Κυριακή 24 Απριλίου 2011

Νέο Peugeot 508

Σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο η Peugeot λανσάρει ένα πολυτελές οικογενειακό αυτοκίνητο καλύπτοντας το κενό που υπήρχε στην γκάμα της. Το 508 δεν μπαίνει ανάμεσα στο γνωστό 407 και το λιγότερο εμπορικό 607 αλλά αντικαθιστά και τα δύο...


αντιπροσωπεύοντας την επικρατούσα μόδα που επιβάλλει την χλιδή στα μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα.

Κρατώντας ίσες αποστάσεις και από τα δύο το 508 είναι η νέα πρόταση στη μεγάλη κατηγορία D συμπληρώνοντας το κενό στη γκάμα της Peugeot αποτελώντας ταυτόχρονα τη νέα ναυαρχίδα για το πρεστίζ της. Ωστόσο δεν ήταν καθαρά συναισθηματικοί οι λόγοι για τους οποίους η εταιρία δεν δίστασε να το βγάλει στην παραγωγή παρά τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν στην αγορά του αυτοκινήτου.

Σε άλλες αγορές, όπως της Ρωσίας και της Κίνας, οι πωλήσεις σημειώνουν ρεκόρ αυξήσεων και η Peugeot σκοπεύει να διεισδύσει εκεί ακόμη πιο δυναμικά. Για αυτό άλλωστε το νέο 508 δεν έχει σχεδιαστεί ως ένα ακόμη οικογενειακό αυτοκίνητο αλλά με δυναμική εμφάνιση και στιλ αποβλέπει σε πελάτες που αποζητούν το κύρος στην αυτοκίνηση.

Το καταφέρνει; Σε ένα μεγάλο βαθμό ναι. Με εξωτερικές διαστάσεις που δεν είναι οι μεγαλύτερες στην κατηγορία, ευτυχώς, το 508 αποπνέει μια πληθωρικότητα και αποτυπώνεται στο μυαλό ως εικόνα.

Απαρατήρητο δεν περνά σίγουρα!

Περήφανη για το δημιούργημά της η Peugeot για πρώτη φορά αναδεικνύει και ολογράφως το λογότυπο της στη γρίλια ενός αυτοκινήτου παραγωγής, κάτι που πρωτίστως είχε κάνει στο πρωτότυπο SR1, από το οποίο το 508 δανείζεται πολλά στοιχεία της εμφάνισής του. Γενικότερα όμως με αυτό το μοντέλο η εταιρία εισάγει για πρώτη φορά στην παραγωγή της καινοτόμες τεχνολογικές ευκολίες χρήσεως όπως το "hands-free" ξεκλείδωμα και το head-up display.

Πάντως για την Ελλάδα το πιο καινοτόμο είναι ότι η μικρή έκδοση των 1.600 κυβικών θα έρθει με στάνταρ ημιαυτόματο κιβώτιο τη στιγμή που οι περισσότεροι Έλληνες έχουν συνηθίσει να θεωρούν αυτά τα κιβώτια περιττή πολυτέλεια. Μπορεί η εταιρεία λοιπόν να μην ηγήθηκε των εξελίξεων στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών ωστόσο με το 508 φαίνεται ότι προσπαθεί να το αντιστρέψει αυτό. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος με τα πρόσθετα επίπεδα εξοπλισμού που περιλαμβάνουν από ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη στο κάθισμα του οδηγού, μέχρι σύστημα τηλεματικής και κλιματισμό τεσσάρων ζωνών.

Δυναμική σχεδίαση

Παρατηρώντας κανείς το 508 εξωτερικά βλέπει ότι τα γνώριμα στοιχεία ενός σπορ και ενός οικογενειακού αυτοκινήτου αναμιγνύονται σε μια ενδιαφέρουσα αναλογία. Η γρίλια εμπρός αναλαμβάνει τον οπτικό ρόλο μιας υπερμεγέθη εισαγωγής αέρα και μαζί με τα στενά φώτα προσδίδουν ένα δυναμισμό στο νέο Peugeot, αλλά και το κάνουν να ξεχωρίζει από μακριά. Πάντως εκτός από την αισθητική προσέγγιση το 508 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την βέλτιστη αεροδυναμική για τα δεδομένα του όγκου του και σε συνδυασμό με την προσπάθεια που έχει γίνει για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος, υπόσχεται χαμηλές καταναλώσεις.

Γενικά το κόστος χρήσης είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες και όλοι οι κατασκευαστές το λαμβάνουν πλέον υπόψιν τους. Η Peugeot υπόσχεται ότι ιδιαίτερα στο 508 έχει υιοθετήσει όλες τις νέες κατασκευαστές μεθόδους βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα για να προσφέρει μειωμένο κόστος. Κάνει επίσης λόγο για περισσότερα από δύο εκατομμύρια δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες πριν το τελικό στάδιο παραγωγής κάτι που δείχνει την προσπάθειά της για ένα ποιοτικό μοντέλο. Άλλωστε όπως είπαμε το 508 είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την εταιρία που στοχεύει μ’ αυτό να αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό στις αναδυόμενες αγορές και είναι φυσικό να έχει προσέξει όσο το δυνατόν περισσότερο όλες τις λεπτομέρειες.

