Η μείωση του κύκλου εργασιών το 2013 χαρακτηρίζει για δεύτερη χρονιά τη
συνολική εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ, όπως διαμορφώνεται βάσει
των ισολογισμών του δείγματος της έκδοσης Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ
Μάρκετ 2014 (Οκτώβριος 2014), στην οποία εξετάζονται αναλυτικά....
οι
ισολογισμοί 61 επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, που αντιπροσωπεύουν το σύνολο
σχεδόν των εταιρειών που δημοσιεύουν ισολογισμό. Την ίδια περίοδο
ωστόσο τα καθαρά κέρδη προ φόρων σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 4,8%.
Τα πιο χαρακτηριστικά συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν:
*Η μείωση του κύκλου εργασιών το 2013 (-1,96%) χαρακτηρίζει για δεύτερη
χρονιά τη συνολική εικόνα του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Την ίδια
περίοδο, τα καθαρά κέρδη προ φόρων των αλυσίδων σημείωσαν αύξηση σε
ποσοστό 4,8%.
*Σε γενικές γραμμές, οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου παρουσιάζουν
αρκετά υψηλή κερδοφορία. Από τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε
πωλήσεις, μόλις 2 παρουσιάζουν ζημιές και όταν εξεταστούν και τα
στοιχεία των ενοποιημένων ισολογισμών, μόλις 1 εταιρεία εμφανίζεται
ζημιογόνα.
*Οι δείκτες κερδοφορίας των επιχειρήσεων του εμφανίζουν θετική εικόνα
και σε πολλές περιπτώσεις βελτιωμένη σε σχέση με το 2012. Η ρευστότητα
παραμένει σταθερή σε σχετικά επαρκή επίπεδα, με ελάχιστη μείωση, ενώ τα
μεγέθη του ενεργητικού εμφανίζουν αύξηση (με ένα ερωτηματικό στη
χρηματοοικονομική διαχείριση των αποθεμάτων).
*Συνολικά στο δείγμα των 61 επιχειρήσεων, μόλις 10 παρουσιάζουν
αρνητική καθαρή θέση και μόλις οι 8 εμφάνισαν ζημιές στα λειτουργικά
τους αποτελέσματα.
*Στα ίδια σχεδόν επίπεδα με το 2012 παραμένει το σύνολο του δικτύου των
αλυσίδων σούπερ μάρκετ πανελλαδικά. Σημειώθηκε αύξηση μόνο κατά 0,25%
σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία των ισολογισμών των 61 αλυσίδων δείχνουν μία
σαφώς καλύτερη, αλλά και πάλι πτωτική εικόνα των πωλήσεων. Η μείωση του
κύκλου εργασιών στο σύνολο των εξεταζόμενων επιχειρήσεων ανήλθε σε
-1,96% (-143 εκατ. ευρώ), φτάνοντας τα 7,16 δισ. ευρώ.
Μέσα σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, το λιανεμπόριο τροφίμων
καλείται την τελευταία διετία να ανταποκριθεί σε απαιτήσεις που
δημιουργούν συνθήκες πρωτοφανείς, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για
τις περισσότερες χώρες. Οι πιο συνήθεις στρατηγικές κινήσεις που
υλοποιήθηκαν με στόχο την προσαρμογή στις νέες συνθήκες ήταν, πρώτον, οι
προσπάθειες δραστικής μείωσης του λειτουργικού κόστους και, δεύτερον,
αύξησης των πωλήσεων μέσω ανάπτυξης δικτύων ή εξαγοράς επιχειρήσεων.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι εξαγορές που εμφανίζονται εντός
του 2013, αλλά και οι νέες επενδύσεις.
Είναι σαφές ότι η μείωση ήταν συνολική για το δείγμα, για μικρές και
μεγάλες επιχειρήσεις, και μόνο ελάχιστες εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν
τον κύκλο εργασιών τους, με ποσοστά, μάλιστα, αρκετά μικρότερα από τα
αντίστοιχα των αυξήσεων.
Η πτώση στις πωλήσεις είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων, όπως
η μείωση των τελικών τιμών, η μείωση συνολικά της ζήτησης, η αλλαγή του
προϊοντικού μείγματος, με τον καταναλωτή να επιλέγει φθηνότερα
προϊόντα, οι αλλαγές καταναλωτικών συνηθειών κλπ.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα μεγέθη και δείκτες των ισολογισμών,
παρουσιάζουν μία μικτή εικόνα με θετικές και αρνητικές εξελίξεις.
Συγκεκριμένα, οι δείκτες κερδοφορίας των επιχειρήσεων του κλάδου
εμφανίζουν θετική εικόνα και σε πολλές περιπτώσεις βελτιωμένη σε σχέση
με το 2012, η ρευστότητα παραμένει σταθερή σε σχετικά επαρκή επίπεδα, με
ελάχιστη μείωση, ενώ τα μεγέθη του ενεργητικού εμφανίζουν αύξηση (με
ένα ερωτηματικό στη χρηματοοικονομική διαχείριση των αποθεμάτων).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.