Το ότι η Google μπαίνει στον κλάδο των ασφαλειών αυτοκινήτου θα έπρεπε να θορυβήσει κάθε πράκτορα που πωλεί ατομικά προγράμματα...
Ή αλλιώς, όπως το έθεσε ο William R. Berkley, διευθύνων σύμβουλος της W.R. Berkley Corp., μιλώντας σε πρόσφατο σεμινάριο των Independent Insurance Agents of Texas: «Είμαι εδώ για να σας πω ότι τη βάψατε».
Ένα πρόβλημα είναι ότι η Google σχεδιάζει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό (self-driving cars), γεγονός που της δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στην αγορά των ασφαλειών αυτοκινήτου, εξήγησε ο Berkley. «Σημαίνει ότι η Google ξέρει τους κανόνες οδήγησης για κάθε δρόμο των Ηνωμένων Πολιτειών και τώρα ασχολείται με την Ευρώπη. Ξέρουν λοιπόν ότι σε αυτό το τετράγωνο μπορείς να πας με 25 (μίλια την ώρα) και στο επόμενο με 35. Ξέρουν πού μπορείς να πάρεις δεξιά στροφή, αριστερή στροφή, ή ό,τι άλλο».
Από αυτή την άποψη, η Google έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την ασφάλιση αυτοκινήτου, γιατί θα μπορεί να χρεώσει διαφορετικό ποσό για κάθε οδηγό και κάθε αυτοκίνητο. «Μπορούν να σου δώσουν μια συνδεόμενη συσκευή, σαν της Progressive, και θα ξέρουν ακριβώς πότε παραβαίνεις τον νόμο και πότε όχι. Μπορούν να σε βαθμολογήσουν επακριβώς με βάση το πόσο καλός οδηγός είσαι. Κάθε μέρα».
Επιπλέον, όσο καλύτερα οδηγεί κανείς τόσο λιγότερο θα πληρώνει, οπότε η πλατφόρμα της Google προφανώς θα αρέσει στις εποπτικές αρχές. Κι αυτό γιατί αποτελεί «μοντέλο αυτοδιόρθωσης» – οι οδηγοί που βλέπουν τα ασφάλιστρά τους να αυξάνονται λόγω κακής οδήγησης μπορούν να αλλάξουν τις εν λόγω συνήθειές τους.
«Είναι και κάτι άλλο» πρόσθεσε ο Berkley, «δεν πληρώνω πια ανάλογα με το αυτοκίνητο, πληρώνω ανάλογα με τον οδηγό. Συνδέεις το μηχάνημα και αυτοί ξέρουν πόσα μίλια διάνυσες. Ξέρουν και τι είδους αυτοκίνητο ήταν». Και χρεώνουν αναλόγως, δημιουργώντας «ένα σύστημα βασισμένο στον πραγματικό κίνδυνο». Εξάλλου, καθώς η Google έχει το Gmail, μπορεί να προβεί σε άμεσες χρεώσεις και άμεσες πωλήσεις.
Αυτές οι οφειλόμενες στην τεχνολογία αλλαγές βασίζονται σε πληροφορίες και πραγματικά δεδομένα, και θα παρέχουν στην Google καλύτερες δυνατότητες πρόβλεψης. «Είναι συναρπαστικό, είναι προκλητικό. […] Είναι η αλλαγή» είπε ο Berkley. Και οι ασφαλιστικοί πράκτορες είτε θα το δεχτούν είτε θα μείνουν πίσω.
Τι θέλουν οι πελάτες;
Σε πιο καθησυχαστικό τόνο, ο William R. Berkley εξέφρασε την άποψη ότι οι πράκτορες θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στον κλάδο του αυτοκινήτου, διότι ο κόσμος θα προτίθεται και μελλοντικά να πληρώσει για τις υπηρεσίες που παρέχουν. «Πρέπει όμως να ξεκινήσουμε ρωτώντας – “τι θέλουν οι πελάτες μας, πώς τους εξυπηρετούμε, τι θα κάνουμε για να βγάλουμε λεφτά και να δούμε ότι είναι χαρούμενοι;”».
Παρομοίασε την επίδραση της εισόδου της Google στον κλάδο αυτοκινήτου με εκείνη της Geico (σ.σ.: της 2ης μεγαλύτερης ασφαλιστικής του ίδιου κλάδου στις ΗΠΑ), όταν για πρώτη φορά εφάρμοσε τις άμεσες και διαδικτυακές πωλήσεις.
«Χρειάστηκαν πάρα πολύ καιρό για να πάρουν καλό μερίδιο στην αγορά. Και οι ίδιοι πελάτες που επέλεξαν την Geico θα ενδιαφέρονται πολύ για την Google. Αλλά οι περισσότεροι πελάτες που επέλεξαν εσάς δεν θα πεισθούν».
Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να αρνηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Google, «γιατί επένδυσαν αυτό το τεράστιο ποσό χρημάτων στην ενεργό κατάρτιση ενός κανονιστικού-οδικού χάρτη της Αμερικής» – αν και σε σχέση με το μέγεθος της ασφαλιστικής αγοράς του αυτοκινήτου στην Αμερική «δεν επένδυσαν και τόσα», σύμφωνα πάντα με τον Berkley.
Όσο για την υπόλοιπη ασφαλιστική βιομηχανία, ο Τεξανός CEO επισήμανε: «Είμαστε ένα μάτσο τσιγκούνηδες λεχρίτες. Δεν ξοδεύουμε για τίποτα. Δεν είμαστε παρά αργόσχολοι, εταιρείες και πράκτορες. Δεν επενδύουμε στο μέλλον. […] Κάνουμε αυτά τα μίτινγκ και συζητάμε τι να κάνουμε. Πάντα αναφορικά με το τι συμβαίνει γύρω μας, αντί να κάτσουμε εδώ και να πούμε: “Πού πηγαίνει ο κόσμος; Τι είδους πράγματα θα έπρεπε να κάνουμε; Πώς θα τον κάνουμε καλύτερο;”».
Παρότι τελικά μπορεί κάτι άλλο να εμφανιστεί και να την εκτοπίσει, η Google δεν πρόκειται να φύγει άμεσα απ’ το προσκήνιο. Κι αυτό, κατά τον Berkley, είναι που οφείλει να φοβάται ένας πράκτορας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.