Από το 2012 γράφουμε συνεχώς, στο planet-greece, να υιοθετήσει η ελληνική πολιτεία το μέτρο με τις μπάρες και τις κάρτες επιβίβασης που "γεμίζουν", όπως ακριβώς γίνεται δηλαδή στο μετρό της Νέας Υόρκης, ώστε να τελειώνουμε μια και καλή με το θέμα της λαθρεπιβίβασης αλλά και τις αυξήσεις των εισιτηρίων...
Μία νέα εποχή ξεκινά για την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) στην οποία συμμετέχουν το Μετρό, το Τραμ και ο ΗΣΑΠ, καθώς η διοίκηση της εταιρείας προχωρά στην υιοθέτηση μίας σειράς ενεργειών που θα αυξήσουν σημαντικά τα έσοδα, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο τη θετική εικόνα που παρουσίασε η εταιρεία για πρώτη φορά το 2013.
Όπως αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα Ημερησία, η ειδοποίηση μέσω μηνύματος όλων των επιβατών που είναι χρήστες smartphone για το κλείσιμο σταθμών λόγω συμβάντων ή απεργιακών κινητοποιήσεων, αλλά και για αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων θα ανατρέψει τη σημερινή εικόνα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της χρήσης τους.
Παράλληλα άμεσα θα ξεκινήσει και η εφαρμογή νέων υπηρεσιών που αφορούν κυρίως τη διαφήμιση, όπου η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναμένει αύξηση μέχρι και 60% των εσόδων της, ενώ ταυτόχρονα η υλοποίηση του ηλεκτρικού εισιτηρίου θα μηδενίσει τις απώλειες από τη λαθρεπιβίβαση.
Μιλώντας στην Ημερησία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Νικόλας Παπαθανάσσης υποστήριξε ότι ήδη εξετάζουν την εφαρμογή μιας νέας υπηρεσίας που θα αυξήσει θεαματικά τα έσοδα από διαφημίσεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με αυτή τη νέα υπηρεσία, θα διενεργείται διαγωνισμός που θα επιτρέπει τη μίσθωση του συνόλου των συρμών για διάστημα 3-6 μηνών για διαφημίσεις από μία εταιρεία.
Παράλληλα μέσα στο 2014 θα έχουν εγκατασταθεί οι μπάρες που προβλέπονται στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, προκειμένου να εισέρχονται στο μετρό μόνο όσοι έχουν στην κατοχή τους εισιτήριο, ουσιαστικά καταργώντας τους λαθρεπιβάτες που κοστίζουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια στις αστικές συγκοινωνίες.
Οικονομικά στοιχεία
Η εταιρεία είχε σύνολο εσόδων από υπηρεσίες (εισιτήρια, κάρτες) και λοιπά έσοδα (διαφήμιση, ιδιοπαραγωγή κ.τ.λ) ύψους 131,3 εκατ. ευρώ - ελαφρώς υψηλότερα από όσα προϋπολόγιζε στην αρχή του έτους και περίπου όσα είχε το 2012.
Παράλληλα, κατέγραψε έξοδα ύψους 127,25 εκατ. ευρώ (προϋπολόγιζε 148,8 εκατ. ευρώ) αντί 158,81 εκατ. ευρώ το 2012.
Σύμφωνα με τις πραγματικές εισπράξεις της ΣΤΑΣΥ, τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες για το 2013 έφτασαν σχεδόν τα 149,83 εκατ. ευρώ, έναντι 147,56 εκατ. ευρώ το 2012, αυξημένα δηλαδή κατά 1,53%.
Η μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις εισιτηρίων παρουσιάζεται τον Νοέμβριο που σημειώθηκε αύξηση 29,13% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2012.
Οι μεγαλύτερες αποκλίσεις σε σχέση με το 2012 παρουσιάζονται στον αριθμό των προστίμων, τα οποία το 2013 εκτινάχθηκαν τόσο όσον αφορά τον συνολικό αριθμό τους όσο και την αξία τους.
Συγκεκριμένα, κόπηκαν 60.407 πρόστιμα (αντί 46.616 το 2012), συνολικής αξίας 4,5 εκατ. ευρώ (3,6 εκατ. ευρώ το 2012), αυξημένα κατά 29,5% σε ποσότητα και 22,4% σε αξία.
