του Γιώργου Ανδρή
Αισχροκέρδεια καταγράφεται έναντι των καταναλωτών που έχουν τοποθετήσει συστήματα υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητά τους από καρτέλ που έχουν δημιουργηθεί στην συγκεκριμένη αγορά διατηρώντας τις τιμές διάθεσης στα ύψη!
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το κέρδος των πρατηριούχων ξεκινά...
από τα 0,16 ευρώ και μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να ξεπεράσει ακόμη και τα 0,20 ευρώ το λίτρο τη στιγμή που το αντίστοιχο κέρδος από τη βενζίνη ή το πετρέλαιο κίνησης είναι 0,04 ευρώ έως 0,06 ευρώ αντίστοιχα.
Στελέχη της αγοράς τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης εκτιμούν πως τα περιθώρια κέρδους που έχουν οι πρατηριούχοι από το υγραέριο κυμαίνονται στα επίπεδα αισχροκέρδιας με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί πάρα πολύ η τιμή λιανικής διάθεσης του καυσίμου προς τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την ανάλυση της τιμής ημέρας διυλιστηρίου η τιμή διάθεσης του υγραερίου ανά τόνο κυμαίνεται στα 760 ευρώ στα οποία προστίθενται 330 ευρώ που αφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, 20 ευρώ διάφοροι άλλοι φόροι (ΡΑΕ, τελωνειακοί), 60 ευρώ το κέρδος της εταιρείας και από 20 έως 50 ευρώ το κόστος μεταφοράς. Το σύνολο της χρέωσης ανά πρατηριούχο για κάθε τόνο υγραερίου κυμαίνεται στα 1.150 ή 1.180 ευρώ στο οποίο προστίθενται και ο ΦΠΑ 23% διαμορφώνοντας το τελικό κόστος στα 1.414 ή 1.451 ευρώ ανά τόνο ανάλογα με την περιοχή μεταφοράς του.
Ωστόσο όπως είναι γνωστό πως από 1 τόνο υγραερίου πωλούνται περίπου 1.856 λίτρα καυσίμου. Με μια απλή διαίρεση μεταξύ του κόστους του ενός τόνου υγραερίου με τα λίτρα που «βγάζει» είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως το κάθε λίτρο στους πρατηριούχους δεν υπερβαίνει τα 0,76 ή 0,78 ευρώ στα οποία προστίθονται περίπου 0,02-0,03 λεπτά που αφορούν στη διαφορά ΦΠΑ!
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή διάθεσης του υγραερίου κίνησης κυμαίνεται στα 0,96 ευρώ με άμεσο κέρδος για τους πρατηριούχους τουλάχιστον 0,16 ευρώ! Αν βέβαια ο πρατηριούχος πουλάει σε υψηλότερη τιμή τότε το κέρδος μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 0,20 ευρώ...
Το υψηλό περιθώριο κέρδους στο υγραέριο κίνησης έχει κινήσει το ενδιαφέρον τόσο των εταιρειών εγκατάστασης συστημάτων υγραεριοκίνησης όσο και των πρατηριούχων υγρών καυσίμων που δεν διαθέτουν προς πώληση το συγκεκριμένο καύσιμο αλλά κανείς δεν τολμά να μιλήσει!
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει δημιουργηθεί ένα ισχυρό καρτέλ γύρω από την υγραεριοκίνηση που ορίζουν τις τιμές διάθεσης και βέβαια με διάφορα τεχνάσματα έχουν καταφέρει να διατηρούν «κλειστή» την αγορά επιτρέποντας να εισέλθουν μόνο όσοι πρατηριούχοι θέλουν εκείνοι.
Ωστόσο μετά το φιάσκο της κυβέρνησης σχετικά με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης αλλά και την ραγδαία πτώση στις τοποθετήσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης στα ΙΧ έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα και κάποιοι αποφάσισαν να μιλήσουν ώστε να μειωθεί επιτέλους η τιμή διάθεσης του καυσίμου και να επανέλθουν οι καταναλωτές στην υγραεριοκίνηση που αποτελεί και το φθηνότερο καύσιμο για τα ΙΧ.
