Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

«Τσουνάμι» τα πρόστιμα για σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ.

του Στέλιου Βογιατζάκη
Αυξημένα κατά 20% τα πρόστιμα της Τροχαίας για παραβίαση σηματοδοτών, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κινητού τηλεφώνου.
Αιτίες, η αύξηση των αστυνομικών στους δρόμους και η μείωση των οχημάτων που κυκλοφορούν...

Βροχή πέφτουν τα πρόστιμα της Τροχαίας στους οδηγούς το πρώτο οκτάμηνο του... 2012, με τις κλήσεις για σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως η παραβίαση σηματοδοτών, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης να αυξάνονται σε ποσοστό άνω του 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αν και ο κόσμος δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις του, χιλιάδες άνθρωποι εξακολουθούν να αψηφούν τα τσουχτερά πρόστιμα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και να οδηγούν εκτός ορίων ρισκάροντας να πιαστούν στα δίχτυα της Τροχαίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, αύξηση σε σχέση με πέρυσι παρουσιάζει και ο αριθμός των κλήσεων που κόπηκαν για επικίνδυνους ελιγμούς και παραβίαση του δακτυλίου.

Ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Δημήτρης Παπαναγιώτου, αποδίδει την αύξηση του αριθμού των παραβάσεων σε δύο σημαντικές αιτίες.

Περισσότεροι έλεγχοι
Η πρώτη είναι η αύξηση της δύναμης της Τροχαίας στους δρόμους της πρωτεύουσας κατά περίπου 25%. «Μέσα στο 2012 ο αριθμός των τροχονόμων στην Αθήνα αυξήθηκε από τους 900 στους 1.200.
Αυτό σημαίνει ότι γίνονται πλέον περισσότεροι έλεγχοι». Η δεύτερη αιτία σχετίζεται ευθέως με την οικονομική κρίση.
Ο ταξίαρχος Δημήτρης Παπαναγιώτου λέει ότι «στην Αθήνα κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Η μείωση του αριθμού των οχημάτων σημαίνει ότι γίνονται περισσότερες παραβάσεις αφού, για παράδειγμα, ο οδηγός αισθάνεται πιο άνετα να περάσει με κόκκινο ή να αγνοήσει τα σήματα της Τροχαίας. Οταν έχεις κολλήσει στο μποτιλιάρισμα δεν μπορείς να κάνεις παράβαση».
Η οικονομική στενότητα της πλειονότητας των πολιτών αποτυπώνεται και στις κλήσεις που κόπηκαν για ανασφάλιστα οχήματα ή οχήματα που δεν πέρασαν από τεχνικό έλεγχο. «Για ανασφάλιστα οχήματα κόπηκαν 19.266 κλήσεις, ενώ άλλες 10.754 κλήσεις κόπηκαν σε οδηγούς που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Πρόκειται για πολύ μεγάλο αριθμό, που δείχνει ότι χιλιάδες άνθρωποι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τα ποσά που απαιτούνται» εκτιμά ο κ. Παπαναγιώτου.


Λιγότερες οι παραβάσεις για ταχύτητα
Σε αντίθεση με άλλες παραβάσεις, το 2012 έχει μειωθεί κατά περίπου 10% ο αριθμός των κλήσεων για υπερβολική ταχύτητα. Αν και το αντίθετο αποτέλεσμα θα ήταν περισσότερο αναμενόμενο λόγω της μείωσης των αυτοκινήτων και της αύξησης της μέσης ταχύτητας στις πόλεις, ο κ. Παπαναγιώτου εξηγεί ότι η αλλαγή του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Τροχαίας ήταν λογικό να έχει ένα τέτοιο αποτέλεσμα. «Φέτος έχουμε επικεντρώσει την προσοχή μας στους κεντρικούς δρόμους, οι οποίοι στατιστικά έχουν περισσότερα ατυχήματα, και όχι στους περιφερειακούς δρόμους όπου οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες», σημειώνει.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι οδηγοί δεν θα πρέπει να βασίζονται στην επιείκεια της Τροχαίας με το επιχείρημα ότι λόγω της οικονομικής κρίσης δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν το πρόστιμο. Ο κ. Παπαναγιώτου ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια ελαστικότητας για τους παραβάτες. «Δεν έχει υπάρξει καμία γραμμή για μεγαλύτερη ελαστικότητα προς τους οδηγούς. Σκοπός μας είναι να προστατεύσουμε τους πολίτες», σημειώνει.




πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.