ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ
Κοινωνική προσφορά των ταξί σε φοιτητές του ΔΠΘ
Μετέφεραν δωρεάν φοιτητές από τη στάση της παλιάς πρυτανείας στην πανεπιστημιούπολη για να δώσουν τα μαθήματά τους...
Μεταφέροντας δωρεάν φοιτητές από τη στάση της παλιάς πρυτανείας σε σχολές της πανεπιστημιούπολης στην Κομοτηνή, πέρασαν τη δεύτερη μέρα της απεργίας τους οι ιδιοκτήτες των ταξί. Οι επαγγελματίες της πόλης μας ανταποκρίθηκαν στο αίτημα φοιτητών, που έκαναν επίκληση στο φιλότιμό τους, αφού....
τους ανέφεραν ότι υπήρχε κίνδυνος να χάσουν τα μαθήματά τους. «Όταν μας παρακάλεσαν οι φοιτητές να τους μεταφέρουμε, τους είπαμε ότι δεν γίνεται να «σπάσουμε» την απεργία και να τους μεταφέρουμε. Όμως βρέθηκε η λύση. Πολλοί συνάδελφοι εθελοντικά ευαισθητοποιήθηκαν να μεταφέρουν τους φοιτητές δωρεάν», ανέφερε ο πρόεδρος των ταξί Νίκος Αδρασκέλας.
Από τις 8 το πρωί δεκάδες ταξί μεταφέρθηκαν από το ηρώο της πόλης, όπου ήταν συγκεντρωμένα, στη στάση λεωφορείων της παλιάς πρυτανείας, οπότε ξεκίνησαν τα δρομολόγια προς πανεπιστημιούπολη. Περίπου 300 φοιτητές μετακινήθηκαν δωρεάν με ταξί στις σχολές τους μέχρι τις 10 το πρωί, οπότε και τα ταξί αναχώρησαν από το σημείο. Οι φοιτητές αρχικά μπορεί να δίσταζαν ακούγοντας για δωρεάν μεταφορά, όμως στη συνέχεια ευχαριστούσαν τους οδηγούς για την ανέλπιστη αυτή προσφορά έστω και μία μέρα. «Η απεργία μας έκανε να δείξουμε το ανθρώπινο πρόσωπο του κλάδου, πραγματικά νοιώθουμε το πρόβλημα των φοιτητών», τόνισε ο κ. Αδρασκέλας.
Συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα
Ο προβληματισμός πάντως ήταν διάχυτος στους επαγγελματίες του κλάδου, που ζητούν αναμόρφωση της λειτουργίας των ταξί στη χώρα μας, αλλά με προϋποθέσεις. Είκοσι χρόνια είναι στο επάγγελμα ο Παντελής Θεοδωράκης, που πιστεύει ότι η πολιτεία αδράνησε σε σχέση με τις απαιτήσεις των καιρών και δεν έλαβε για πολλά χρόνια υπόψη τις προτάσεις του κλάδου.«Είχαμε προτάσεις για πως θα πρέπει να αναμορφωθεί το ταξί σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα. Με τον προηγούμενο νόμο, έμπαιναν κάποια πράγματα σε μια τάξη και το πιο βασικό ήταν η εύρυθμη λειτουργία και ο απεγκλωβισμός από τη πολιτική βούληση του εκάστοτε υπουργού». Οι επαγγελματίες ζητούν συμμόρφωση σύμφωνα με πρότυπα της Γερμανίας, όπου το βασικότερο κριτήριο είναι το πληθυσμιακό. Το νομοθέτημα του κ. Ραγκούση είναι σε άλλη κατεύθυνση, θα πει ο επαγγελματίας οδηγός και προσθέτει, «ας πουν ευθέως ότι θέλουν να δώσουν την δουλειά σε εταιρίες. Γίνεται μια μεγάλη σπίλωση του χώρου τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία του κλάδου. Αυτά τα αρνητικά σημεία προσπαθούμε πολύ καιρό και εμείς οι ίδιοι να τα εξαλείψουμε. Η πολιτεία όμως κωφεύει. Με το νομοθέτημα γίνεται κατάσχεση περιουσιών, είναι απαράδεκτο αυτά τα χρόνια να συμβαίνουν τέτοια πράγματα».