Τεράστια κέρδη
Αν υπολογίσει κανείς πως τα πρατήρια προμήθειας υγραερίου κίνησης είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με εκείνα που διαθέτουν τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο) είναι εύκολο να αντιληφθεί πως δημιουργείται ένα μικρό μονοπώλιο. Μάλιστα όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην «ΗτΣ» στελέχη της αγοράς: «Πρατηριούχος ο οποίος καθημερινά δίνει 12 τόνους υγραερίου κίνησης κερδίζει καθαρά περισσότερα από 4.500 ευρώ! Αντίστοιχα αν κάποιος πρατηριούχος με βενζίνη και πετρέλαιο δίνει καθημερινά 12 τόνους το κέρδος του κυμαίνεται σε μόλις 480 ευρώ...».
Τα παραπάνω αφορούν σε καθαρό κέρδος χωρίς να κλέβει ο πρατηριούχος. Φανταστείτε τι γίνεται αν το υγραέριο κίνησης είναι νοθευμένο ή είναι πειραγμένες οι αντλίες ή οι δεξαμενές...
Σίγουρη επένδυση
Το βασικό δέλεαρ σε όσους τους πρατηριούχους «επιτρέπουν» να μπουν στην αγορά του συγκεκριμένου καυσίμου είναι το πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους που έχουν κατά την πώληση του υγραερίου κίνησης. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κατά την υπογραφή των συμβολαίων αναφέρεται και η εγγυημένη απόδοση της επένδυσης σε χρονικό διάστημα έως 6 μήνες!
Χωρίς κανέναν έλεγχο
Το κράτος έχει ρίξει όλο το βάρος στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων κυρίως βενζίνης και πετρελαίου και έχει αφήσει στο έλεος του Θεού και των κυκλωμάτων την αγορά του υγραερίου.
Ειδικότερα όπως τονίζουν στην «ΗτΣ» πρατηριούχοι: «Δεν υπάρχει κανένας απολύτως μηχανισμός ελέγχου από το κράτος ούτε για την ποιότητα, ούτε για την ποσότητα του υγραερίου που προμηθεύουν οι πρατηριούχοι τους ιδιοκτήτες ΙΧ που είναι εφοδιασμένα με συστήματα υγραεριοκίνησης. Οι μέθοδοι κλοπής στο υγραέριο είναι γνωστοί και πραγματοποιούνται είτε με την νοθεία της ποιότητας (περισσότερο βουτάνιο) είτε με πειραγμένες αντλίες είτε μέσω κάποιων συστημάτων που αυξάνουν την θερμότητα του καυσίμου μέσα στη δεξαμενή διογκώνοντάς το με αποτέλεσμα να φαίνεται πως έχει γεμίσει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου σε κάποιο ΙΧ και μόλις πέσει τη θερμοκρασία αμέσως μειώνεται και η ένδειξη της ποσότητας καυσίμου!».
100.000 ΙΧ με υγραέριο
Ο στόλος των αυτοκινήτων με εγκατεστημένα συστήματα υγραεριοκίνησης ανέρχεται σε περίπου 100.000 οχήματα ενώ ο ρυθμός των τοποθετήσεων σε νέα ΙΧ συνεχώς μειώνεται για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για αύξηση της τιμής του υγραερίου κίνησης που δημιούργησε ένα απίστευτο μπαράζ αρνητικών δημοσιευμάτων τα οποία «πάγωσαν» την αγορά.
Ο δεύτερος έχει να κάνει με την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. κάτι το οποίο μεταφράζεται σε «Προσωρινή Ακινησία» εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων εξαιτίας του υπερβολικού κόστους χρήσης.
Αμεση επέμβαση!
Μονόδρομο για την κυβέρνηση αποτελεί η άμεση επέμβασή της ώστε να εξαλειφθούν οι αισχροκέρδειες που καταγράφονται στα πρατήρια προμήθειας υγραερίου κίνησης από διάφορα καρτέλ σώζοντας του επιχειρηματίες του κλάδου τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης αλλά και τους καταναλωτές που έχουν ήδη καταφύγει στη συγκεκριμένη λύση ώστε να μειώσουν το κόστος χρήσης ή εκείνους που το εξετάζουν αλλά φοβούνται μια ενδεχόμενη αύξηση τιμών!
Αν δεν γίνει κάτι άμεσα οι καταναλωτές θα βρίσκονται στο έλεος των καρτέλ του υγραερίου κίνησης ενώ από την άλλη μεριά εκατοντάδες επιχειρήσεις που τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης θα οδηγηθούν στο λουκέτο αφήνοντας στο δρόμο χιλιάδες εργαζομένους.
