Στο λιμάνι της Κυλλήνης βρέθηκε χθες το μεσημέρι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Υδροπλάνα Ελλάδας» (Hellenic Seaplanes) κ. Νικόλας Χαραλάμπους προκειμένου να εξετάσει, μαζί με τον δήμαρχο και πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Ναμπίλ Μοράντ, τις δυνατότητες αλλά και....
τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να δημιουργηθεί υδατοδρόμιο η άλλη τεχνική βάση στο λιμάνι της Κυλλήνης, προκειμένου στη συνέχεια να ενταχθεί στο δίκτυο της εταιρείας που θα συνδέει όλη τη νησιωτική και την ηπειρωτική χώρα!
Στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2016 να λειτουργεί 100 υδατοδρόμια σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την αδειοδότηση 22 σε ολόκληρη τη χώρα. Για το λιμάνι της Κυλλήνης μάλιστα έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας από την εταιρεία, η οποία το θεωρεί ως κομβικό σημείο για την δικτύωσή του με τα νησιά του Ιονίου αλλά και με τη νότια και την ηπειρωτική χώρα.
Μιλώντας στην εφ. «Πατρίς» ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ο στόχος μας και ο σκοπός μας είναι να αναπτύξουμε υδατοδρόμια εδώ στην Κυλλήνη και μια τεχνική βάση όπου θα μπορέσουμε να έχουμε δραστηριότητα πέραν των δρομολογίων, αλλά και εγκαταστάσεων για maintain των αεροσκαφών. Να δημιουργήσουμε μια μονάδα η οποία θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τα αεροσκάφη τα δικά μας και άλλων εταιρειών. Σαφώς να δημιουργήσει μια βάση όπου θα μπορέσουν πάρα πολλές εταιρείες να αναπτύξουν δραστηριότητα τόσο στην Πελοπόννησο όσο και στο Ιόνιο. Ένα υδατοδρόμιο είναι ανοικτό για όλες τις εταιρείες, όχι μόνο για τη δική μας.
Οπότε, από τη στιγμή που θα λειτουργεί ένα υδατοδρόμιο στην Κυλλήνη μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις εταιρείες που διαθέτουν υδροπλάνα. Έχουμε ήδη ξεκινήσει μια τεχνική βάση στη Χαλκίδα από την μεριά του Αιγαίου και θέλουμε και μια τεχνική βάση από την πλευρά του Ιονίου. Έχουμε επιλέξει το χώρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης, είχαμε κάνει μελέτη για τους χώρους αν είναι βιώσιμο, αν είναι εφικτό αυτό στην Κυλλήνη και καταλήξαμε ότι είναι ικανοποιητικό το σημείο για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε όχι μόνο υδατοδρόμιο αλλά για την τεχνική βάση, ώστε να γίνει κέντρο ενδιαφέροντος η Κυλλήνη που θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας».
Το δίκτυο των διαδρομών
Αναφερόμενος στο δίκτυο που σχεδιάζει η «Hellenic Seaplanes» ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος της κ. Χαραλάμπους είπε: «Τα δρομολόγιά μας θα είναι Πελοπόννησος, Ιόνιο, Ηπειρωτική Ελλάδα μέσω των λιμνών, Πάτρα και κατ’ επέκταση η διασύνδεση μεταξύ διαφόρων προορισμών προς την Ηπειρωτική και τη Νησιωτική Ελλάδα. Αυτό που έχουμε στόχο είναι αναπτύξουμε διαδρομές όχι ανταγωνιστικές με τις υφιστάμενες αεροπορικές εταιρείες, έτσι ώστε να δοθεί και η ευκαιρία σε προορισμούς που είναι λίγο πίσω στη διασύνδεσή τους με άλλα μέρη. Θα μπορούμε, για παράδειγμα, από την Κυλλήνη να πάμε σε όλο το Ιόνιο, μετά πιο κάτω προς τη Πύλο, την Καλαμάτα, την Καρδαμύλη και μετά από εκεί από πέρα με ανταπόκριση στην Κρήτη. Το ίδιο από την Κυλλήνη μπορούμε να πάμε στην Πάτρα, στην Ιτέα, στο Μεσολόγγι και από εκεί και πέρα με ανταπόκριση να προχωρήσει προς την πλευρά του Αιγαίου».
