Στις αρχές Οκτωβρίου υπολογίζεται ότι θα έχει...
ολοκληρωθεί η μεταφορά των μετροπόντικων από την Ανάληψη στη Νέα Ελβετία, απ’ όπου θα ξεκινήσει, με αντίστροφη φορά, η διάνοιξη των σηράγγων.
Τα μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων αποσυναρμολογούνται και μεταφέρονται κομμάτι κομμάτι με ειδικούς γερανούς και φορτηγά κατάλληλα διαμορφωμένα. Στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας έχει δημιουργηθεί ήδη το φρεάτιο όπου θα επανασυναρμολογηθούν οι μετροπόντικες και διαμορφώθηκε ο χώρος της υποδοχής του. Την ίδια ώρα, στη γραμμή της επέκτασης προς την Καλαμαριά δημιουργήθηκε και τρίτο εργοτάξιο.
Όπως αναφέρει η «Μακεδονία της Κυριακής», οι μετροπόντικες έχουν διανοίξει το 73% των σηράγγων, από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι την Ανάληψη, και απομένει το τμήμα μέχρι το τέρμα. Ξεκίνησαν το υπόγειο ταξίδι τους στις αρχές του 2009 και ακινητοποιήθηκαν στην Ανάληψη τον Απρίλιο του 2012, καθώς δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις στους επόμενους σταθμούς (Πατρικίου, Βούλγαρη) και δεν μπορούσαν να εκτελεστούν οι εργασίες που έπρεπε να προηγηθούν της υπόγειας διάνοιξης. Επίσης, οι μετροπόντικες δεν μπορούσαν να περάσουν ούτε από τον σταθμό της Ανάληψης, που κατασκευάζεται με πρωτότυπη μέθοδο λόγω στενότητας. Έτσι, ο ανάδοχος πρότεινε να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στην ανατολική άκρη και να συνεχίσουν από εκεί το έργο τους (δηλαδή αυτό που θα γίνει). Η κίνηση αυτή δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση και, μετά από διαφωνίες με τον εργολάβο, τον Απρίλιο του 2014 η Αττικό Μετρό ΑΕ ενέκρινε τη μεταφορά και την αρχική διάθεση κονδυλίου 2 εκατ. ευρώ. Τα μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικες) είναι υπερσύγχρονα, γερμανικής κατασκευής, βάρους 400 τόνων και μήκους 90 μέτρων και προσαρμοσμένα στη γεωλογία της Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.