«Σκληρό πόκερ» παίζουν η ελληνική κυβέρνηση και η ιδιοκτησία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με φόντο τη συνέχιση της λειτουργίας τους, αλλά και την ολοκλήρωση της σειράς των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού...
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η Επιτροπή που διαμορφώθηκε για να κάνει τις διαπραγματεύσεις από το υπουργείο Αμυνας και τη πλευράς του ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα, δεν έχει καταφέρει να βρει κοινές συνισταμένες.
Η πλευρά του υπουργείου «ανέβασε», σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες την προσφορά του κράτους από τα 75 εκατ. ευρώ στα 100 εκατ. ευρώ για τα τρία σχεδόν ολοκληρωμένα υποβρύχια Type 214 και του υποβρυχίου «Ωκεανός» S118 που επίσης βρίσκεται στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ, αλλά απέχει από τα 300 εκατ. ευρώ που έχει ζητήσει η πλευρά των ναυπηγείων.
Τα δύο μέρη δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν και για το κόστος που θα έχει η επανέναρξη της λειτουργίας των ναυπηγείων, ενώ σύμφωνα με άλλες πληροφορίες η διαπραγματευτική ομάδα των ναυπηγείων έχει θέση και μια σειρά άλλων θεμάτων όπως είναι το μέλλον των ναυπηγείων μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος των τεσσάρων υποβρυχίων, για τα οποία η ελληνική πλευρά έχει ήδη πληρώσει πάνω από 2 δισ. ευρώ.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πρότειναν ξανά μια από τις λύσεις που είχε προωθήσει ο ειδικός διαπραγματευτής, Νίκος Αναστασόπουλος, την πώληση δηλαδή από πλευράς Ελλάδας ενός από τα υποβρύχια που θα παραλάβει. Κάτι που όμως δεν έχει γίνει δεκτό.
Από την πλευρά του το υπουργείο Άμυνας, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει το ενδεχόμενο να πάρει από τα ναυπηγεία τα υποβρύχια και να τα μεταφέρει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας για το τελευταίο στάδιο ολοκλήρωσης της κατασκευής τους. Ωστόσο, και αν αυτό είναι ακόμα εφικτό, η ελληνική πλευρά θα πρέπει να συμφωνήσει με τους Γερμανούς της ThyssenKrupp, αφού αυτοί έχουν την τεχνογνωσία για τα υποβρύχια αυτά.
Ωστόσο σκληρή στάση κρατάει και η ιδιοκτησία των ναυπηγείων, η οποία έχει σε εξέλιξη την προσφυγή στη διεθνή διαιτησία με την οποία ζητά από το ελληνικό δημόσιο αποζημίωση άνω του 1 δισ. ευρώ, και προς στιγμή δεν φαίνεται να παραιτείται από το συγκεκριμένο δικαίωμά της.
Κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν στη «Ν» ότι η διοίκηση των ΕΝΑΕ επωφελείται από δύο όρους της σύμβασης, και πιο συγκεκριμένα από τον όρο που προβλέπει ότι η καταβολή των δόσεων θα γίνεται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ανεξάρτητα από την πρόοδο των έργων, αλλά και από την απουσία ρήτρας η οποία θα προβλέπει ότι το έργο θα συνεχίζεται ανεξάρτητα από το ενδεχόμενο διαφωνίας των δύο πλευρών και προσφυγής στη διαιτησία.
Η υπόθεση, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες αναμένεται να επιστρέψει στο Μέγαρο Μαξίμου και στον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά προς αναζήτηση λύσης το πολύ μέχρι το τέλος Ιουνίου.
πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.