Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Ο Βενιζέλος προειδοποιεί: Η χώρα κινδυνεύει με θεσμική και οικονομική κατάρρευση


«Η κυβέρνηση κάτι ότι δεν καταλαβαίνει την κρισιμότητα, αλλά υπάρχει κίνδυνος θεσμικής, οικονομικής και κοινωνικής κατάρρευσης», τόνισε ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρότεινε μια εθνική στρατηγική για την οριστική και ασφαλή έξοδο της χώρας από την κρίση, παρουσιάζοντας τις 10 θέσεις του, σε εκδήλωση...



 με θέμα «Ποιο μέλλον για την Ελλάδα; Οι προϋποθέσεις μιας εθνικής στρατηγικής», που οργάνωσε ο Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση.

«Η κυβέρνηση κάνει σαν να μην καταλαβαίνει πόσο κρίσιμα είναι τα πράγματα. Η θεωρία της είναι "πάμε καλά θα πάμε καλύτερα". Το ελατήριο, το οποίο θα εκτιναχθεί προς τα πάνω. Δυστυχώς, υπάρχει κίνδυνος θεσμικής, οικονομικής και κοινωνικής κατάρρευσης και οι λύσεις που θέλει η χώρα για να έχει μέλλον δεν είναι συμβατικές. Δεν αρκεί να φύγει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, για να έρθει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ. Χρειάζεται άλλου τύπου συνέγερση της κοινωνίας. Γιατί η κοινωνία χαμηλών προσδοκιών δεν δίνει μέλλον στο έθνος», τόνισε ο κ. Βενιζέλος.

«Το χειρότερο είναι ότι η χώρα βρίσκεται πλέον υπό καθεστώς θεσμικής δοκιμασίας. Δικαιοσύνη, ΜΜΕ, ανεξάρτητες αρχές, ανοικτές συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων, κάποια από τα οποία έχουν την απροκάλυπτη εύνοια της κυβέρνησης. Οι τηλεοπτικές άδειες και η εσωτερική ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης συγκροτούν ένα κοινό ολισθηρό πεδίο για τους δημοκρατικούς θεσμούς και το κράτος δικαίου», επεσήμανε ακόμη.

Ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι «τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επαναδιαπραγμάτευσης με τους εταίρους, κάλυψης των χρηματοδοτικών αναγκών μετά το 2018, αποτροπής της ανακύκλωσης της χρηματοπιστωτικής πτυχής της κρίσης και, κυρίως, κινητοποίησης των δημιουργικών δυνάμεων του τόπου».

Στο πλαίσιο αυτό παρουσίασε δέκα θέσεις του, που είναι οι εξής:

-Η χώρα δεν κινδυνεύει, πλέον, από ασύντακτη χρεοκοπία και Grexit παλιού τύπου, κινδυνεύει,όμως,από τη μιζέρια της στασιμοχρεοκοπίας εντός ευρώ.

-Η μετάβαση από τη «συμβατική», στη δήθεν ριζοσπαστική πολιτική τον Ιανουάριο του 2015 και η άγαρμπη και αμφίθυμη μεταστροφή τον Ιούλιο του 2015, είχε ανυπολόγιστα μεγάλο κόστος για την οικονομία και γενικότερα για τη χώρα. Σε αντίθεση με αυτό που συνέβη στην Ελλάδα και οδήγησε στην υπαναχώρηση του τρίτου μνημονίου τα υφιστάμενα, δηλαδή τα «παλιά» πολιτικά συστήματα οδήγησαν τις άλλες χώρες που εντάχθηκαν σε μνημόνια στην έξοδο από αυτά: Ιρλανδία, Πορτογαλία, Κύπρος.

-Τα πράγματα γίνονται, δυστυχώς, ακόμη πιο δύσκολα ενόψει του 2018, λόγω της κρίσης της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Κυρίως όμως, λόγω της οικονομικής και κοινωνικής κόπωσης που προκαλεί η διάψευση επιπόλαιων προσδοκιών.

-Στη ΔΕΘ φάνηκε πολύ καθαρά ότι δεν υπάρχει σχέδιο της κυβέρνησης για το μέλλον. Το δόγμα της κυβέρνησης είναι «Πάμε καλά θα πάμε καλύτερα».Τα πέντε βήματα που παρουσίασε ο κ. Τσίπρας δεν συνιστούν σχέδιο. Είναι ένα συνονθύλευμα αναγκαστικών πρακτικών κινήσεων, ευχών που απορρέουν από τους μηχανισμούς οικονομικής διακυβέρνησης της ευρωζώνης και αναπόδεικτων ταυτολογιών.

-Ο αυτοματισμός, η μοιρολατρία και η συνωμοσιολογία δεν οδηγούν πουθενά αλλού, παρά μόνον στην ανακύκλωση της κρίσης. Αυτό συνδέεται με την καταστροφή των ανακλαστικών της κοινωνίας, λόγω ακατάσχετης αντιμνημονιακής δημαγωγίας. Αυτό οδηγεί τώρα στον κίνδυνο μιας κοινωνίας χαμηλών προσδοκιών. Μιας κοινωνίας φοβισμένης και φοβικής.