πηγή
Αισχροκέρδεια καταγράφεται έναντι των καταναλωτών που έχουν τοποθετήσει συστήματα υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητά τους από καρτέλ που έχουν δημιουργηθεί στην συγκεκριμένη αγορά διατηρώντας τις τιμές διάθεσης στα ύψη!
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το κέρδος των πρατηριούχων ξεκινά...
από τα 0,16 ευρώ και μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να ξεπεράσει ακόμη και τα 0,20 ευρώ το λίτρο τη στιγμή που το αντίστοιχο κέρδος από τη βενζίνη ή το πετρέλαιο κίνησης είναι 0,04 ευρώ έως 0,06 ευρώ αντίστοιχα.
Στελέχη της αγοράς τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης εκτιμούν πως τα περιθώρια κέρδους που έχουν οι πρατηριούχοι από το υγραέριο κυμαίνονται στα επίπεδα αισχροκέρδιας με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί πάρα πολύ η τιμή λιανικής διάθεσης του καυσίμου προς τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με την ανάλυση της τιμής ημέρας διυλιστηρίου η τιμή διάθεσης του υγραερίου ανά τόνο κυμαίνεται στα 760 ευρώ στα οποία προστίθενται 330 ευρώ που αφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, 20 ευρώ διάφοροι άλλοι φόροι (ΡΑΕ, τελωνειακοί), 60 ευρώ το κέρδος της εταιρείας και από 20 έως 50 ευρώ το κόστος μεταφοράς. Το σύνολο της χρέωσης ανά πρατηριούχο για κάθε τόνο υγραερίου κυμαίνεται στα 1.150 ή 1.180 ευρώ στο οποίο προστίθενται και ο ΦΠΑ 23% διαμορφώνοντας το τελικό κόστος στα 1.414 ή 1.451 ευρώ ανά τόνο ανάλογα με την περιοχή μεταφοράς του.
Ωστόσο όπως είναι γνωστό πως από 1 τόνο υγραερίου πωλούνται περίπου 1.856 λίτρα καυσίμου. Με μια απλή διαίρεση μεταξύ του κόστους του ενός τόνου υγραερίου με τα λίτρα που «βγάζει» είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως το κάθε λίτρο στους πρατηριούχους δεν υπερβαίνει τα 0,76 ή 0,78 ευρώ στα οποία προστίθονται περίπου 0,02-0,03 λεπτά που αφορούν στη διαφορά ΦΠΑ!
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή διάθεσης του υγραερίου κίνησης κυμαίνεται στα 0,96 ευρώ με άμεσο κέρδος για τους πρατηριούχους τουλάχιστον 0,16 ευρώ! Αν βέβαια ο πρατηριούχος πουλάει σε υψηλότερη τιμή τότε το κέρδος μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 0,20 ευρώ...
Το υψηλό περιθώριο κέρδους στο υγραέριο κίνησης έχει κινήσει το ενδιαφέρον τόσο των εταιρειών εγκατάστασης συστημάτων υγραεριοκίνησης όσο και των πρατηριούχων υγρών καυσίμων που δεν διαθέτουν προς πώληση το συγκεκριμένο καύσιμο αλλά κανείς δεν τολμά να μιλήσει!
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει δημιουργηθεί ένα ισχυρό καρτέλ γύρω από την υγραεριοκίνηση που ορίζουν τις τιμές διάθεσης και βέβαια με διάφορα τεχνάσματα έχουν καταφέρει να διατηρούν «κλειστή» την αγορά επιτρέποντας να εισέλθουν μόνο όσοι πρατηριούχοι θέλουν εκείνοι.
Ωστόσο μετά το φιάσκο της κυβέρνησης σχετικά με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης αλλά και την ραγδαία πτώση στις τοποθετήσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης στα ΙΧ έχουν αλλάξει ριζικά τα δεδομένα και κάποιοι αποφάσισαν να μιλήσουν ώστε να μειωθεί επιτέλους η τιμή διάθεσης του καυσίμου και να επανέλθουν οι καταναλωτές στην υγραεριοκίνηση που αποτελεί και το φθηνότερο καύσιμο για τα ΙΧ.
