Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2016

Η ολική αναγέννηση της SKODA: Από το Target στο εντυπωσιακό KODIAQ


H Skoda, όντας μια από τις ανερχόμενες εταιρείες στην Ευρώπη – και με φρέσκια γκάμα μοντέλων, όπως το Superb και τη νέαOctavia, βάζει τον πήχη ακόμη πιο ψηλά, σε μια επίσης αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των SUV με το νέο Kodiaq...




Το πρώτο μεγάλο της SUV, που πήρε το όνομα του από μια αρκούδα της Αλάσκας Kodi, είναι πληθωρικό σε διαστάσεις και θα μπορούσες να το κατατάξεις – χωρίς δισταγμό – και στην κατηγορία των πολυμορφικών μοντέλων – χάρη στους μεγάλους χώρους αλλά και την ύπαρξη επταθέσιας έκδοσης - εκτός από την πενταθέσια.

Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, έχει μήκος 4,69 μέτρα, πλάτος 1,88 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα, με ένα ιδιαίτερα «απλόχερο’ μεταξόνιο 2,79 μέτρα, δηλαδή πέντε πόντους πιο μικρό από την λιμουζίνα της Skoda, τη Suberb. Oπότε, η πρώτη μας οδηγική εμπειρία, στην ανοιξιάτικη Μαγιόρκα εστιάστηκε και στις απλόχερες ανέσεις του, που σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζουν. Στο ιδιαίτερα εργονομικό και άνετο σαλόνι του, η ποιότητα των υλικών δείχνει να είναι ακόμη καλύτερη από αυτή τουSuperb. Mας άρεσε η ιδιαίτερα ψηλή θέση οδήγησης, το εγωκεντρικό κόκπιτ, και ο πλούσιος εξοπλισμός, που αποτελείται από μια μακροσκελή λίστα σε ηλεκτρονικά καλούδια.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του την οθόνη αφής-πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας που αγγίζει τις οκτώ ίντσες, ενώ διαθέτει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και παροχής online υπηρεσιών στον οδηγό και στους επιβάτες, περιλαμβάνοντας την λειτουργία ICC ( In-Car-Communiction). Πρόκειται για μια λειτουργία που ηχογραφεί την φωνή του οδηγού και την μεταφέρει στους πίσω μέσω των ηχείων! Πέντε επιβάτες – ακόμη και μπασκεμπολίστες – θα καθίσουν άνετα στο σαλόνι του. Ο χώρος των αποσκευών – ανάλογα με την διάταξη των καθισμάτων – ξεκινάει από τα 720 έως και 2.650 λίτρα, τιμή που την βρίσκεται σε μικρά βαν! Επίσης, η δεύτερη σειρά καθισμάτων έχει τη δυνατότητα μετακίνησης κατά 180 χιλιοστά.

Κινητήρες ντίζελ και βενζίνης

Πλούσια είναι και η γκάμα σε κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου, ενώ θα προσφέρεται με σύστημα κίνησης στους δυο ή στους τέσσερις τροχούς, καθώς και επιλογή χειροκίνητου αλλά και αυτόματου κιβωτίου. Εφαλτήριο στη γκάμα των μοτέρ, ο 1.4 TSi με 125 ίππους ενώ με το ίδιο μοτέρ 1,4lt. TSI με σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων ACT η ισχύς αγγίζει τους 150 ίππους. Η κορυφαία έκδοση βενζίνης έχει δίλιτρο TSI με απόδοση 180 ίππους τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο DSG, 7 σχέσεων. Οι εκδόσεις πετρελαίου είναι δίλιτρες με επιλογή απόδοσης 150 ή 190 ίππους.

Ιδιαίερο ενδιαφέρον για ην Ελλάδα παρουσιάζει η έκδοση των 1.4 λίτρων με τους 150 ίππους. Με πολλές εμπειρίες από το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο – από τα μοντέλα του ομίλου VW – η εικόνα των επιδόσεων ήταν αναμενόμενη. Το συγκεκριμένο μοτέρ δείχνει ιδιαίτερα σβέλτο, ενώ η χρήση αυτόματου κιβωτίου αφήνει με τις καλύτερες εντυπώσεις. Η απόσβεση από τις αναρτήσεις είναι πολύ καλή, ενώ άριστη είναι η ποιότητα κύλισης. Οι 150 ίπποι δένουν αρμονικά με το ογκώδες αμάξωμα, και το κινούν σβέλτα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στους επαρχιακούς δρόμους. Το νέο μοντέλο αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.