Διαφωνία βουλευτών για την τακτική Ραγκούση στην απελευθέρωση
Στο μεταξύ τη διαφωνία τους με τη λύση που επιχειρείται να δοθεί στην απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, εκφράζουν 10 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με επιστολή τους προς τον υπουργό Γιάννη Ραγκούση, την οποία κοινοποιούν, παράλληλα, προς τον πρωθυπουργό. Οι βουλευτές, μεταξύ άλλων, καλούν τον κ. Ραγκούση να ξεκινήσει διάλογο με τους ταξιτζήδες, θέτουν θέμα αντισυνταγματικότητας για την ρύθμιση, που αφορά τη μεταβίβαση της άδειας τους στο κράτος, ενώ προτείνουν να ληφθούν υπόψη τα πληθυσμιακά κριτήρια. «Θεωρούμε αυτονόητο ότι δεν θα πρέπει να εκδοθεί νέα άδεια ταξί προτού συμπληρωθούν έξι μήνες από την ψήφιση του σχετικού νόμου» τονίζουν οι βουλευτές, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι «οι επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις για να επιτύχουν πρέπει να διέπονται από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις γιατί διαχρονικά έχει αποδειχθεί ότι όταν αυτές επιβάλλονται κάθετα χωρίς διάλογο μόνο προβλήματα προσθέτουν κοντά σε αυτά που υποτίθεται έρχονται να λύσουν.
Οι βουλευτές, προσθέτουν επίσης ότι «θα μπορούσε, επίσης, να εξεταστεί η αύξηση των ορίων των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου. Πάντως, οι βουλευτές ξεκαθαρίζουν ότι είναι «υπέρ των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα, με κανόνες και κριτήρια, ως αναγκαία προϋπόθεση εξόδου της χώρας από το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας στο οποίο έχει περιέλθει, με τις γνωστές σε όλους τους πολίτες, συνέπειες». Την επιστολή υπογράφουν οι βουλευτές, Δημήτρης Παπουτσής, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Βασιλική Τσόνογλου, Μιχάλης Κατρίνης, Ευτύχιος Δαμιανάκης, Σπυρίδων Μοσχόπουλος, Γιώργος Παπαμανώλης, Ανδρέας Τριανταφυλλόπουλος, Αθανάσιος Γικόνογλου και Γιώργος Αρβανιτίδης.
Από τις 8 το πρωί δεκάδες ταξί μεταφέρθηκαν από το ηρώο της πόλης, όπου ήταν συγκεντρωμένα, στη στάση λεωφορείων της παλιάς πρυτανείας, οπότε ξεκίνησαν τα δρομολόγια προς πανεπιστημιούπολη. Περίπου 300 φοιτητές μετακινήθηκαν δωρεάν με ταξί στις σχολές τους μέχρι τις 10 το πρωί, οπότε και τα ταξί αναχώρησαν από το σημείο. Οι φοιτητές αρχικά μπορεί να δίσταζαν ακούγοντας για δωρεάν μεταφορά, όμως στη συνέχεια ευχαριστούσαν τους οδηγούς για την ανέλπιστη αυτή προσφορά έστω και μία μέρα. «Η απεργία μας έκανε να δείξουμε το ανθρώπινο πρόσωπο του κλάδου, πραγματικά νοιώθουμε το πρόβλημα των φοιτητών», τόνισε ο κ. Αδρασκέλας.
Συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα
Ο προβληματισμός πάντως ήταν διάχυτος στους επαγγελματίες του κλάδου, που ζητούν αναμόρφωση της λειτουργίας των ταξί στη χώρα μας, αλλά με προϋποθέσεις. Είκοσι χρόνια είναι στο επάγγελμα ο Παντελής Θεοδωράκης, που πιστεύει ότι η πολιτεία αδράνησε σε σχέση με τις απαιτήσεις των καιρών και δεν έλαβε για πολλά χρόνια υπόψη τις προτάσεις του κλάδου.«Είχαμε προτάσεις για πως θα πρέπει να αναμορφωθεί το ταξί σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα. Με τον προηγούμενο νόμο, έμπαιναν κάποια πράγματα σε μια τάξη και το πιο βασικό ήταν η εύρυθμη λειτουργία και ο απεγκλωβισμός από τη πολιτική βούληση του εκάστοτε υπουργού». Οι επαγγελματίες ζητούν συμμόρφωση σύμφωνα με πρότυπα της Γερμανίας, όπου το βασικότερο κριτήριο είναι το πληθυσμιακό. Το νομοθέτημα του κ. Ραγκούση είναι σε άλλη κατεύθυνση, θα πει ο επαγγελματίας οδηγός και προσθέτει, «ας πουν ευθέως ότι θέλουν να δώσουν την δουλειά σε εταιρίες. Γίνεται μια μεγάλη σπίλωση του χώρου τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία του κλάδου. Αυτά τα αρνητικά σημεία προσπαθούμε πολύ καιρό και εμείς οι ίδιοι να τα εξαλείψουμε. Η πολιτεία όμως κωφεύει. Με το νομοθέτημα γίνεται κατάσχεση περιουσιών, είναι απαράδεκτο αυτά τα χρόνια να συμβαίνουν τέτοια πράγματα».
Διαφωνία βουλευτών για την τακτική Ραγκούση στην απελευθέρωση
Στο μεταξύ τη διαφωνία τους με τη λύση που επιχειρείται να δοθεί στην απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, εκφράζουν 10 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με επιστολή τους προς τον υπουργό Γιάννη Ραγκούση, την οποία κοινοποιούν, παράλληλα, προς τον πρωθυπουργό. Οι βουλευτές, μεταξύ άλλων, καλούν τον κ. Ραγκούση να ξεκινήσει διάλογο με τους ταξιτζήδες, θέτουν θέμα αντισυνταγματικότητας για την ρύθμιση, που αφορά τη μεταβίβαση της άδειας τους στο κράτος, ενώ προτείνουν να ληφθούν υπόψη τα πληθυσμιακά κριτήρια. «Θεωρούμε αυτονόητο ότι δεν θα πρέπει να εκδοθεί νέα άδεια ταξί προτού συμπληρωθούν έξι μήνες από την ψήφιση του σχετικού νόμου» τονίζουν οι βουλευτές, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι «οι επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις για να επιτύχουν πρέπει να διέπονται από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις γιατί διαχρονικά έχει αποδειχθεί ότι όταν αυτές επιβάλλονται κάθετα χωρίς διάλογο μόνο προβλήματα προσθέτουν κοντά σε αυτά που υποτίθεται έρχονται να λύσουν.
Οι βουλευτές, προσθέτουν επίσης ότι «θα μπορούσε, επίσης, να εξεταστεί η αύξηση των ορίων των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου. Πάντως, οι βουλευτές ξεκαθαρίζουν ότι είναι «υπέρ των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα, με κανόνες και κριτήρια, ως αναγκαία προϋπόθεση εξόδου της χώρας από το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας στο οποίο έχει περιέλθει, με τις γνωστές σε όλους τους πολίτες, συνέπειες». Την επιστολή υπογράφουν οι βουλευτές, Δημήτρης Παπουτσής, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Βασιλική Τσόνογλου, Μιχάλης Κατρίνης, Ευτύχιος Δαμιανάκης, Σπυρίδων Μοσχόπουλος, Γιώργος Παπαμανώλης, Ανδρέας Τριανταφυλλόπουλος, Αθανάσιος Γικόνογλου και Γιώργος Αρβανιτίδης.
xronos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.