Πρόσφατα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για το 2012, φοβούμενο ότι η κρίση χρέους της Ευρωζώνης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον ρυθμό ανάπτυξης της Κίνας και συνεπώς, να έχει αρνητική επίπτωση στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας που συγκρατεί τις τιμές των ναύλων καθοδικά στους περισσότερους τομείς, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου και η έλλειψη χρηματοδότησης, παραμένουν τα βασικότερα προβλήματα στη ναυτιλιακή δραστηριότητα, αναφέρει η έκθεση των Ελλήνων εφοπλιστών.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης, στο εισαγωγικό μήνυμά του, αναφέρει ότι η ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομική ύφεση επιμένει, ωστόσο η ελληνική ναυτιλία θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη να διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί στην ανακατανομή των ρόλων, προκειμένου να διατηρήσει την πρωταγωνιστική της θέση. Σε εθνικό επίπεδο θα πρέπει να υπάρξει ανασυγκρότηση των αναγκαίων υποστηρικτικών υποδομών για τη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένου, κατά προτεραιότητα, του κατηργημένου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τονίζει ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, το 2011 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.325 πλοία με 226,92 εκατομμύρια dwt (τονάζ), αντιπροσωπεύοντας 14,83% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt. Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε dwt). Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 22,62% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού/προϊόντων πετρελαίου) και το 16,07% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2011, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 439 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 40,67 εκ. dwt. Από τα πλοία αυτά, 152 είναι δεξαμενόπλοια, που αντιπροσωπεύουν το 27,45% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt), 220 φορτηγά που αντιστοιχούν σε 12,73 % της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 60 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 10,40% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και επτά πλοία άλλων μεταφορών.
Το έτος 2011 τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα ανήλθαν σε 14.097 εκ. ευρώ, έναντι 15.418 εκ. ευρώ το 2010, δηλαδή υπέστησαν μείωση της τάξης του 8,57%.
Παρά τη δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία, οι προοπτικές είναι συγκρατημένα αισιόδοξες, λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης του ελληνόκτητου στόλου σε χωρητικότητα.
Στην έκθεση υπογραμμίζεται, επίσης, ότι η πειρατεία ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, στον Κόλπο του Άντεν, τον Δυτικό Ινδικό Ωκεανό και την Αραβική Θάλασσα έχει επιδεινωθεί σοβαρά και έχει γίνει ακόμη πιο ανησυχητική, με την πάροδο του χρόνου με λίγες πιθανότητες επίλυσής της, λόγω της έλλειψης ισχυρής πολιτικής βούλησης της διεθνούς κοινότητας.
Την 31/12/11, τουλάχιστον 11 πλοία με 200 ναυτικούς διαφόρων εθνικοτήτων κρατούντο όμηροι οπλισμένων συμμοριών Σομαλών πειρατών, αναμένοντας την πληρωμή των λύτρων.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μεγάλη απειλή για το διεθνές εμπόριο και τη ναυτική ασφάλεια, κοστίζοντας στη διεθνή οικονομία από 7 μέχρι 12 δισ. δολάρια ετησίως, τονίζεται στην έκθεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.