Με απόφαση του Υπουργού Αναπληρωτή ΠΕΚΑ, Σταύρου Καλαφάτη, τίθενται σε άμεση εφαρμογή στοχευμένες δράσεις για την αντιμετώπιση της λαθροϋλοτομίας, που έχει προσλάβει μεγάλες διαστάσεις...
Με την κατεπείγουσα εγκύκλιο που υπέγραψε ο κ. Καλαφάτης, εντέλλονται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, κάτω από το συντονισμό των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, για τα ακόλουθα :
1. Εκπόνηση συγκεκριμένου προγράμματος εκτέλεσης υλοτομιών για τον ορεινό παραδασόβιο πληθυσμό, με την έκδοση αποφάσεων από τις αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες, που θα ρυθμίζουν την καυσοξύλευση σε συγκεκριμένες περιοχές, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένης ποσότητας, σε δάση και δασικές εκτάσεις, με σκοπό τη χορήγηση ποσοτήτων καυσόξυλων που να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών τους (αν όχι το σύνολο των αναγκών τους). Απώτερος στόχος είναι, όχι μόνο να μην αναγκάζονται να λαθροϋλοτομούν οι ίδιοι, αλλά και να περιφρουρούν τα δάση της περιοχής τους από μη ντόπιους «εισβολείς». Η εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων θα γίνεται υπό την αυστηρή επίβλεψη της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας.
2. Εκπόνηση προγράμματος μείωσης της πυκνότητας της βλάστησης (υπόροφος, αποκλάδωση και απόληψη των υπολειμμάτων με κριτήρια), με παράλληλη μείωση και του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς, αλλά και προστασίας από επερχομένη πυρκαγιά, ή ακόμα και με απομάκρυνση μέρους ή του συνόλου της βλάστησης γύρω από υποδομές και περιοχές ιδιαίτερης αξίας (αρχαιολογικοί χώροι, άλση, πάρκα, κλπ), καθώς και στη ζώνη μίξης δασών- πόλεων (άρθρο 112 ΝΔ 86/69).
3. Ενημέρωση του κοινού για τα αποτελέσματα – ζημιές από τις παράνομες υλοτομίες, αλλά και τη δυνατότητα καταγγελιών στο Συντονιστικό Κέντρο Δασοπροστασίας, τηλ. 1591, με διαφήμιση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
4. Προληπτική απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και παραμονής ατόμων, σε εθνικούς δρυμούς, δάση και περιοχές ειδικής προστασίας κατά τις νυκτερινές ώρες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας.
5. Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 101 του ΝΔ 86/69, για καθορισμό συγκεκριμένου δρομολογίου μεταφοράς της ξυλείας ανά περιοχή.
6. Εισήγηση για προληπτική απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων που μεταφέρουν ξυλεία στο εθνικό δίκτυο της χώρας μετά της 22:00 μ.μ. και μέχρι της 07:00 μ.μ., με την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.
7. Συμμετοχή δασικών συνεταιρισμών, εργαζομένων και εθελοντών των ΟΤΑ, καθώς και άλλων εθελοντικών ομάδων, σε δράσεις επιτήρησης δασών κατά τη διάρκεια της ημέρας, για την έγκαιρη επισήμανση παρανομιών με την συνδρομή της Δασικής Υπηρεσίας.
8. Συμμετοχή δασικών υπαλλήλων και ομοσπονδιακών θηροφυλάκων σε δράσεις επιτήρησης δασών καθ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, για την έγκαιρη επισήμανση παρανομιών.
9. Τακτικοί έλεγχοι σε σημεία εισόδου – εξόδου πόλεων, από περίπολα της Δασικής υπηρεσίας με την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.
10. Τακτικοί έλεγχοι σε παράνομες πύλες εισόδου, ιδίως στα Βόρεια σύνορα της χώρας, από μικτά περίπολα της Δασικής υπηρεσίας και της Συνοριοφυλακής.
11. Αιφνιδιαστικοί και στοχευμένοι έλεγχοι σε μάντρες πώλησης ξυλείας (ιδίως καυσόξυλων) από άνδρες του ΣΔΟΕ, με τη συνδρομή της Δασικής υπηρεσίας.
12. Κατάσχεση των εργαλείων λαθροϋλοτομίας, αλλά και των οχημάτων μεταφοράς των προϊόντων αυτών, με δήμευση (όχι συντηρητική κατάσχεση) και φύλαξη των εργαλείων – οχημάτων.
