Δυναμικά εισέρχεται η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς είναι έτοιμη να υλοποιήσει την εισαγωγή της αεριοκίνησης και στην Ελλάδα, με στόχο την προσέλκυση εταιρειών με μεγάλους στόλους οχημάτων (ελαφρών φορτηγών), τα ταξί και τα φορτηγά, καθώς και...
τους ιδιώτες καταναλωτές τόσο εκείνους που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο στο σπίτι τους όσο και εκείνους που έχουν ήδη τοποθετήσει συστήματα υγραεριοκίνησης στα ΙΧ τους και μπορούν να μετατραπούν σε φυσικού αερίου.
Το σχέδιο επέκτασης της ΔΕΠΑ, όπως αναφέρει η "Ημερησία" αποσκοπεί στην κατά το δυνατόν μεγαλύτερη επέκταση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση στη χώρα μας με τη δημιουργία ενός αρχικού δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία πέντε πρατηρίων στο Λεκανοπέδιο Αττικής για την εξυπηρέτηση των ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων, δύο στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Βόλο και Λάρισα.
Τι γίνεται με τις μετατροπές
Μόλις τρεις εταιρείες στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη στις μετατροπές ΙΧ αλλά και ελαφρών φορτηγών με φυσικό αέριο και αφορούν την Autogazline του κ. Γιάννη Αγγέλη και τις ομώνυμες εταιρείες των κ. Αποστόλου Γιώργου και Παναγιώτη Ρόκκα. Ο κ. Αγγέλης μιλώντας στην «Ημερησία» τόνισε, μεταξύ άλλων, πως οι τιμές για τα σύστηματα αεριοκίνησης στα ΙΧ ξεκινούν από τα 1.500 ευρώ, ενώ στα ελαφρά φορτηγά από τα 1.700 ευρώ. Ωστόσο, το μεγάλο όφελος από τη χρήση φυσικού αερίου βρίσκεται στα φορτηγά, καθώς εκεί καταγράφονται πολύ υψηλές καταναλώσεις και οι διαφορές μεταξύ των τιμών στα δύο καύσιμα είναι κυριολεκτικά τεράστιες.
Ομως θα πρέπει να λυθεί πρώτα το θέμα δημιουργίας των πρατηρίων αλλά και της πιστοποίησης των συστημάτων φυσικού αερίου. Οσον αφορά στο κόστος μετατροπής των φορτηγών με φυσικό αέριο το κόστος ξεκινά από τις 6.000 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξει ακόμη και τις 12.000 ευρώ ανάλογα με τις απαιτήσεις των πελατών. Πάντως η μετατροπή ενός ΙΧ με σύστημα αεριοκίνησης απαιτεί πολύ χώρο και στις περισσότερες περιπτώσεις καταλαμβάνει όλο σχεδόν το χώρο του πορτ-μπαγκάζ.
Η λύση των διαθέσιμων χώρων για ΙΧ με φυσικό αέριο έρχεται μόνο από τα εργοστασιακά μοντέλα στα οποία συνήθως έχουν τοποθετηθεί οι φιάλες αερίου στο πάτωμα, με αποτέλεσμα να υπάρχει πορτ-μπαγκάζ και βέβαια να μη φαίνεται τίποτα. Στην Ελλάδα πρώτες η Fiat και η Opel εισήγαγαν και διαθέτουν στην ελληνική αγορά μοντέλα που καίνε και φυσικό αέριο και πρόσφατα η VW παρά το γεγονός πως η ελληνική κυβέρνηση δεν τα επιδοτεί και βέβαια διατίθενται με εργοστασιακή εγγύηση...
Συγκριτικές τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα
- Βενζίνη 1,85 το λίτρο
- Diesel 1,50 το λίτρο
- Υγραέριο 0,80 το λίτρο
- Φυσικό Αέριο 0,45 το λίτρο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.