Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

NIRRA: Το ελληνικό μέλι που κάνει θραύση στο εξωτερικό


Οι δύο νέοι επιτυχημένοι επαγγελματίες που είναι ζευγάρι στην ζωή έβαλαν και έναν κοινό στόχο: Ένωσαν τις δυνάμεις τους τόλμησαν να κάνουν μία επαγγελματική στροφή και να ασχοληθούν με το μέλι και την φύση που και οι δύο λατρεύουν και κατάφεραν να παράξουν το δικό τους ακατέργαστο μέλι...



Το μέλι NIRRA που πήρε τα αρχικά του από τα ονόματα των δύο νέων κλείνεται μία σπέσιαλ χειροποίητη συσκευασία: Το καπάκι είναι από μασίφ ξύλο οξιάς , στο βάζο υπάρχουν κόκκοι θαλασσινής άμμου ενώ πάνω του είναι χαραγμένο με χρυσοτυπία και το σύμβολο της Αρκούδας (που λατρεύει το μέλι).

Έτσι έφτασε  ήδη σε καταστήματα delicatessen της  Γερμανίας  και  της  Αγγλίας ενώ ο Νίκος και η Ράνια σχεδιάζουν να κατακτήσουν και τις αγορές της  Αμερικής και της  Αυστραλίας

Ο Νίκος Βλαχούδης και  η Ράνια Γαϊτάνου μιλούν στο Κoolnews.gr και την Ελένη Λαζάρου.

Πώς γεννήθηκε μέσα σας η ιδέα να ασχοληθείτε με το μέλι;

«Μεγαλώνοντας σε ένα οικογενειακό περιβάλλον ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο προς την φύση και τον τρόπο που παράγονται οι τροφές και τα προϊόντα, θελήσαμε να παράγουμε αυτήν την πολύτιμη φυσική τροφή  για τις οικογενειακές  διατροφικές μας ανάγκες.

Η αγάπη μας όμως για την μέλισσα και την φύση μας οδήγησε στο να ασχοληθούμε πλέον επαγγελματικά  δημιουργώντας το δικό μας Brand».

Ήταν εύκολο να προχωρήσετε από την θεωρία στην πράξη;

«Ναι ήταν σχετικά εύκολη η μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη διότι από την αρχή της ενασχόλησης μας με την μελισσοκομία είχαμε πολύ μεγάλη υποστήριξη τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό μέρος από μεγάλο αριθμό επαγγελματιών μελισσοκόμων τους οποίους γνωρίσαμε σε μελισσοκομικά  στέκια. Επίσης είχαμε την υποστήριξη του εργαστηρίου σηροτροφίας και μελισσοκομίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου  Θεσσαλονίκης».

Η οικονομική κρίση δεν ήταν ανασταλτικός  παράγοντας;

«Η  οικονομική αυτή συγκυρία στην χώρα, μας δημιούργησε την ανάγκη για ιδιωτική πρωτοβουλία  και δεν λειτούργησε  ανασταλτικά. Αντίθετα μας έβαλε στην διαδικασία της αναζήτησης  για διεξόδους  όπως η αγροτική δραστηριότητα  και συγκεκριμένα η παραγωγή και τυποποίηση υψηλής ποιότητας μελιού και προϊόντων με αυθεντική ελληνική ταυτότητα».

Τι μέλι παράγετε, που και πώς;

«Η NIRRA παράγει δύο υψηλής ποιότητας εξαιρετικά παρθένα premium μέλια, το μέλι πεύκου και το μέλι δάσους. Η μελισσοκομία που ασκούμε είναι νομαδική, δηλαδή από τον Φεβρουάριο  μέχρι τον Οκτώβριο , οδηγούμε τις μέλισσες μέσα από κατάφυτα και δύσβατα εδάφη και τις μεταφέρουμε κάθε τριάντα πέντε ημέρες, έτσι ώστε να αποκομίσουν το εξαιρετικό μελίτωμα που αποβάλλεται από τα δέντρα.

Το ευρύ φάσμα του ορεινού υψόμετρου προσφέρει μια πλούσια ποικιλία σε πολυάριθμα ενδημικά φυτά, από καστανιές έως πεύκα και άγριες βελανιδιές, προσθέτοντας πολυπλοκότητα και μοναδικότητα στο χαρακτήρα του και υπεροχή στην ποιότητά του. Τα περισσότερα από αυτά τα απομακρυσμένα δάση που βρίσκονται στην περιοχή της Χαλκιδικής και της Βόρειας Ελλάδας, αποτελούν μέρος του δικτύου Natura 2000.

