Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Συστήματα Α.Ι. σε αεροδρόμια για ταχύτατο έλεγχο και σάρωση επιβατών!


Οι επιβάτες δεν θα βγάζουν μπουφάν, κλειδιά, κινητά κέρματα, ζώνες και παπούτσια!....




«Έξυπνες» συσκευές σάρωσης σώματος, που θα λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη θα δοκιμαστούν σε αεροδρόμια και άλλα hubs μαζικών μεταφορών στο Λος Άντζελες, το Ντένβερ και την Ουάσινγκτον.

Όπως αναφέρει ο Guardian, μια startup με τη στήριξη του Μπιλ Γκέιτς πρόκειται να πραγματοποιήσει τις πρώτες δοκιμές των συγκεκριμένων σκάνερ υψηλών ταχυτήτων με τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ). Σύμφωνα με έγγραφα που υποβλήθηκαν στην αρμόδια υπηρεσία (FCC), η Evolv Technology σχεδιάζει να δοκιμάσει το σύστημα στον Union Station της Ουάσινγκτον, στον Union Station του Λος Άντζελες και στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ.

Η Evolv χρησιμοποιεί τις ίδιες ραδιοσυχνότητες που συναντώνται και στα συμβατικά συστήματα στα σημερινά αεροδρόμια. Ωστόσο, η νέα συσκευή μπορεί να ολοκληρώσει τη σάρωσή της σε κλάσμα δευτερολέπτου, χρησιμοποιώντας τεχνικές computer vision και machine learning για τον εντοπισμό βομβών και όπλων.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι επιβάτες μπορούν να περάσουν απλά περπατώντας από μια πύλη χωρίς να σταματήσουν ή να επιβραδύνουν το περπάτημά τους, ακριβώς όπως τα υψηλής τεχνολογίας σκάνερ τα οποία μπορεί να δει κανείς στην κινηματογραφική «Ολική Επαναφορά» του 1990. Κοντά βρίσκεται φρουρός ασφαλείας με tablet, που είτε δίνει το πράσινο φως για να συνεχίσουν να περνούν οι επιβάτες, είτε παύει την διαδικασία εάν εντοπιστεί κάτι ύποπτο, καθώς στο tablet προβάλλεται η φωτογραφία του επιβάτη στον οποίο εντοπίστηκε. Κατά την Evolv, το σύστημα μπορεί να σκανάρει 800 άτομα ανά ώρα, χωρίς να κανείς να χρειάζεται να βγάλει τα κλειδιά του, τα κέρματά του ή τα κινητά του.

Οι συμβατικοί σκάνερ είναι χρήσιμοι επειδή μπορούν να εντοπίζουν μεταλλικά και μη αντικείμενα, όπως 3D printed όπλα και εκρηκτικά. Ωστόσο, έχουν επικριθεί επειδή μπορούν να «βλέπουν» μια αρκετά καλή εικόνα του σώματος αυτού που περνά, κάτω από τα ρούχα.

Σύμφωνα με τον Evolv, στο σύστημά της κανείς δεν βλέπει αυτό που «κοιτάει» το σκάνερ της, το οποίο χρησιμοποιεί μικρές κεραίες για την αποστολή σημάτων ραντάρ πάνω σε όσους περνούν και για να λαμβάνει την αντανάκλασή τους. Τα δεδομένα τότε πηγαίνουν σε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο έχει «εκπαιδευτεί» έτσι ώστε να εντοπίζει μια σειρά από μοτίβα που μπορεί να υποδεικνύουν όπλα, γιλέκα βομβιστών αυτοκτονίας και μαχαίρια. Ακόμη, το σύστημα έχει μια κάμερα που τραβά φωτογραφία του κάθε ατόμου το οποίο περνά, επιτρέποντας αναγνώριση προσώπου.

Από τη στιγμή που, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το σύστημα είναι γρηγορότερο και φθηνότερο από τα υπάρχοντα συστήματα, θεωρείται ότι θα μπορούσε να φέρει πραγματική επανάσταση όσον αφορά στην ασφάλεια χώρων που σε γενικές γραμμές θεωρούνται δύσκολο να προστατευθούν αποτελεσματικά.

Τα τρία hubs στα οποία θα δοκιμαστεί το σύστημα εξυπηρετούν πάνω από 300.000 άτομα μέχρι σήμερα, αν και το αεροδρόμιο του Ντένβερ αναφέρει πως το πιλοτικό πρόγραμμα με την Evolv έχει ακόμα δρόμο μπροστά του για την οριστικοποίησή του. Το τεστ στο Λος Άντζελες θα γίνει τον Νοέμβριο, για διάστημα τριών ή τεσσάρων ημερών.

Η Evolv έχει λάβειχρηματοδότηση 11,8 εκατ. δολαρίων από επενδυτές, ένα ποσό σημαντικό τμήμα του οποίου προήλθε από τον Μπιλ Γκέιτς. Πρόσφατα, η εταιρεία συγκέντρωση άλλα 8 εκατ. δολάρια. Επίσης, έχει επωφεληθεί από δεσμούς που διατηρεί με την αμερικανική κυβέρνηση, τελειοποιώντας την τεχνολογία της με τη βοήθεια συμβολαίου με το υπουργείο Εσωτερικής Ασφαλείας (Homeland Security) των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με έγγραφα τα οποία είχαν υποβληθεί προηγουμένως στην FCC, το σκάνερ της Evolv δοκιμάστηκε πέρυσι σε εργαστήρια του υπουργείου στο Νιου Τζέρσεϊ και στα κεντρικά του FBI στο Κουάντικο της Βιρτζίνια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.