Αυτό που συμβαίνει, σύμφωνα με την αμερικάνικη «Defense Industry Daily», δεν είναι μια ιστορία επιτυχίας. Είναι μια από τις περιπτωσιολογικές μελέτες σε αποτυχίες αεροπλανοφόρων και μάθημα για όλες τις χώρες που κατασκευάζουν αεροπλανοφόρα σήμερα...
Το επιβλητικό αεροπλανοφόρο «Ναύαρχος Kuznetsov», το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Ρωσίας, ξεκίνησε να χτίζεται το 1985 και εντάχθηκε στο στόλο το 1991. Από τότε -το 55.000 τόνων- αεροπλανοφόρο, έχει καταφέρει να ολοκληρώσει μόλις τέσσερις-πρώτης γραμμής-επιχειρήσεις, όλες προς τη Μεσόγειο και όλες μόλις λίγων μηνών σε διάρκεια.
Αντίθετα, τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα συνήθως επιχειρούν για τουλάχιστον έξι μήνες κάθε δύο χρόνια. Το πυρηνοκίνητο USS Enterprise, που ξεκίνησε το 1962, ολοκλήρωσε 25 επιχειρήσεις πριν εγκαταλείψει την υπηρεσία το 2012.
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του Ναύαρχου Kuznetsov, σύμφωνα με την «Defense Industry Daily» είναι η κινητήρια δύναμη του. Το σκάφος τροφοδοτείται από τουρμπίνες ατμού και λέβητες turbo-πίεσης που η Defense Industry Daily περιγράφει ως «ελαττωματικά».
Επιπρόσθετα, η κακή συντήρηση κάνει τη ζωή δύσκολη και επικίνδυνη για το Ναύαρχο Kuznetsov και τους 1.900 ναύτες του. Ένα βραχυκύκλωμα ξεκίνησε μια φωτιά στα ανοικτά της Τουρκίας το 2009, που σκότωσε έναν ναυτικό.
Η Μόσχα έχει ασαφή σχέδια για να αντικαταστήσει το Ναύαρχο Kuznetsov κάποια στιγμή τη δεκαετία του 2020.
Η κακή φήμη του Ναύαρχου Kuznetsov ωστόσο δεν απέτρεψε τις ινδικές και κινεζικές κυβερνήσεις από την απόκτηση μεταχειρισμένων ρωσικών αεροπλανοφόρων. Το κινεζικό Λιαονίνγκ, κατασκευασμένο στα πρότυπα του Ναύαρχου Kuznetsov, άρχισε περιορισμένες δοκιμές το καλοκαίρι του 2012, αναμένεται πάντως να έχει κυρίως εκπαιδευτικό ρόλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.