13. Έλεγχος των παραστατικών μεταφοράς ξυλείας όλων των οχημάτων που μετακινούνται με πλοία και μεταφέρουν ξυλεία. Το Λιμενικό Σώμα διενεργεί τους ελέγχους και όποτε κρίνει ότι απαιτείται ζητά την συμβολή της δασικής υπηρεσίας, είτε στο λιμάνι προορισμού, είτε στο λιμάνι αναχώρησης.
14. Έλεγχος των ασβεστοκαμίνων – ανθρακοκαμίνων για την χρήση νόμιμης ξυλείας.
Εκτός των ανωτέρω το ΥΠΕΚΑ θα αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων για το θέμα αυτό:
α. Νομοθετική παρέμβαση για συμπλήρωση της παρ. 3 άρθρου 271 του ΝΔ 86/69, σε ότι αφορά τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούνται για τις λαθροϋλοτομίες και συγκεκριμένα : αφαίρεση πινακίδων του οχήματος και της άδειας οδήγησης του οδηγού, ενώ ταυτόχρονα θα επιβάλλεται πρόστιμο στην οικεία επιχείρηση, που θα ισούται με το πενταπλάσιο της αντίστοιχης τιμής του πίνακα διατίμησης ανά μονάδα μέτρησης των μεταφερόμενων δασικών προϊόντων.
β. Νομοθετική παρέμβαση άμεσα για αύξηση των ποινών για τους λαθροϋλοτόμους (τροποποίηση άρθρου 38 παρ. 2 του Ν. 4055/12)
γ. Νομοθετική παρέμβαση για συμπλήρωση των διατάξεων της παρ. 2 άρθρου 271 του ΝΔ 86/69 και του άρθρου 52 του ΠΔ 19.11.1928, σε ότι αφορά τον καθορισμό της τιμής δημοπρασίας από τον οικείο Δασάρχη των παράνομα υλοτομημένων ή συλλεγμένων καυσόξυλων, που προέρχονται από κατάσχεση τους, σε τιμή τουλάχιστον στο τριπλάσιο της αντίστοιχης μέσης προτεινόμενης του ισχύοντος πίνακα διατίμησης. Σε περίπτωση αγόνου δημοπρασίας τότε αυτά να δίδονται στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες με τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 168 του ΝΔ 86/69.
δ. Νομοθετική παρέμβαση για τροποποίηση του Ν. 4024/11, ώστε να εξαιρεθούν οι δασικοί υπάλληλοι από τον σχετικό περιορισμό των υπερωριών, καθώς επίσης και του σχετικού ορίου καυσίμων για την κίνηση των υπηρεσιακών οχημάτων.
Με την κατεπείγουσα εγκύκλιο που υπέγραψε ο κ. Καλαφάτης, εντέλλονται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, κάτω από το συντονισμό των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας, για τα ακόλουθα :
1. Εκπόνηση συγκεκριμένου προγράμματος εκτέλεσης υλοτομιών για τον ορεινό παραδασόβιο πληθυσμό, με την έκδοση αποφάσεων από τις αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες, που θα ρυθμίζουν την καυσοξύλευση σε συγκεκριμένες περιοχές, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένης ποσότητας, σε δάση και δασικές εκτάσεις, με σκοπό τη χορήγηση ποσοτήτων καυσόξυλων που να καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών τους (αν όχι το σύνολο των αναγκών τους). Απώτερος στόχος είναι, όχι μόνο να μην αναγκάζονται να λαθροϋλοτομούν οι ίδιοι, αλλά και να περιφρουρούν τα δάση της περιοχής τους από μη ντόπιους «εισβολείς». Η εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων θα γίνεται υπό την αυστηρή επίβλεψη της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας.
2. Εκπόνηση προγράμματος μείωσης της πυκνότητας της βλάστησης (υπόροφος, αποκλάδωση και απόληψη των υπολειμμάτων με κριτήρια), με παράλληλη μείωση και του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς, αλλά και προστασίας από επερχομένη πυρκαγιά, ή ακόμα και με απομάκρυνση μέρους ή του συνόλου της βλάστησης γύρω από υποδομές και περιοχές ιδιαίτερης αξίας (αρχαιολογικοί χώροι, άλση, πάρκα, κλπ), καθώς και στη ζώνη μίξης δασών- πόλεων (άρθρο 112 ΝΔ 86/69).
3. Ενημέρωση του κοινού για τα αποτελέσματα – ζημιές από τις παράνομες υλοτομίες, αλλά και τη δυνατότητα καταγγελιών στο Συντονιστικό Κέντρο Δασοπροστασίας, τηλ. 1591, με διαφήμιση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
4. Προληπτική απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και παραμονής ατόμων, σε εθνικούς δρυμούς, δάση και περιοχές ειδικής προστασίας κατά τις νυκτερινές ώρες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας.
5. Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 101 του ΝΔ 86/69, για καθορισμό συγκεκριμένου δρομολογίου μεταφοράς της ξυλείας ανά περιοχή.
6. Εισήγηση για προληπτική απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων που μεταφέρουν ξυλεία στο εθνικό δίκτυο της χώρας μετά της 22:00 μ.μ. και μέχρι της 07:00 μ.μ., με την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.
7. Συμμετοχή δασικών συνεταιρισμών, εργαζομένων και εθελοντών των ΟΤΑ, καθώς και άλλων εθελοντικών ομάδων, σε δράσεις επιτήρησης δασών κατά τη διάρκεια της ημέρας, για την έγκαιρη επισήμανση παρανομιών με την συνδρομή της Δασικής Υπηρεσίας.
8. Συμμετοχή δασικών υπαλλήλων και ομοσπονδιακών θηροφυλάκων σε δράσεις επιτήρησης δασών καθ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, για την έγκαιρη επισήμανση παρανομιών.
9. Τακτικοί έλεγχοι σε σημεία εισόδου – εξόδου πόλεων, από περίπολα της Δασικής υπηρεσίας με την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.
10. Τακτικοί έλεγχοι σε παράνομες πύλες εισόδου, ιδίως στα Βόρεια σύνορα της χώρας, από μικτά περίπολα της Δασικής υπηρεσίας και της Συνοριοφυλακής.
11. Αιφνιδιαστικοί και στοχευμένοι έλεγχοι σε μάντρες πώλησης ξυλείας (ιδίως καυσόξυλων) από άνδρες του ΣΔΟΕ, με τη συνδρομή της Δασικής υπηρεσίας.
12. Κατάσχεση των εργαλείων λαθροϋλοτομίας, αλλά και των οχημάτων μεταφοράς των προϊόντων αυτών, με δήμευση (όχι συντηρητική κατάσχεση) και φύλαξη των εργαλείων – οχημάτων.
13. Έλεγχος των παραστατικών μεταφοράς ξυλείας όλων των οχημάτων που μετακινούνται με πλοία και μεταφέρουν ξυλεία. Το Λιμενικό Σώμα διενεργεί τους ελέγχους και όποτε κρίνει ότι απαιτείται ζητά την συμβολή της δασικής υπηρεσίας, είτε στο λιμάνι προορισμού, είτε στο λιμάνι αναχώρησης.
14. Έλεγχος των ασβεστοκαμίνων – ανθρακοκαμίνων για την χρήση νόμιμης ξυλείας.
Εκτός των ανωτέρω το ΥΠΕΚΑ θα αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων για το θέμα αυτό:
α. Νομοθετική παρέμβαση για συμπλήρωση της παρ. 3 άρθρου 271 του ΝΔ 86/69, σε ότι αφορά τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούνται για τις λαθροϋλοτομίες και συγκεκριμένα : αφαίρεση πινακίδων του οχήματος και της άδειας οδήγησης του οδηγού, ενώ ταυτόχρονα θα επιβάλλεται πρόστιμο στην οικεία επιχείρηση, που θα ισούται με το πενταπλάσιο της αντίστοιχης τιμής του πίνακα διατίμησης ανά μονάδα μέτρησης των μεταφερόμενων δασικών προϊόντων.
β. Νομοθετική παρέμβαση άμεσα για αύξηση των ποινών για τους λαθροϋλοτόμους (τροποποίηση άρθρου 38 παρ. 2 του Ν. 4055/12)
γ. Νομοθετική παρέμβαση για συμπλήρωση των διατάξεων της παρ. 2 άρθρου 271 του ΝΔ 86/69 και του άρθρου 52 του ΠΔ 19.11.1928, σε ότι αφορά τον καθορισμό της τιμής δημοπρασίας από τον οικείο Δασάρχη των παράνομα υλοτομημένων ή συλλεγμένων καυσόξυλων, που προέρχονται από κατάσχεση τους, σε τιμή τουλάχιστον στο τριπλάσιο της αντίστοιχης μέσης προτεινόμενης του ισχύοντος πίνακα διατίμησης. Σε περίπτωση αγόνου δημοπρασίας τότε αυτά να δίδονται στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες με τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 168 του ΝΔ 86/69.
δ. Νομοθετική παρέμβαση για τροποποίηση του Ν. 4024/11, ώστε να εξαιρεθούν οι δασικοί υπάλληλοι από τον σχετικό περιορισμό των υπερωριών, καθώς επίσης και του σχετικού ορίου καυσίμων για την κίνηση των υπηρεσιακών οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.