Δεν συμβαίνει συχνά η Google να υψώνει λευκή σημαία. Τον περασμένο μήνα, όμως, ο κολοσσός της αναζήτησης συνθηκολόγησε με τις μηχανές αναζήτησης ακίνητης περιουσίας, αγορά στην οποία επιχειρούσε να εισχωρήσει...
Η σημαντικότερη ερώτηση που τίθεται πλέον είναι για πόσο καιρό ακόμη η «οριζόντια» αναζήτηση, δηλαδή η αναζήτηση που «βλέπει» μια αχανή έκταση από τα 182 εκατομμύρια sites του διαδικτύου, μπορεί να παραμείνει ένα ελκυστικό επιχειρηματικό μοντέλο.
Το μάθημα που πήρε η Google από την αγορά της ακίνητης περιουσίας υποδεικνύει ότι η αληθινή απειλή δεν προέρχεται από εταιρείες-Γολιάθ όπως η Microsoft, αλλά από τους αναρίθμητους Δαβίδ, δηλαδή τις εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης που είναι ειδικά σχεδιασμένες έτσι ώστε να διεξάγουν «κάθετες» αναζητήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η OpenTable (OPEN), η οποία εξειδικεύεται στις κρατήσεις εστιατορίων, η Simply Hired, στην εύρεση εργασίας, καθώς και οι Orbitz (OWW) και Priceline (PCLN), οι οποίες παρέχουν onlineταξιδιωτικές υπηρεσίες. Τα παραπάνω sites δεν προωθούνται αυστηρά ως «μηχανές αναζήτησης», αλλά στην ουσία γι’ αυτό πρόκειται. Απλώς εκτός από τις αναζητήσεις επιτρέπουν και τη διεξαγωγή συναλλαγών (η Google επιχείρησε να δραστηριοποιηθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο με το Froogle, όμως οι προσπάθειές της απέβησαν άκαρπες).
Τον τελευταίο καιρό η Google προσπαθεί εκ νέου να διεισδύσει σε μια κατηγορία κάθετης αναζήτησης. Στα μέσα του 2010 η εταιρεία άρχισε να ασχολείται σοβαρά με τον ταξιδιωτικό κλάδο. Δεδομένου ότι πάνω από τις μισές πωλήσεις του ταξιδιωτικού τομέα πραγματοποιούνται διαδικτυακά, αυτή τη φορά η Google δεν έχασε χρόνο με λύσεις τύπου «φτιάξ’ το μόνος σου». Βγήκε κατευθείαν για ψώνια και υπέβαλε μια προσφορά 700 εκατομ. δολαρίων σε μετρητά για να αγοράσει την ITA Software, μια εταιρεία ταξιδιωτικού λογισμικού με έδρα το Cambridge της Μασαχουσέτης, η οποία συστάθηκε το 1996 από επιστήμονες του MIT με σκοπό την παροχή υπηρεσιών αναζήτησης για αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικούς πράκτορες. Εφόσον η εξαγορά πραγματοποιηθεί με επιτυχία, η πρώτη πρωτοβουλία κάθετης αναζήτησης της Google με εμπορικό προσανατολισμό θα αποτελέσει μια δριμεία επίθεση κατά των Orbitz, Expedia (EXPE) και Travelocity.
Η δυναμική εισβολή της Google στους τομείς της ακίνητης περιουσίας και των ταξιδιών σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην στρατηγική της εταιρείας.
- Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
- MNI: E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
- Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Επέστρεψε εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
Γελάκια, γκριμάτσες, αγκαλίτσες και... χορατά, από...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
«Βιαστική» και «ανακριβή» χαρακτηρίζουν πηγές της...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
Κίνηση «υψηλού πολιτικού ρίσκου, που ξαναφέ...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Ο Αντώνης Σαμαράς ήταν χθες στις Βρυξέλλες, προκει...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.