Τεράστια κέρδη
Αν υπολογίσει κανείς πως τα πρατήρια προμήθειας υγραερίου κίνησης είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με εκείνα που διαθέτουν τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο) είναι εύκολο να αντιληφθεί πως δημιουργείται ένα μικρό μονοπώλιο. Μάλιστα όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην «ΗτΣ» στελέχη της αγοράς: «Πρατηριούχος ο οποίος καθημερινά δίνει 12 τόνους υγραερίου κίνησης κερδίζει καθαρά περισσότερα από 4.500 ευρώ! Αντίστοιχα αν κάποιος πρατηριούχος με βενζίνη και πετρέλαιο δίνει καθημερινά 12 τόνους το κέρδος του κυμαίνεται σε μόλις 480 ευρώ...».
Τα παραπάνω αφορούν σε καθαρό κέρδος χωρίς να κλέβει ο πρατηριούχος. Φανταστείτε τι γίνεται αν το υγραέριο κίνησης είναι νοθευμένο ή είναι πειραγμένες οι αντλίες ή οι δεξαμενές...
Σίγουρη επένδυση
Το βασικό δέλεαρ σε όσους τους πρατηριούχους «επιτρέπουν» να μπουν στην αγορά του συγκεκριμένου καυσίμου είναι το πολύ υψηλό περιθώριο κέρδους που έχουν κατά την πώληση του υγραερίου κίνησης. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κατά την υπογραφή των συμβολαίων αναφέρεται και η εγγυημένη απόδοση της επένδυσης σε χρονικό διάστημα έως 6 μήνες!
Χωρίς κανέναν έλεγχο
Το κράτος έχει ρίξει όλο το βάρος στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων κυρίως βενζίνης και πετρελαίου και έχει αφήσει στο έλεος του Θεού και των κυκλωμάτων την αγορά του υγραερίου.
Ειδικότερα όπως τονίζουν στην «ΗτΣ» πρατηριούχοι: «Δεν υπάρχει κανένας απολύτως μηχανισμός ελέγχου από το κράτος ούτε για την ποιότητα, ούτε για την ποσότητα του υγραερίου που προμηθεύουν οι πρατηριούχοι τους ιδιοκτήτες ΙΧ που είναι εφοδιασμένα με συστήματα υγραεριοκίνησης. Οι μέθοδοι κλοπής στο υγραέριο είναι γνωστοί και πραγματοποιούνται είτε με την νοθεία της ποιότητας (περισσότερο βουτάνιο) είτε με πειραγμένες αντλίες είτε μέσω κάποιων συστημάτων που αυξάνουν την θερμότητα του καυσίμου μέσα στη δεξαμενή διογκώνοντάς το με αποτέλεσμα να φαίνεται πως έχει γεμίσει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου σε κάποιο ΙΧ και μόλις πέσει τη θερμοκρασία αμέσως μειώνεται και η ένδειξη της ποσότητας καυσίμου!».
100.000 ΙΧ με υγραέριο
Ο στόλος των αυτοκινήτων με εγκατεστημένα συστήματα υγραεριοκίνησης ανέρχεται σε περίπου 100.000 οχήματα ενώ ο ρυθμός των τοποθετήσεων σε νέα ΙΧ συνεχώς μειώνεται για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για αύξηση της τιμής του υγραερίου κίνησης που δημιούργησε ένα απίστευτο μπαράζ αρνητικών δημοσιευμάτων τα οποία «πάγωσαν» την αγορά.
Ο δεύτερος έχει να κάνει με την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. κάτι το οποίο μεταφράζεται σε «Προσωρινή Ακινησία» εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων εξαιτίας του υπερβολικού κόστους χρήσης.
Αμεση επέμβαση!
Μονόδρομο για την κυβέρνηση αποτελεί η άμεση επέμβασή της ώστε να εξαλειφθούν οι αισχροκέρδειες που καταγράφονται στα πρατήρια προμήθειας υγραερίου κίνησης από διάφορα καρτέλ σώζοντας του επιχειρηματίες του κλάδου τοποθέτησης συστημάτων υγραεριοκίνησης αλλά και τους καταναλωτές που έχουν ήδη καταφύγει στη συγκεκριμένη λύση ώστε να μειώσουν το κόστος χρήσης ή εκείνους που το εξετάζουν αλλά φοβούνται μια ενδεχόμενη αύξηση τιμών!
Αν δεν γίνει κάτι άμεσα οι καταναλωτές θα βρίσκονται στο έλεος των καρτέλ του υγραερίου κίνησης ενώ από την άλλη μεριά εκατοντάδες επιχειρήσεις που τοποθετούν συστήματα υγραεριοκίνησης θα οδηγηθούν στο λουκέτο αφήνοντας στο δρόμο χιλιάδες εργαζομένους.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.