Κυριακή 20 Μαΐου 2012

«Αγκάθι» τα ταξί για το νέο Πράσινο Δακτύλιο

Ελευθέρας για τα καινούριας τεχνολογίας αυτοκίνητα από 1η Σεπτεμβρίου στο μικρό δακτύλιο της Αθήνας, ενώ παραμένει σε ισχύ το σύστημα «μονά ζυγά» για όλους τους υπολοίπους. Αυτό προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα που «ανάβει το φως» για την εφαρμογή του «Πράσινου Δακτυλίου»....

 μέτρο που ενδεχομένως να εξελιχθεί μόνο κατ' όνομα, καθώς ελεύθερη διέλευση θα προβλέπεται και για όλα τα παλιά, ρυπογόνα ταξί ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Ο νόμος Βορίδη για τα ταξί δίνει το δικαίωμα να κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη ταξί άνω των 1.951 κ.εκ. ηλικίας έως 18 ετών και ταξί κάτω των 1.950 κ.εκ. ηλικίας έως 15 ετών. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα 12.000 ταξί που κυκλοφορούν σήμερα στην Αττική και θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν με ρύπους, ακυρώνοντας ουσιαστικά το οικολογικού προσανατολισμού μέτρο του «Πράσινου Δακτυλίου». Σημειώνεται ότι το όριο ηλικίας για απόσυρση ταξί το 2007 ήταν τα 12 έτη ενώ το 2003 ήταν η δεκαετία.

Επίσης το μέτρο περιορίζεται και από την διαιώνιση του συστήματος μονά ζυγά που αποδεδειγμένα δεν έχει λειτουργήσει και δεν έχει αποφέρει περιβαλλοντικά οφέλη για την Αθήνα που συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά στη λίστα των πιο επιβαρημένων ευρωπαϊκών πόλεων σε ό,τι αφορά στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Αντιδράσεις και κρίση
Η απόφαση για να μην υπάρξει ολική απαγόρευση των παλιάς τεχνολογίας οχημάτων λήφθηκε με στόχο να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τους εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων, εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Πάντως, στελέχη των υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών υποστηρίζουν ότι ο αριθμός αυτών των οχημάτων είναι μικρός. Στο νέο «Πράσινο Δακτύλιο» που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2012 θα ισχύουν τα ακόλουθα βασικά μέτρα:

- Στο «μικρό δακτύλιο» θα επιτρέπεται χωρίς περιορισμούς η κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων αλλά και των φορτηγών οχημάτων με μεικτό κάτω των 2,2 t., με την προϋπόθεση ότι εφοδιάζονται με κινητήρες τεχνολογίας Euro5 ή μεταγενέστερης και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) είναι κάτω από το όριο των 140 g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα ενώ για τα υβριδικά οχήματα που διαθέτουν κινητήρες τεχνολογίας Euro4, θα επιτρέπεται η κυκλοφορία με την προϋπόθεση πως καλύπτεται το όριο των 140 g/km για τις εκπομπές CO2.

Για τα υπόλοιπα οχήματα θα επιτρέπεται η κυκλοφορία εντός του μικρού δακτυλίου με το -εκ περιτροπής- σύστημα των «μονών ζυγών».

- Στο «μεγάλο δακτύλιο» θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των λεωφορείων και φορτηγών με μεικτό άνω των 2,2 t. των οποίων η πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα έχει ημερομηνία πριν από την 1η Ιανουαρίου του 1990.

Για μια μεταβατική περίοδο διάρκειας ενός έτους, η προαναφερθείσα απαγόρευση θα εφαρμόζεται για τα προαναφερθέντα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1η Ιανουαρίου του 1984.

Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας, η λεωφόρος Κηφισού και η λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.

- Η ημερομηνία της 1ης Ιανουαρίου του 1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα με ηλικία άνω των 22 ετών.

Τέλος όλα τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα, θα λαμβάνουν ένα Ειδικό Σήμα πράσινου χρώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.