Η μεγαλύτερη αύξηση 72,86% παρατηρείται στον αριθμό των προστίμων τον Ιούλιο (κόπηκαν 6.363 πρόστιμα έναντι 3.681 τον αντίστοιχο μήνα του 2012) ενώ η μεγαλύτερη αύξηση στις εισπράξεις 66,44% παρατηρείται τον Ιούνιο (513 χιλ. ευρώ έναντι 308,2 χιλ. ευρώ τον Ιούνιο του 2012).
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα από τα πρόστιμα θα ήταν ακόμα πιο θεαματικά στο σύνολό τους, αν τον Ιανουάριο λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν παρουσιαζόταν μείωση πάνω από 57% τόσο στον αριθμό των προστίμων όσο και στις εισπράξεις.
Σύμφωνα με το business plan της ΣΤΑΣΥ που εγκρίθηκε από το υπουργείο Οικονομικών, το 2014 η εταιρεία θα έχει θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα 5,1 εκατ. ευρώ, το 2015 7,3 εκατ. ευρώ και το 2016 10 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι το 2012 είχε αρνητικό αποτέλεσμα -29 εκατ. ευρώ και το 2011 αρνητικό -30,4 εκατ. ευρώ (τα ποσά προ επιδότησης). Μάλιστα, για το 2013 το αρχικό επιχειρηματικό σχέδιο περίμενε έλλειμμα -18,8 εκατ. ευρώ και, όταν αναθεωρήθηκε, θετικό αποτέλεσμα 2 εκατ. ευρώ, που τελικά έφτασε τα 4 εκατ. ευρώ.
Οι αλλαγές
Όπως ανέφερε ο κ. Παπαθανάσης τα θετικά αποτελέσματα οφείλονται στην υλοποίηση μιας σειράς αποφάσεων που οδήγησαν τόσο στη συγκράτηση των δαπανών όσο και στην αύξηση των εσόδων. Συγκεκριμένα:
H διοίκηση της εταιρείας προχώρησε σε εσωτερικές μετακινήσεις περίπου 250 εργαζομένων από το διοικητικό τμήμα στον έλεγχο και στην πώληση εισιτηρίων. Το προσωπικό ελέγχου από 30 άτομα αυξήθηκε σε 100 τον Μάιο και τον Ιούλιο, γεγονός που βοήθησε και στην εκτόξευση των προστίμων που κόπηκαν και εισπράχθηκαν. Παράλληλα σημειώθηκε σημαντική μείωση της υπερωριακής απασχόλησης.
1. Το 90% των προμηθειών της εταιρείας γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο οδηγώντας σε μείωση από 30% - 50% τους κόστους. Για το 2013 το όφελος από τις ηλεκτρονικές προμήθειες διαμορφώθηκε σε περίπου 8 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012, αν και δεν άλλαξε το σύνολο των προμηθειών.
2. Αύξησαν 18% - 19% τον παραγωγικό χρόνο των οδηγών και μείωσαν τις υπερωρίες παρά το γεγονός ότι προστέθηκαν και νέοι σταθμοί του μετρό.
3. Υιοθέτησαν πρόγραμμα ελέγχου των υπερωριών σε όλα τα τμήματα που οδήγησε σε μειώσεις περίπου 40% στις υπερωρίες σε σχέση με το 2012.
4. Αυξήθηκαν σημαντικά τα έσοδα από διαφήμιση, αλλά και από μισθώματα κτιρίων που έχει η εταιρεία στην κατοχή της.
Πλεόνασμα 4 εκατ. ευρώ το 2013
Το 2013 ήταν η πρώτη κερδοφόρος χρήση για την εταιρεία, ενώ μπαίνει τέλος και στην κρατική χρηματοδότηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύει η «ΗτΣ» προκύπτει ότι η ΣΤΑΣΥ πέτυχε πλεόνασμα λειτουργίας ύψους 4,050 εκατ. ευρώ και δεν θα λάβει καν κρατική επιδότηση.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η εταιρεία επέστρεψε στο τέλος του 2013 την προϋπολογισθείσα κρατική επιδότηση ύψους 18 εκατ. ευρώ, καθώς τελικά δεν χρειάστηκε να τη χρησιμοποιήσει. Σημειώνεται ότι η ΣΤΑΣΥ είναι η μοναδική συγκοινωνιακή εταιρεία στην Ευρώπη που παρουσιάζει λειτουργικό πλεόνασμα και δεν επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.