Οι εσωτερικές του διαστάσεις είναι παρόμοιες με το 607 παρέχοντας αρκετό χώρο στους επιβαίνοντες ανεξαρτήτως ύψους. Ακόμα και πίσω οι πολύ ψηλοί επιβάτες θα βρουν χώρο για τα γόνατα χωρίς να είναι απαραίτητο να μετακινηθούν τα εμπρός καθίσματα. Ταυτόχρονα ο μεγάλος χώρος αποσκευών που ανοίγει με τηλεχειριστήριο ή από το ταμπλό, και όχι μόνο απ΄έξω, έχει όλες τις πρακτικές ανέσεις όπως σταθερά άγκιστρα και δίχτυ, ενώ τα 545 λίτρα του είναι επαρκή για ταξίδια αλλά και τις προμήθειες στο supermarket.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου ωστόσο δεν είναι απαγορευτικές για κίνηση μέσα στην πόλη, ούτε ακόμα και για τα στενά περιθώρια των Ελληνικών αστικών δρόμων.

Πληθώρα προτάσεων

Η Peugeot θα προικίσει το 508 με μια σειρά από βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες με μικρότερη χωρητικότητα τα 1.600 κυβικά, αναλυτικά:

508 HDi FAP diesel:
- 1.6 lt e-HDi FAP 82 kW (112 hp), 285 Nm(1), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων (BMP6); CO2:109g/km,
- 1.6 lt HDi FAP 82 kW (112 hp), 254 Nm, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5-σχέσεων, CO2: 124 g/km,
- 2.0 lt HDi FAP 103 kW (140 hp), 340 Nm, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων, CO2: 125 g/km,
- 2.0 lt HDi FAP 120 kW (163 hp), 340 Nm, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων, CO2: 149 g/km,
- 2.2 lt HDi FAP 150 kW (204 hp), 450 Nm, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων, CO2: 150 g/km.

508 βενζίνης:
- 1.6 lt VTi 88 kW (120 hp); 160 Nm, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων (BMP6): 144 g/km,
- 1.6 lt THP 115 kW (156 hp), 240 Nm, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων, CO2: 149 g/km,
- 1.6 lt THP 115 kW (156 hp), 240 Nm, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων, CO2: 164 g/km

Το 508 εισάγει και την τεχνολογία STOP & START στην γκάμα της εταιρίας, για μειωμένη κατανάλωση στην κίνηση αλλά θα είναι διαθέσιμη μόνο στα μοντέλα με κινητήρες diesel κάτι που για τη χώρα μας είναι ουσιαστικά δώρο-άδωρο. Αν και εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης τα μοντέλα diesel μονοπωλούν το ενδιαφέρον, ιδιαίτερα τώρα με την τιμή της βενζίνης που αυξάνεται συνεχώς, το μποτιλιάρισμα σε συνθήκες πόλης δεν συγκαταλέγεται στα όρια της συχνότερης χρήσης τους. Πάντως το 508 αναμένεται να προκαλέσει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον με τις εκδόσεις του από το 2012 όταν και αναμένεται η υβριδική έκδοση με κινητήρα diesel εμπρός και ηλεκτροκινητήρα πίσω.

Η HYbrid4, όπως ονομάζεται, θα προσφέρει τετρακίνηση με ισχύ 200 ίππων και μειωμένη κατανάλωση. Ωστόσο αναμένεται ακόμα να ξεκαθαριστεί το νομικό πλαίσιο που θα καθορίσει και την τιμή της στην Ελλάδα, καθώς υβριδικό με diesel κινητήρα αποτελεί ένα αίνιγμα για τους δικούς μας φωστήρες που νομοθετούν.

Αυξημένη άνεση

Το 508 στοχεύει στην άνεση και λιγότερο στην σπορ συμπεριφορά, ωστόσο μπροστά έχει νέα πιο εξελιγμένη ανάρτηση τύπου McPherson που σε σύγκριση με το 407 κερδίζει σε βάρος αλλά και συμπεριφορά. Η έκδοση GT που έχει και τον πιο πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και τις καλύτερες επιδόσεις χάρη στον πετρελαιοκινητήρα των 2.2 λίτρων και των 204 ίππων, έχει εμπρός ανάρτηση με διπλά τριγωνικά ψαλίδια (drop link) για ακόμα καλύτερη συμπεριφορά. Πίσω όλες οι εκδόσεις έχουν ανάρτηση πολλαπλών βραχιόνων που στοχεύει στην μέγιστη δυνατή απόσβεση των κραδασμών. Στα θετικά για την αυξημένη ασφάλεια, ενεργητική και παθητική, που θέλει η Peugeot να προσφέρει στο νέο 508, συγκαταλέγεται και το ESP που διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις αλλά και οι οκτώ αερόσακοι.

Οι τιμές διάθεσης για τις διάφορες εκδόσεις του 508 θα οριστικοποιηθούν μετά το Πάσχα ενώ το εμπορικό λανσάρισμα στην αγορά αναμένεται μέσα στον Μάιο. Το 508 είναι ένα επιβλητικό και σύγχρονο αυτοκίνητο που αποτελεί μια πρόταση που έλειπε από την γκάμα της Peugeot. Έρχεται να ενισχύσει τον ανταγωνισμό σε μια εποχή που κάτι τέτοιο ωφελεί διπλά το αγοραστικό κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.