών από κάποιες εισαγωγικές εταιρείες βάσει των οποίων κάποιο ανταλλακτικό αγοράζεται έναντι 8 ευρώ, στη συνέχεια ο εισαγωγέας το πουλά στον εξουσιοδοτημένο έμπορό του έναντι 167 ευρώ, ενώ ο τελικός αποδέκτης που δεν είναι άλλος από τον Ελληνα καταναλωτή το προμηθεύεται έναντι 270 ευρώ!

Παράλληλα, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως 3 χρόνια πριν, ένα σέρβις 30.000 χλμ. σε συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων κόστιζε 600 ευρώ και σήμερα το ίδιο σέρβις στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κοστίζει μόλις 150 ευρώ!

Στα γραφεία των υπουργών
Καταγγελίες που «χάνονται»!

Είναι γνωστό πως αν κανείς καταθέσει επωνύμως ένα έγγραφο στο ελληνικό δημόσιο είναι πολύ πιθανό να χαθεί. Οταν όμως πρόκειται για καταγγελίες επιχειρηματιών που αποδεικνύουν φοροδιαφυγή πολλών δισ. ευρώ και μάλιστα σε γραφεία υπουργών, στο ΣΔΟΕ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, τότε είναι εύκολο να υποψιαστεί κανείς πως κάτι άλλο συμβαίνει...

H «ΗτΣ» εξασφάλισε έγγραφα και καταγγελίες επιχειρηματιών που ως διά μαγείας «χάθηκαν» κάπου στα γραφεία των υπουργείων και ελεγκτικών μηχανισμών...

Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που έχει η «ΗτΣ», οι καταγγελίες επιχειρηματιών του κλάδου εναντίον εισαγωγέων «χάνονται» παρά το γεγονός πως έχουν ενημερωθεί ο γενικός γραμματέας του ΣΔΟΕ, ο διευθυντής ΔΕΚ αλλά και ο υπουργός Οικονομικών από διάφορες κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια! Μάλιστα, ακόμη και σήμερα όταν οι καταγγέλλοντες τόλμησαν να ζητήσουν από τον τωρινό γενικό γραμματέα του ΣΔΟΕ τους αριθμούς πρωτοκόλλου που έχουν λάβει εδώ και χρόνια η απάντηση ήταν απλά ότι «δεν σας δίνουμε τίποτα». Δεν είναι δυνατόν σε μια περίοδο που οι Ελληνες πολίτες συνεισφέρουν συνεχώς από τα ελάχιστα χρήματα που τους έχουν απομείνει κάποιοι να εξακολουθούν να βγάζουν εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα να απολαμβάνουν και την «προστασία» κυβερνητικών στελεχών! Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς, η φορολογητέα ύλη που έχει διαφύγει ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ!

Πρόστιμο 3 εκατ. ευρώ.
Στα τέλη του 2012 η εφορία μεγάλων επιχειρήσεων επέβαλε πρόστιμο 3 εκατ. ευρώ σε ελληνική εισαγωγική εταιρεία αυτοκινήτων καθώς από τον έλεγχο που έγινε διαπιστώθηκε ότι ο κατασκευαστής καλύπτει ένα μέρος της εγγύησης που δίνει η εισαγωγική στον αγοραστή κάποιου μοντέλου για ένα χρονικό διάστημα για ανταλλακτικά και εργασία αλλά το συγκεκριμένο ποσό δεν το εμφάνιζε η εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα! Δηλαδή μιλάμε για απόκρυψη φορολογικών βιβλίων. Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία έχει κάνει προσφυγή αλλά η εξέτασή της συνεχώς αναβάλλεται...

Το μεγάλο κόλπο με τις εργοστασιακές αξίες
Εγγυήσεις και άλλα κόλπα...

Ενας από τους πιο συνήθεις τρόπους «εξόφλησης» της χρηματικής διαφοράς που προκύπτει από τις χαμηλές εργοστασιακές αξίες μεταξύ εισαγωγέων και εργοστασίων αφορά στις εγγυήσεις των αυτοκινήτων.

Ειδικότερα αν ένα αυτοκίνητο εισάγεται στην Ελλάδα με εργοστασιακή αξία μόλις 10.000 ευρώ ενώ η πραγματική εργοστασιακή του αξία είναι 30.000 ευρώ, προκύπτει μια διαφορά των 20.000 ευρώ που πρέπει με κάποιο τρόπο η ελληνική εισαγωγική να καταβάλει στο εργοστάσιο. Ο τρόπος είναι γνωστός στους κύκλους της αγοράς αυτοκινήτου και «εξοφλείται» μέσω των εγγυήσεων καθώς κάποιες εισαγωγικές έχουν συνάψει ιδιωτικά συμφωνητικά με το εργοστάσιο βάσει των οποίων καλύπτουν το κόστος των ανταλλακτικών και της εργασίας για όλες τις εγγυήσεις των καινούριων αυτοκινήτων. Με αυτό τον τρόπο «επιστρέφουν» τη χρηματική διαφορά που έχει προκύψει από το χαμηλό τιμολόγιο αγοράς και βέβαια εμφανίζουν και ζημίες από τις εγγυήσεις στη χώρα μας. Κάποιες άλλες έχουν ανακαλύψει άλλους τρόπους να γλιτώνουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα μέσω θυγατρικών σε άλλες χώρες είτε το αντίθετο, δηλαδή η ελληνική εταιρεία είναι θυγατρική κάποιας που έχει έδρα άλλη χώρα, ενώ τελευταία έχει παρατηρηθεί και το φαινόμενο κάποιο καινούριο αυτοκίνητο πριν το παραλάβει ο καταναλωτής να έχει ήδη μεταβιβαστεί από την εισαγωγική σε κάποια θυγατρικής της και έπειτα στον καταναλωτή...

Φορολόγηση βάσει λιανικής τιμής
Ριζικές αλλαγές

Το θέμα της ορθής φορολόγησης των αυτοκινήτων μπορεί να λυθεί μόνο με ένα τρόπο, ώστε τα ακριβά αυτοκίνητα να καταβάλουν υψηλούς φόρους στο ελληνικό δημόσιο.

Πρέπει άμεσα να αλλάξει το απαρχαιωμένο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων που βασίζεται στις εργοστασιακές αξίες και στον κυβισμό του κινητήρα και να υιοθετηθεί ένα δικαιότερο σύστημα, που θα περιλαμβάνει τις αξίες λιανικής.

Αλλωστε με το συγκεκριμένο σύστημα καμία εισαγωγική δεν θα μπορεί να κάνει «ασανσέρ» τις αξίες των αυτοκινήτων και από την άλλη μεριά οι καταναλωτές που πραγματικά έχουν ακριβά αυτοκίνητα θα πληρώνουν κάτι παραπάνω και όχι εκείνοι που έχουν κάποιο δίλιτρο που δεν έχει καμία απολύτως αξία αλλά τα τεκμήρια και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, τους έχει οδηγήσει στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας...

πηγή: Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.