Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2016

Επιστροφή στο σχολείο: Τι ώρα πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά;


Το καλοκαίρι, τα παιδιά και οι έφηβοι έχουν την τάση να πηγαίνουν για ύπνο πιο αργά, απ’ ότι κάνουν στην σχολική χρονιά...


 Έτσι, το ρολόι στο σώμα τους χρειάζεται να προσαρμοστεί και πάλι στις προηγούμενες αφυπνίσεις για το σχολείο.
Όπως όταν ετοιμαζόμαστε να παίξουμε ένα νέο μουσικό όργανο ή να δοκιμάσουμε ένα νέο άθλημα, θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε το σώμα μας να χαλαρώνει πριν πέσουμε στο κρεβάτι, δήλωσε ο Δρ Jana Davidson, ψυχίατρος στο BC Children’s Hospital στο Βανκούβερ.
Μερικές προτάσεις για να επιτευχθεί αυτό είναι:

- Επιλέξτε μια ώρα για ύπνο που είναι κατάλληλη για την ηλικία του παιδιού και επιμείνετε σε αυτή, όλες της ημέρες της εβδομάδας.
- Ελαττώστε τα αναψυκτικά στα παιδιά και άλλες πηγές καφεΐνης, όπως το τσάι και η σοκολάτα τα απογεύματα ή τα βράδια, διότι προκαλούν συχνές αφυπνίσεις.
- Φροντίστε τα παιδιά να ασκηθούν αρκετά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
- Να μην βλέπουν τηλεόραση, τουλάχιστον μια ώρα πριν πέσουν για ύπνο.
- Επιλέξτε χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως το μπάνιο ή το ντους και το διάβασμα, για να ηρεμήσουν πριν ξαπλώσουν.
- Το υπνοδωμάτιο πρέπει να είναι δροσερό, ήσυχο και άνετο.
- Ορίστε ένα καλό παράδειγμα για το παιδί σας, δείχνοντας ότι και εσείς κοιμάστε μια συγκεκριμένη ώρα κάθε βράδυ.

Ο εγκέφαλος επαναφορτίζεται όταν κοιμόμαστε. Όταν οι άνθρωποι όλων των ηλικιών δεν παίρνουν αρκετό ύπνο, είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν και είναι πιο δύσκολο να διαχειριστούν την καθημερινότητα, δήλωσε ο Davidson, ο οποίος είναι επίσης καθηγητής ψυχιατρικής στο University of British Columbia. Η έλλειψη επαρκούς ύπνου συνδέεται με επιπτώσεις στην υγεία που κυμαίνονται από υπερκινητικότητα, προβλήματα μνήμης καθώς και επιβλαβείς ορμονικές αλλαγές, που σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας, διαβήτη τύπου 2 και υπέρταση, δήλωσε η Δρ. Shelly Weiss, νευρολόγος στο SickKids στο Τορόντο, που ειδικεύεται σε διαταραχές του ύπνου στην παιδιατρική. Ένα από τα πράγματα που παρατηρούμε είναι ότι όσο πιο σίγουρος αισθάνεται ένας γονέας στο πλαίσιο της προετοιμασίας των παιδιών για το σχολείο, τόσο πιο ήρεμος θα είναι για το παιδί του», δήλωσε ο Davidson. Μεταξύ των ηλικιών 5 έως 13, το 79% παίρνει τις συνιστώμενες 9 έως 11 ώρες ύπνου ανά διανυκτέρευση. Για τους εφήβους, το 68% παίρνει τις προτεινόμενες 8 έως 10 ώρες, κάθε βράδυ. Στους έφηβους είναι δυσκολότερα τα πράγματα, γιατί έχουν την τάση να μένουν μέχρι αργά ξύπνιοι την Παρασκευή και το Σάββατο βράδυ, εφόσον την επόμενη μέρα δεν έχουν σχολείο. Πρέπει όμως οι γονείς να προσπαθήσουν να τους πείσουν ότι είναι το καλύτερο για την ρύθμιση του οργανισμού τους. Στην περίπτωση των εφήβων προστίθενται και τα κινητά τηλέφωνα ως πρόβλημα. Θα πρέπει οι γονείς να τους πείσουν να τα απενεργοποιούν όταν πέφτουν για ύπνο, για να μην ξυπνούν σε τυχόν ειδοποιήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.