Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Ποια ελληνική Black Friday μωρέ απαεώνες; [άποψη]


Η Black Friday ονομάστηκε έτσι στην Αμερική γιατί συνήθιζαν να...




σημειώνουν τις ημέρες που ένα κατάστημα έβγαζε κέρδος με μαύρα γράμματα, ενώ αντίθετα οι ημέρες που δεν είχαν κέρδη σημειώνονταν με κόκκινο. Η «μαύρη Παρασκευή» λοιπόν ήταν η ημέρα του χρόνου με το μεγαλύτερο κέρδος και γιατί συνέβαινε και συμβαίνει αυτό; Γιατί τα καταστήματα αποφασίζουν να αδειάσουν τα ράφια και τις αποθήκες τους, βγάζοντας ελάχιστο κέρδος από το κάθε προϊόν.

Από τα νυφικά, μέχρι και τις ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, ρούχα κι ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, προσφέρονται με εκπτώσεις της τάξεως του 80%. Και είναι φυσικό και επόμενο πως τα ράφια και οι αποθήκες άδειαζαν, αδειάζουν και θα συνεχίζουν να αδειάζουν.

Εδώ και μέρες λοιπόν έχουν αρχίσει οι διαφημίσεις από διάφορα καταστήματα στην Ελλάδα, κυρίως με ηλεκτρικά ήδη, τα οποία διαλαλούν πως η Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, θα είναι ημέρα ευκαιριών. Για να ... πείσουν μάλιστα έχουν ήδη βγάλει και τις προσφορές τους online. Ενημερώνουν με newsletter τους καταναλωτές πως ήρθε η ώρα να αποκτήσουν αυτό που επιθυμούν.

Πως αντιλαμβάνονται όμως την Black Friday εδώ; Κάνουν επιλεγμένα εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα και μάλιστα εκπτώσεις που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν «ευκαιρίες». Γιατί το να «κόβεις» 30 ευρώ σε κάτι που κοστίζει 500, δεν πρόκειται να κάνει κάποιον που θέλει να το αποκτήσει και μέχρι τώρα δεν το άντεχε η τσέπη του, να τρέξει στο κατάστημα για να το... προλάβει.

Ούτε μιμούνται το Αμερικάνικο έθιμο κάνοντας εκπτώσεις σε τέσσερα προϊόντα, από τα 1.000 που πουλάνε και μάλιστα σε προϊόντα που, όπως γνωρίζουν πολύ καλά, δεν είναι αυτά που κυρίως ενδιαφέρουν τον κόσμο. Άσε το άλλο. Κάποια καταστήματα ξεκίνησαν την Black Friday, μέσω των σελίδων τους στο διαδίκτυο από την Δευτέρα και πλέον ενημερώνουν πως και οι λίγες καλές προσφορές που είχαν, εξαντλήθηκαν μέχρι την Τετάρτη. Ποια Black Friday λοιπόν ρε παιδιά;

Δεν νομίζω πως οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων στις ΗΠΑ είναι ηλίθιοι. Ούτε πως βγαίνουν χαμένοι την συγκεκριμένη ημέρα που κυριολεκτικά δεν μένει τίποτα μέσα στα μαγαζιά τους. Η ημέρα αυτή έχει καθιερωθεί, κυρίως για να κερδίζουν, ξεπουλώντας, τα καταστήματα. Είναι προφανές πως στην Ελλάδα είτε εκτιμούν πως το να πουλούν σε τιμές -πραγματικές ευκαιρίες, δεν τους συμφέρει, είτε δεν τους ενδιαφέρει να ξεπουλήσουν εάν το κέρδος για το κάθε προϊόν δεν είναι γύρω στο 200%. Γούστο τους και καπέλο τους και δικαίωμα τους.

Έλεος όμως με την προσπάθεια να ξεγελάσουν τους καταναλωτές. Δεν υπάρχει καμία ελληνική «Μαύρη Παρασκευή». Η παραπλανητική διαφήμιση πάει... σύννεφο, ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν και όρια.

Ας πουν δηλαδή πως «την ημέρα που στην Αμερική έχουν το συγκεκριμένο έθιμο, εμείς θα κάνουμε κάποιες εκπτώσεις σε ορισμένα προϊόντα». Που είναι και η αλήθεια. Αλλά όχι και «κάνουμε black Friday»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.