Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Η άρση του καμποτάζ, τελευταία ελπίδα για τον τουρισμό


Νέα σελίδα για τον τουρισμό της χώρας και ιδιαίτερα για την κρουαζιέρα σηματοδοτεί η απόφαση της κυβέρνηση για την πλήρη άρση του καμποτάζ, με τη σχετική ρύθμιση να περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο...


Μεγάλη αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που θα προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια και εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες που μπορούν να ενισχύσουν το ελληνικό ΑΕΠ με 2-3 δισ. ευρώ, εκτιμούν οι ειδικοί ότι θα φέρει η άρση του καμποτάζ. Ηδη, οι φορείς του τουρισμού χαιρετίζουν την απόφαση αυτή, με τους τουριστικούς πράκτορες να ανακοινώνουν εκστρατεία ενημέρωσης των ξένων τουριστικών αγορών. Σε ανακοίνωσή του, ο σύνδεσμος των τουριστικών πρακτόρων (HATTA) κάνει λόγο για πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του ελληνικού τουρισμού γενικότερα.

Τονίζει, δε, ότι θα επικοινωνήσει διεθνώς την άρση του καμποτάζ μέσω όλων των καναλιών που διαθέτει, προκειμένου να συμβάλλει στην άμεση ενημέρωση και κινητοποίηση του τουριστικού κλάδου.

Όπως επισημαίνεται σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας "Ημερησία", τα πρώτα οφέλη για την κρουαζιέρα φάνηκαν με τη μερική άρση του καμποτάζ. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, στο λιμάνι του Πειραιά «έδεσαν» πέρυσι 936 κρουαζιερόπλοια από 823 το 2010, δηλαδή 113 περισσότερα (αύξηση 13,7%) και 451.000 περισσότεροι επιβάτες-τουρίστες. Επίσης, οι αφίξεις - αναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας το 2011 ανήλθαν σε 2,5 εκατ. έναντι 1,8 εκατ. το 2010 (αύξηση 35%), ενώ οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στο λιμάνι του Πειραιά (homeporting) ανήλθαν σε 453.387 (+6,6%) και οι τράνσιτ σε 2.060.804 (+43,26%). Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Αδ. Γεωργιάδης, προέβλεψε ότι η πλήρης άρση του καμποτάζ μπορεί να φέρει επιπλέον έσοδα 2-3 δισ. ευρώ, ενώ ο υφυπουργός Τουρισμού, Γ. Νικητιάδης, είπε ότι αν γίνουν 25-30 μεγάλες προβλήτες για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων θα προστεθεί ένα 4% του ΑΕΠ.

Ο πρόεδρος του HATTA, Γιώργος Τελώνης, μιλώντας στην «Η», τόνισε: «Η πλήρης άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα θα έπρεπε να είχε γίνει πολύ καιρό πριν. Ωστόσο, σύμφωνα και με το ελληνικό ρητό κάλλιο αργά παρά ποτέ. Η χώρα μας έχει ζήτηση στο συγκεκριμένο κλάδο και οι εταιρείες επιθυμούν να έχουν homeporting σε μερικά λιμάνια της χώρας.

Λιμάνια
Ομως, το home-porting μπορεί να γίνει σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, και μάλιστα υπάρχουν πάρα πολλά αξιόλογα λιμάνια, όπως στην Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, που μπορούν να αναδειχθούν σε τέτοιου είδους προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια». Οσον αφορά στην πορεία του ελληνικού τουρισμού για το 2012, ο κ. Τελώνης εμφανίστηκε προβληματισμένος και αυτό έχει να κάνει με την εξάπλωση της κρίσης σε όλη την Ευρώπη, όπως επίσης και με την αβεβαιότητα που υπάρχει στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή.

«Είμαι ιδιαίτερα προβληματισμένος με την πορεία του ελληνικού τουρισμού το 2012, καθώς οι καλύτεροι πελάτες μας από την Ευρώπη έχουν πλέον και εκείνοι οικονομικά προβλήματα, ενώ παράλληλα η αβεβαιότητα που υπάρχει στην Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει ανάσχεση στις κρατήσεις. Ο χρόνος που χάνεται σε συνδυασμό με την εξάπλωση της κρίσης μπορεί να δημιουργήσουν ένα επικίνδυνο σκηνικό για τον ελληνικό τουρισμό».

Tα οφέλη από την άρση του καμποτάζ

Εκτιμήσεις για αύξηση των εσόδων κατά 2-3 δισ. ευρώ
936 κρουαζιερόπλοια «έδεσαν» το 2011 στον Πειραιά από 823 το 2010 (αύξηση 13,7%)
Σε 2,5 εκατ. έφτασαν οι αφίξεις-αναχωρή-σεις επιβατών κρουαζιέρας από 1,8 εκατ. το 2010 (αύξηση 35%)
Με 25-30 μεγάλες προβλήτες σε όλη τη χώρα θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 4% το AEΠ της χώρας
Στόχος τα 5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέ-ρας το 2016 στον Πειραιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.