Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

Το Bullying των αυτοκινητοδρόμων

του Βασίλη Μαγκλάρα

Αυτή είναι μια ιδιαίτερα επιθετική και επικίνδυνη μορφή εκφοβισμού οδηγού σε οδηγό με σκοπό την παράνομη, κατά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, διεκδίκηση αποκλειστικότητας και ελεύθερου χώρου στον δρόμο...




Είναι το γνωστό σε όλους μας κόλλημα στον προφυλακτήρα ή άναμμα των προβολέων από αυτοκίνητο που βρίσκεται όπισθεν του δικού μας με σκοπό την εξώθηση μας σε διπλανή λωρίδα.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια μορφή τραμπουκισμού που τον έχουν υποστεί σχεδόν όλοι όσοι τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Σχεδόν όλοι μας έχουμε ζήσει την εμπειρία να κινούμαστε σε εθνική οδό ακόμα και αρκετά πάνω από το όριο ταχύτητας και κάποιος με επιθετικό και επικίνδυνο τρόπο, κινούμενος με 200 χλμ την ώρα να ανάβει από μακριά τους προβολείς του και να κολλάει κυριολεκτικά στον προφυλακτήρα μας, έχοντας παραβιάσει τον νόμο και μάλιστα διεκδικώντας όλοι οι άλλοι να κάνουμε χώρο για να απολαύσει ανενόχλητος την πράξη του.

Σε αρκετούς από αυτούς τους επιθετικούς οδηγούς υφίσταται τρικυμία εν κρανίω, καθώς θεωρούν ότι τα όρια ταχύτητας δεν αφορούν την αριστερή λωρίδα, αλλά εκεί ισχύει ο νόμος της ζούγκλας, δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση, η προτεραιότητα του γρηγορότερου. Είναι προφανές, ότι αυτό το είδος εκφοβισμού, πέραν ότι συνιστά μια ιδιαιτέρως αγενή και επιθετική πράξη αποτελεί και μια ιδιαιτέρως επικίνδυνη νοοτροπία.

Η πολιτεία οφείλει να αντιμετωπίσει το εν λόγω φαινόμενο με ενημέρωση αλλά και καταστολή. Η ενημέρωση άπτεται των γνωστών μεθόδων, δηλαδή σπότ στην τηλεόραση και ανάρτηση μηνυμάτων στις ηλεκτρονικές πινακίδες.

Η καταστολή όμως είναι περισσότερο σύνθετη. Το σχέδιο εδώ μπορεί να λάβει τον εξής χαρακτήρα: η τροχαία, αντί για την στατική και με ραντάρ μέτρηση της ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, μπορεί να αξιοποιήσει συμβατικά αυτοκίνητα του δημοσίου (υπάρχει πληθώρα τέτοιων) που θα τα εφοδιάσει με πολύ φτηνό εξοπλισμό, όπως κάμερες και ραντάρ προσέγγισης, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός αυτός δεν χρειάζεται να ξεπερνά τα 250 με 300 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Έτσι, για δέκα τέτοια αυτοκίνητα, η δαπάνη μετά βίας θα φτάνει τα 3000 ευρώ. Αστυνομικοί, γυναίκες και άντρες θα οδηγούν στην αριστερή λωρίδα με 20 ή 30 χλμ την ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας και θα καταγράφουν τυχόν παραβάτες που ασκούνται στο "άθλημα" των σημάτων μόρς με τους προβολείς ή ακόμα χειρότερα που κολλούν στον προφυλακτήρα του προπορευόμενου οχήματος.

Τα οχήματα θα εναλλάσσονται στα διαφορετικά τμήματα τροχαίας της χώρας ώστε οι "θαμώνες" σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της εθνικής οδού να μην τα γνωρίζουν. Οι πινακίδες των οχημάτων θα εναλλάσσονται και αυτές συχνά ενώ το όχημα θα έχει μέσα άλλοτε έναν, άλλοτε περισσότερους επιβάτες.

Ενδεχομένως αυτή η προσέγγιση να απαιτήσει κάποια νομοθετική ρύθμιση, ενώ ακόμα και αυτό το μικρό, ελάχιστο κόστος μπορεί σίγουρα να καλυφθεί από χορηγία ασφαλιστικών εταιρειών που έχουν ιδιαίτερα σημαντικό κίνητρο να αποτρέψουν δαπανηρά γι αυτές ατυχήματα. Ακόμα και το μηνιαίο κόστος των καυσίμων θα μπορούσε να καλυφθεί από χορηγία αυτών των εταιρειών ή εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.

Το σύνθημα η "φαντασία στην εξουσία" που ακούγονταν τόσο συχνά πριν από τρείς δεκαετίες είναι σήμερα περισσότερο επίκαιρο από ποτέ. Ας φανταστούμε λοιπόν, ότι από το πιο μεγάλο έως και το πιο μικρό ο νόμος τηρείται στην χώρα μας και ας πιστέψουμε ότι είμαστε ένα κράτος και μια κοινωνία πολιτών που μπορεί να τα αντιμετωπίζει όλα τώρα. Έτσι θα πάψουμε να είμαστε ένας λαός που αποτυγχάνει οικτρά στο εσωτερικό και δοξάζεται στο εξωτερικό. Ας προσπαθήσουμε να γίνουμε ένας λαός που πετυχαίνει παντού.

*Ο Βασίλης Μαγκλάρας είναι Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.