-Για να συγκροτηθεί μια εθνική στρατηγική,πρέπει να διαμορφωθούν καταρχάς οι προκαταρκτικές προϋποθέσεις της: κοινωνικές και πολιτικές. Θεμελιώδης προϋπόθεση είναι να αποδεχθεί η κοινωνία το μεταρρυθμιστικό πρόταγμα. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ούτε έρμα ούτε φραγμό. Με τον κ. Καμμένο και επικουρικά με τον κ. Λεβέντη στο εσωτερικό. Με την Ευρωπαϊκή Αριστερά στις ευρωεκλογές και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Με τον κ. Ολάντ και τον κ. Ρέντσι στην άγρα σοσιαλδημοκρατικών εντυπώσεων. Ό,τι να ναι, όπως να ναι, αρκεί να μένουν στην εξουσία που θα τους φάει.

-Είναι απολύτως αναγκαίο να επιδιωχθεί και να επιτευχθεί επαναδιαπραγμάτευση του δημοσιονομικού και μακροοικονομικού πλαισίου με αξιόπιστο, στοχευμένο και συγκεκριμένο τρόπο. Αυτό όμως προϋποθέτει, πρώτον, μια άλλη κυβέρνηση που θα προτείνει στους εταίρους ένα γενναίο trade off δημοσιονομικής και διαρθρωτικής προσαρμογής. Δημοσιονομικός χώρος, έναντι γενναίων διαρθρωτικών αλλαγών που μπορούν να δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία.

-Πρέπει να υπάρξει ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή παρέμβαση για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Για την αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων / (NPLs). Αλλά και της μη εξυπηρετούμενης έκθεσης ( NPEs) και της επίπτωσης που μπορεί να υπάρχει (moral hazard) στα εξυπηρετούμενα δάνεια από μια ευνοϊκότερη μεταχείριση των μη εξυπηρετουμένων. Το σημαντικότερο, όμως, είναι να επιδιωχθεί- ειδικά για την περίπτωση μας και ανεξαρτήτως του πώς θα προχωρήσει η Τραπεζική Ένωση- η ευρωπαϊκή εγγύηση των καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες, με στόχο την επιστροφή καταθέσεων, την ενθάρρυνση της Εθνικής Αποταμίευσης και την αποφυγή τυχόν νέας ανακεφαλαιοποίησης.

-Πρέπει να θέσουμε ως στόχο την ίδρυση και εγκατάσταση ειδικής θυγατρικής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην Ελλάδα. Η αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών δανείων έχει νόημα μόνο ως αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων. Η δε διαχείριση των μη εξυπηρετουμένων στεγαστικών δανείων πρέπει να έχει ως στόχο την προστασία της πρώτης κατοικίας, αλλά και την αναβίωση της αγοράς κατοικίας.

-Για να γίνουν όμως όλα αυτά, απαιτείται ένα κανονικό κράτος.Με τη Βουλή,την Κυβέρνηση,τον ΠτΔ,τη Δικαιοσύνη,τις Ανεξάρτητες Αρχές να λειτουργούν στο πλαίσιο του Συντάγματος. Με δημοκρατικούς θεσμούς και εγγυήσεις του κράτους δικαίου που δεν υπονομεύονται.

Νωρίτερα, προσερχόμενος στην εκδήλωση, ο κ. Βενιζέλος ρωτήθηκε για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών και προέβλεψε πως η ιστορία αυτή δεν μπορεί να έχει καλό τέλος, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι θα είναι «ο πολιτικός τάφος της κυβέρνησης», της οποίας το πραγματικό πρόσωπο αποκαλύπτεται τώρα.

«Δεν έχει εκδοθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ουσία της υπόθεσης. Μιλάμε πάντα για ασφαλιστικά μέτρα, για προσωρινή προστασία. Είναι διαφορετικά τα κριτήρια στην προσωρινή προστασία και διαφορετικά, όταν κρίνεται μια προσφυγή, μια αίτηση ακύρωσης. Υπάρχουν, όμως, και πολύ σοβαρά προβλήματα ευρωπαϊκού κοινοτικού δικαίου, άρα πρέπει να απευθυνθεί προδικαστικό ερώτημα στο Λουξεμβούργο, στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και υπάρχουν βέβαια και πολύ σοβαρά ζητήματα Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Αρα, υπάρχει πολύ μεγάλο δικαστικό μέλλον στην υπόθεση αυτή και τις εξελίξεις θα τις προλάβουν τα πολιτικά ζητήματα. Γιατί οι δικαστικές διαδικασίες θα είναι αργές και βέβαια δεν μπορεί να αλλάξει το τοπίο πριν ολοκληρωθούν οι δικαστικές διαδικασίες», είπε ο κ. Βενιζέλος.

Για το ενδεχόμενο ο υπουργός Επικρατείας να φέρει στη Βουλή τροπολογία για να κλείσουν τα κανάλια που δεν θα πάρουν άδεια, απάντησε: «Οταν τη φέρει στη Βουλή θα δούμε τι εννοεί ο κ. Παππάς. Κανείς, ούτε το Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν μπορεί να αγνοήσει το άρθρο 15 του Συντάγματος που αναθέτει στο ΕΣΡ το σύνολο αρμοδιοτήτων της κρατικής εποπτείας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.