Όλες οι διαδικασίες που περιλαμβάνονται, από τη συγκομιδή και την εξαγωγή ως τη συσκευασία, διεξάγονται με το χέρι και φέρουν την μακραίωνη ελληνική παράδοση της μελισσοκομίας σε συνδυασμό με την πιο σύγχρονη τεχνογνωσία στην παραγωγή μελιού. Το αποτέλεσμα είναι μια ασύγκριτη και πολύτιμη τροφή που παραδίδεται στο τραπέζι και τον ουρανίσκο σας ανέγγιχτη σαν να είχε μόλις συλλεχθεί από την κυψέλη».



Είναι δύσκολη δουλειά;

«Όπως κάθε αγροτική δραστηριότητα έχει δυσκολίες, έτσι και η μελισσοκομία. Κάποιες από τις δυσκολίες που συναντούμε είναι κλιματολογικές συνθήκες, πυρκαγιές, νομοθεσία, ωστόσο η ανιδιοτελή αγάπη μας  για την φύση και την μέλισσα μας δίνει δύναμη και κουράγιο έτσι ώστε να συνεχίσουμε  με πάθος και  επαγγελματισμό την παραγωγή υψηλής ποιότητας μελιού».

Πόσο «μαγικός» είναι ο κόσμος των μελισσών και τι διδάσκει στους ανθρώπους;

«Κάθε επίσκεψη στο μελισσοκομείο μας είναι μοναδική! Κάθε φορά ανακαλύπτουμε όλο και περισσότερες πτυχές αυτής της κοινωνίας ,μιας κοινωνίας αρμονικής με αφοσίωσή στην συλλογικότητα. Σήμερα οι άνθρωποι οδηγούνται σε μια ακραία μορφή ατομικότητας όπου απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τις αξίες της κοινότητας. Έτσι  λοιπόν η κοινωνία των μελισσών μας παραδίδει ένα μήνυμα υψίστης σημασίας αυτό της συλλογικότητας».

Πώς επιλέξατε το όνομα NIRRA;

«Έχοντας ολοκληρώσει το σχεδιασμό του προϊόντος  το αμέσως επόμενο βήμα ήταν η ονοματοδοσία. Έτσι  ξεκινήσαμε την αναζήτηση και έπειτα από ατελείωτες ώρες σκέψης αναζητώντας κάτι εύηχο καταλήξαμε στο NIRRA που είναι τα αρχικά των ονομάτων μας (Νίκος, Ράνια)».

Πώς αποφασίσατε να το διαθέσετε στην αγορά σε τόσο πολυτελή και    καλαίσθητη συσκευασία; Τι ρόλο παίζει το αμπαλάζ στην κατανάλωση;

«Είμαστε μανιώδεις οπαδοί της υψηλής ποιότητας και του σχεδιασμού. Έτσι  λοιπόν θέλαμε  να δημιουργήσουμε μια συσκευασία με πρωτότυπο σχεδιασμό όπου να φέρει απτά στοιχεία της φύσης όπου γεννιέται το μέλι, ως σύμβολο του στενού δεσμού μεταξύ του προϊόντος και του δάσους  καθώς επίσης να καλύψουμε και τις πιο ιδιαίτερες ανάγκες  πελατών.

Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός  είναι ένα σημαντικός παράγοντας ώστε να προσεγγίσεις νέους πελάτες αλλά τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι σίγουρα εκείνα τα οποία θα δημιουργήσουν δεσμό με τους πελάτες».

Σε ποιες χώρες εξάγετε τα προϊόντα σας;

«Η δραστηριότητα της NIRRA είναι κυρίως εξαγωγική, με τα προϊόντα να βρίσκονται ήδη σε καταστήματα delicatessen της  Γερμανίας  και  της  Αγγλίας  καθώς επίσης και σε επιλεγμένα καταστήματα στην Αθήνα».



Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

«Δεν πιστεύουμε προσωπικά πως υπάρχουν συγκεκριμένα μυστικά επιτυχίας, όμως,  μπορούμε να πούμε ότι η αγάπη και το πάθος μας για αυτό που κάνουμε είναι μεγάλο  και σίγουρα μπορεί να φέρει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Η συνέπεια και ο σεβασμός προς τους πελάτες μας είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που μας βοηθούν έτσι ώστε να χτίσουμε διαχρονικές σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους».

Τι θα συμβουλεύατε σε άλλους Έλληνες που έχουν μια καλή ιδέα αλλά δεν την προχωρούν πιστεύοντας πως μέσα στην κρίση δεν προχωράει τίποτα;

«Δεν είμαστε ''κατάλληλοι'' έτσι ώστε να δώσουμε συμβουλές αυτό που πιστεύουμε όμως είναι ότι για να ανακαλύψεις πραγματικά της δυνατότητες που υπάρχουν σίγουρα θα πρέπει να τολμήσεις»!

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

«Τα επόμενα σχέδια μας είναι η χρυσή αρκούδα να γίνει αγαπημένη διατροφική συνήθεια σε άλλες δυο ηπείρους όπως η Αμερική και Αυστραλία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.