«Μαχαίρι» στις αυθόρμητες αγορές βάζουν οι καταναλωτές, αφού πλέον όχι μόνο πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ έχοντας ετοιμάσει λίστα με τα απαραίτητα, αλλά όλο και περισσότεροι την ακολουθούν πιστά, προκειμένου οι δαπάνες να μην υπερβούν τον προϋπολογισμό του νοικοκυριού....Για τον ίδιο λόγο τα ελληνικά νοικοκυριά στρέφονται όλο και περισσότερο σε φθηνότερα, μη επώνυμα προϊόντα, ενώ πολύ συχνότερα σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο συμβουλεύονται τα φυλλάδια των προσφορών πριν επιλέξουν σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της Symphonyiri στην οποία αποτυπώνονται οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων το 2008, πριν δηλαδή από την κρίση, και σήμερα, το 87% ετοιμάζει λίστα αγορών πριν ξεκινήσει για το σούπερ μάρκετ έναντι 76% τρία χρόνια πριν. Μάλιστα, όλο και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών μένει πιστό στη λίστα αγορών. Το 2008, ένας στους πέντε αγόραζε μόνο τα προϊόντα που περιλαμβάνονταν στη λίστα, ενώ το 2011 η αναλογία είναι πλέον ένας στους τέσσερις. Την ίδια ώρα έχει υποχωρήσει μόλις στο 4% το ποσοστό όσων αγόραζαν πολλά προϊόντα εκτός λίστας, έναντι 11% το 2008.
Οι περικοπές που έχουν κάνει ήδη οι καταναλωτές στα έξοδα σούπερ μάρκετ, αλλά και η συνέχιση της συμπεριφοράς αυτής αποτυπώνονται στην έρευνα της Symphonyiri. Συγκεκριμένα, το 43% δήλωσε ότι αγοράζει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με πέρυσι, ενώ το 2008 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 24%. Επιπλέον, φέτος το 38% δηλώνει ότι στο μέλλον θα αγοράζει λιγότερα είδη, έναντι 24% το 2008.
Οι καταναλωτές όχι μόνο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα, αλλά στρέφονται και σε φθηνότερες λύσεις, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή οι εκπτωτικές αλυσίδες. Ετσι, ενώ το 2008 μόλις το 22% των καταναλωτών επισκεπτόταν τα καταστήματα των εκπτωτικών αλυσίδων, το 2011 το ποσοστό έχει αυξηθεί στο 36%.
Επιπλέον, από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι οι καταναλωτές επισκέπτονται συχνότερα μέσα στην εβδομάδα τα εκπτωτικά καταστήματα. Ετσι, ενώ ο μέσος όρος επισκέψεων στις εκπτωτικές αλυσίδες ήταν το 2008 2,3 φορές εβδομαδιαίως, σήμερα είναι 2,9 φορές, ενώ στα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ η συχνότητα αυξήθηκε από 2,1 φορές το 2008 σε 2,4 φορές το 2011.
Η έρευνα της Symphonyiri έρχεται να επιβεβαιώσει τη σαφή στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αν και βεβαίως τα επώνυμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά. Ετσι, ενώ το 2008 το ποσοστό εκείνων που δήλωναν ότι στο μέλλον θα αγόραζαν λιγότερα επώνυμα προϊόντα ήταν 13%, το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται φέτος σε 19%.
Είτε επισκέπτονται τις εκπτωτικές αλυσίδες είτε επιλέγουν να προμηθευτούν τα απαραίτητα στα άλλα σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές όλο και περισσότερο προτιμούν τα είδη που βρίσκονται σε προσφορά, κάνοντας πρώτα και έρευνα αγοράς στα σχετικά φυλλάδια. Το 2008 το 41% κοίταζε πρώτα τα φυλλάδια των προσφορών πριν επισκεφθεί το σούπερ μάρκετ, ενώ τώρα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 50%. Επιπλέον, σήμερα το 46% των καταναλωτών δηλώνει ότι στο μέλλον θα αγοράζει περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό τρία χρόνια πριν ήταν πολύ χαμηλότερο, της τάξης του 36%.
- Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
- MNI: E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
- Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Επέστρεψε εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
Γελάκια, γκριμάτσες, αγκαλίτσες και... χορατά, από...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
«Βιαστική» και «ανακριβή» χαρακτηρίζουν πηγές της...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
Κίνηση «υψηλού πολιτικού ρίσκου, που ξαναφέ...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Ο Αντώνης Σαμαράς ήταν χθες στις Βρυξέλλες, προκει...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.