Σε ότι αφορά δε στις μέχρι τώρα ενέργειες της εταιρείας για την δημιουργία του δικτύου της, ο κ. Χαραλάμπους είπε: «Είμαστε στα 22 υδατοδρόμια που έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία. Έχουμε 7 λίμνες όπως είναι των Ιωαννίνων, της Κοζάνης, της Τριχωνίδας και μετά έχουμε τον Βόλο, τη Ζάκυνθο, την Αμφιλοχία που θα είναι και η κεντρική βάση όπου θα διανυκτερεύουν τα αεροσκάφη εκεί και μετά πάμε στη Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο, Τήνο, Πάτμο, Σκιάθο, Ιεράπετρα κ.α. Σε αυτά έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία αδειοδότησης, δεν λειτουργεί κανένα. Από τον Μάιο – Ιούνιο περιμένουμε να βάλουμε σε υδατοδρόμια υδροπλάνα για κάποιους προορισμούς έτσι ώστε να προχωρήσουν και οι διαδικασίες με τα υπόλοιπα. Πρόσφατα δε πήραμε της Αιδηψού, της Χαλκίδας, της Κύμης και της Καρύστου».
«Είτε εύκολο, είτε δύσκολο, θα προχωρήσουμε»
Τέλος, σε ότι αφορά στις προϋποθέσεις αδειοδότησης του λιμανιού της Κυλλήνης ο κ. Νικόλας
Χαραλάμπους είπε: «Ένα λιμάνι, επειδή αναπτύσσουμε υδατοδρόμια σε λιμάνια, εάν έχει περιβαλλοντική μελέτη βοηθά πολύ στην συνολική αδειοδότηση. Υπάρχουν πάρα πολλά λιμάνια που δεν έχουν περιβαλλοντική μελέτη. Οπότε αναγκαστικά αν δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη θα πρέπει να πρώτα να πάρουμε περιβαλλοντική αδειοδότηση και μετά να μπούμε στην αδειοδότηση λειτουργίας. Με λίγα λόγια, κάθε λιμάνι είναι και μια ξεχωριστή περίπτωση. Υπάρχουν λιμάνια που είναι ήδη αδειοδοτημένα, υπάρχουν λιμάνια που δεν έχουμε συντελεστή δόμησης και δεν μπορούμε να βάλουμε ούτε έναν οικίσκο για να γίνει ο έλεγχος των επιβατών. Από εκεί και πέρα για μας είτε δύσκολα, είτε εύκολα θα προχωρήσουμε με το πλάνο που έχουμε κάνει, να φτάσουμε μέχρι το 2016 τα 100 υδατοδρόμια και από εκεί και πέρα θα δούμε πώς θα ανοιχτεί και η αγορά. Πιστεύω ότι θα γίνει η Ελλάδα η Μέκκα των υδροπλάνων, οι Μαλδίβες της Ευρώπης».
«Στόχος μας η ανάπτυξη»
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης και πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης κ. Ναμπίλ Μοράντ είπε: «Σαν Δημοτική Αρχή ο στόχος μας είναι η ανάπτυξη της περιοχής γενικά αλλά και του λιμανιού της Κυλλήνης. Είναι μια πρόταση σοβαρή για τη δημιουργία υποδομών για υδροπλάνα που θα ενώσουν την Κυλλήνη με τα υπόλοιπα νησιά και ολόκληρη τη χώρα. Πιστεύω ότι μετά τη συζήτηση θα βρούμε τρόπους και τις προϋποθέσεις αν υπάρχουν για μια καλή συνεργασία. Η πρόταση είναι πολύ καλή για την περιοχή, εμείς θα δούμε τι μας λείπει από αυτά που πρέπει να έχουμε και πως μπορούμε να τα ξεπεράσουμε εάν θα έρθουμε σε συμφωνία με την εταιρεία. Ο στόχος της εταιρείας είναι μεγάλος, για όλη την Ελλάδα και σίγουρα είναι ευκαιρία να ξεκινήσει κάτι σαν βάση».
ρεπορτάζ: Στάθης Πουλιάσης/patrisnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.